Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af værkstedsfaciliteter i Kbh-området til produktion

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær hilset, gode Amino'er.

Er der nogen, der kender firmaer, hvor man kan leje sig ind på maskiner såsom drejebænke og trykkeudstyr?

Jeg leder efter steder at kunne lave små-produktioner, typisk bearejdning af mindre plastemner og trykning af spillebræt. Der må gerne være tampontryk-faciliteter også.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

Nu kender jeg ikke rigtigt din baggrund, men det ser ud til at du er en mand med gå påmod.

Tager man tampontryk, så kan det godt se ud somom at det ser nemt ud. Men det kræver noget, at kunne justerer en farve, og få lavet klicheer.... Ligeså så skal man hen og justerer selve maskinen, sådan at den ikke trykker forhårdt eller blødt. Og det både på emnet, men også på klicheen.

Alt efter om det er en med fx kop, eller åben klichee, så kræver der forskellige ting.

At bearbejde plast, lyder tit simpelt, men er desvære en meget vanskelig opgave, alt efter hvad materiale man snakker om. Tager man fx nylon holdige produkter, så bliver de tit hvide, eller der kommer en misfarvning, når man skal bearbejde og ikke har den korrekte tilspænning, og omdrejninger.

Ligeså så kræver de fleste plast materialer køling, og her bruger man typisk sprit. Og typisk har man en luft enjektor, der blander trykluft med sprit, for at køle. Og typisk bruger man hårdmetal værktøj. Ligeså så kræver det gerne at der nye og skarbe værktøjer. Da disse meget hurtigt bliver slidt.

Ellers hælder man store mængder af sprit på.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svaret. Du har nok ret, og det giver i hvert fald mening.

Jeg prøver at finde ud af, om jeg selv kan producere de ting, der kræver arbejdstid - det er typisk bogbinding. Men også efterbehandling af plastemner. Fx de emner, du leverer af akryl, er næsten gode nok til produktion... næsten.

Tak i øvrigt for de sidste emner, du sendte med kort varsel - de reddede mig virkelig! Jeg havde fået nogle emner af POM. De er rigtig flotte, afgratede og pudsede, men.... hundedyre og UDEN symboler! Hvis jeg selv kunne dreje/skære dem ud fra rundstokke og tampontrykke symboler på, var sagen plingeling. Jeg vil se, om det kan løses.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

Mit råd om at få dem silketrykt og så laserskåret, ud af en plade, er stadig mit bud på den billigste måde at lave det på.

Når man laserskærer, så skal man normalt ikke efterpolere eller andet, da det giver en glat flade. Dog med mindre at der kommer et flaschback, som så er producentens problem....det giver gerne en sort krat.

Her vil du betale for at få trykt en plade med måske 20-30 sæt symboler, og så bliver de skåret ud. Og her er laserskæringen faktisk den dyre part.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Når man laserskærer, så skal man normalt ikke efterpolere eller andet, da det giver en glat flade. Dog med mindre at der kommer et flaschback, som så er producentens problem....det giver gerne en sort krat.

Okay, tak.

Mht. glat flade, så er der et par ting ved de emner: De er FOR glatte, specielt fordi de reflekterer lys. Man kunne måske abstrahere fra dette. Det andet er, at kanterne er skarpe. De var homogene denne gang, men skal enten afgrates eller pudses eller noget andet, så kanterne er runde. Ved ikke, om den proces kunne automatiseres.

Ellers er de tæt på at være klar til masseproduktion - hvis bare andre forhold også er i orden som fx sundhedsfare. Og hvilke stoffer udvikles der, hvis de brændes.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

De fleste plast typer man bruger i industrien idag, herunder akryl, abs, ps, PP, POM, PVC, osv kan faktisk genanvendes...Det vil sige omsmeldtes.

Ved laser skæring, undgår man ikke en skarbkant. Desværre. Men man kan via en mekanisk fræser, og store mængder sprit, lave en vinkelfræsning. Det betyder at man fx laver en 45 grader nedfræsning, fx på et par tiende dele. Det gør at kanten føles mindre skarb. Men gør det også dyrer, da så både fræser og laser skal kører rimelig ens......

At emnerne reflekterer lys, er ligeså meget materiale valget. Der findes et hav af plast typer, og overflader, nogle er matte, andre højglans(som dem jeg leverede), og nogle med en mindre glansgrad Og det er "bare" at finde den type man vil have.

/Kenneth

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:

Er der nogen, der kender firmaer, hvor man kan leje sig ind på maskiner såsom drejebænke og trykkeudstyr?

Prøv keps på vesterbrogade. De er en del af republikken, jeg ved ikke om de har tryk, men de har fræser, lasercutter og 3D printer og masser af mennesker med gode ideer :-)

/Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rådet, Peter.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1878
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Hohnen:

Poul Madsen:

Er der nogen, der kender firmaer, hvor man kan leje sig ind på maskiner såsom drejebænke og trykkeudstyr?

Prøv keps på vesterbrogade. De er en del af republikken, jeg ved ikke om de har tryk, men de har fræser, lasercutter og 3D printer og masser af mennesker med gode ideer :-)

/Peter

Super Interessant!

Er der steder hvor man kan det samme med elektronik? 

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Super Interessant!

Er der steder hvor man kan det samme med elektronik? 

Ja da - jeg har læst om https://labitat.dk/  men ikke selv været der endnu. Det ser ud som om det er værd at besøge. Hvis du besøger dem så fortæl geren om dine erfaringer.

/Peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)