Køb et Amino Sponsorlink
Hej Aminoer.
Vi skal til at skifte host/udbyder og vi er idag på vores egen Dedicated server.
Vores nye udbyder tilbyder også Cloud løsninger så jeg er bare meget interesseret i at vide om der er nogle for eller imod mht. til at skifte Cloud.
Serveren skal håndtere en webshop med 3-4000 besøgende om dagen og omsætningen på sitet er vores levebrød, så vi er selvfølgelig interesseret i den bedste løsning og ikke nødvendigvis den billigste.
For og imod - Dedicated VS Cloud - Hvad siger i folkens? :)
På forhånd takJonas Ebbe
Hej Jonas
Jeg har lige gået fra flere hostet webhoteller til en Dedicated server. Og kikket også på Cloud og synes at mange at de udbyder som sælger Cloud er utrolig dårlig til at fortælle om fordelene med Cloud.
Når du nu har haft din server i en år række så må du jo også kunne se om der er store spidsbelastning på forskellige tidspunkter. Men det tror jeg ikke i har. Du kan nok tage kurven fra sidste uge trafik og denne uge følger den nok meget godt. Jeg tror jeres spidsbelastning ville komme hvis i blev udsat for at komme i God Morgen Danmark eller Kontant. Men jeg tror også at kunderne ville kunne forstå at de måske skal vente 15 min på at komme ind.
Jeg tror Cloud er godt til dem som vil spare nu og her. Men de kommer bare til at betale i det lange løb.
Det er også godt for dem som er Event. Eks Festivaller fordi de har en lille trafik det meste af året men en meget høj i forbindelse med at programmet kommer, Biletter til salg, og under festivallen.
Der vil jo altid også være et maks på en Cloud server. Der er jo ikke noget som er uendeligt.
Med venlig hilsen
Brian Jørgensen lobib.dk
Sune Christesen ActiveWebs A/S - Dedikeret server | Virtuel server | Server hosting mm.
gav 5 stjerner til dig igen Sune for en yderst god forklaring.
Man kan så også lige nævne at der i en overgang var meget diskussion om, at du ikke ved hvor dine data er placeret rent fysisk hos nogle af de større Cloud udbydere det har afskrækket nogle kunder pga. forskellige landes love omkring data håndtering.
Men det er bare en lille sidenote...
Mvh
Markus
Dedikerede servere fra 699,-/måned (16GB Ram, 500GB HDD RAID1 inkl. 3000GB trafik)Virtuelle servere fra 399,- /månedManaged service kan tilkøbes fra 399,- /måned
Markus: gav 5 stjerner til dig igen Sune for en yderst god forklaring. Man kan så også lige nævne at der i en overgang var meget diskussion om, at du ikke ved hvor dine data er placeret rent fysisk hos nogle af de større Cloud udbydere det har afskrækket nogle kunder pga. forskellige landes love omkring data håndtering. Men det er bare en lille sidenote... Mvh Markus
Hvis du går til Rackspace, Amazon osv kan de godt love hvor i verden dataen opbevares.
Niklas Stephenson
Firmafon - Omstillingsbord til små og mellemstore virksomheder
Hej
Gode pointer du har der Sune
Man skal dog lige være opmærksom på at mange af de dedikerede server man kan leje sig ind på er virtualiseret, typisk vha. vmware. Og der skal man yderligere være opmærksom på de fordele/ulelemoer det i sig selv kan have. F.eks. kan du ikke regne med at alle ressourcerne er til rådighed, og du kan også opleve at ende på en "uheldig" node, som allerede kører tunge applikationer for en anden kunde.
Jeg hælder selv til cloud siden, og jeg kan kun anbefale du prøver det - cloud.dk tilbyder faktisk en gratis prøvetur her: http://www.amino.dk/forums/t/153262.aspx#1035405
De har desuden deres data på dansk jord :-)
@Weasel - Dedikeret server, navnet siger sig selv. En dedikeret server er en fysisk maskine som kun du kan udnytte ressourcerne på. En virtualiseret server kaldes enten for en VPS eller Cloud-server. :-)
PrivatHost.dk - Colocation og serverhosting for private og mindre virksomheder.