Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folk der deler ting på deres væg for at være med i konkurrencer - hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser ofte mine venner på facebook deler et billede af f.eks. en mobiltelefon fra et eller andet telefonfirma. De deltager så i en konkurrence om at vinde pågældende telefon (og har så til gengæld spammet alle deres venner på facebook). Er det i tråd med facebooks regler at gøre det på den måde?

Eftersom jeg tror det er ret effektivt, vil jeg også gerne gøre det samme såfremt det er tilladt :-)

Hvordan gør man? Skal man have en app eller hvordan? Ligger der en guide på nettet et sted? 

Målet er selvfølgelig at få en masse likes, og få en masse eksponering.

Sig frem o i vise orakler!

køreskolenPLUS er en køreskole i Vejen. Kørekort til Bil.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget uploader men bare et billede og skriver: Tryk "Synes godt om" og del billedet for at deltage i konkurrencen om en iPhone 4S

Men det er imod facebooks retningslinjer :/

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Baandrup Larsen:
Men det er imod facebooks retningslinjer

Som Alexander så fint nævner, så er der en masse rigtigt stramme regler herom fra facebooks side.

Det er rigtigt dumt at tage chancen for facebook lukker bare ens side med det samme.

 

Jonas

Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Men findes der måder, hvorpå man kan lave en facebook konkurrence, og samtidig skaffe flere likes ? Uden at det overtræder FB retningslinier naturligvis :-)

køreskolenPLUS er en køreskole i Vejen. Kørekort til Bil.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg har det seneste år lavet mange konkurrenceapplikationer for virksomheder, hvoraf mange har givet flere fans. Jeg udgiver også snart et konkurrencemodul til Facebook, hvormed man som virksomhed let kan udskrive konkurrencer på sin Facebook Side - lovligt. Dette modul inkluderer også en Del-knap, så folk i forbindelse med deltagelsesprocessen kan vælge at dele konkurrencen. Såfremt at konkurrencen er sjov eller differentierer sig fra andre, vil folk gerne dele den frivilligt. F.eks. kunne et bowling-center skrive "Del konkurrencen til dine venner, hvis du mener du kan slå dem i bowling". 

Her er nogle tips til konkurrencer:

- Udlod en præmie, som har relevans for din målgruppe (ikke en Ipad som alle andre)
- Udlod en præmie, som skaber "buzz" ("Hey, har du hørt man kan vinde en prøvetur i en Bugati på den her side?!")
-  Benyt gerne Facebook Annoncering til at skaffe nye fans og lok dem med konkurrencen
    (kræver, du kender din målgruppe)

- Giv folk mulighed for at dele konkurrencen (gerne på en sjov måde), men undlad at påkræve det.

Se eksempelvis hvordan jeg har lavet denne konkurrence, som allerede efter få dage har resulteret i flere hundrede fans. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Greve:

Alexander Baandrup Larsen:
Men det er imod facebooks retningslinjer

Som Alexander så fint nævner, så er der en masse rigtigt stramme regler herom fra facebooks side.

Det er rigtigt dumt at tage chancen for facebook lukker bare ens side med det samme.

 

Jonas

Det passer så ikke helt :-)

Der er fx. https://www.facebook.com/PhoneDeals.dk som har skaffet de mange tusinde fans på utrolig kort tid.

Imod Facebooks retningslinjer? Ja, meget.

Men det har stadig givet utrolig meget trafik.

Så kan man selv vurdere, hvad man vil.

Fra Vejen
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 26
Fra  køreskolenPLUS Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser spændende ud. Jeg leder dog mere efter en opskrift på hvordan jeg selv kan lave det uden at skulle ud og betale en masse penge for det.

Jeg kender målgruppen - unge mennesker - typisk 17-18 år. Jeg havde overvejet at udlodde 5 eller 10 billetter til årets koncertbegivenhed - musik i gryden. Værdi 400,- pr. styk. Jeg tror hurtigt det vil skabe en masse likes fra folk i nærområdet og dermed god markedsføring. Men jeg vil gerne undgå at overtræde bestemmelserne fra facebook undervejs :-)

køreskolenPLUS er en køreskole i Vejen. Kørekort til Bil.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)