Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder på Google Billeder/Image. Hvordan?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter,

Jeg er administrator for følgende website www.jef.dk - online salg af emblemer og sportspræmier.

Alle billeder på websitet er navngivet med korrekte søgeord og billedebeskrivelser.

Det undrer mig derfor at vores billeder ikke vises (ikke mange ihvertfald) når man søger på Google Billeder på vores søgeord, som f.eks. pokaler, medaljer, sportspræmier, krydsbånd etc.

Hvem kan hjælpe med fifs og tricks? Vi ligger meget godt på alm. Google søgninger, så det undrer mig at vores billeder ikke ligeledes er godt placeret.

Ha det godt derude. Ser frem til et par god kommentarer.

René Bygballe

Strategisk Salg
Jydsk Emblem Fabrik A/S
www.jef.dk - Online salg af emblemer, sportspræmier mv. 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Lidt link direkte til billederne kan hjælpe :) 

Thomas tex-tryk

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil hjælpe dig at benytte de rigtige filnavne f.eks pokal.jpg

Lige nu kører i med meget intetsigende filnavne.

Herudover er selve opsætningen med lightbox knap så google venlig.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med intetsigende filnavne?

De hedder stort set alle noget med et relevant søgeord. Kan du sende mig et link til en side hvor dette er tilfældet, så forstår jeg måske bedre.

/René

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Filnavnene og alt attributterne kunne godt være bedre. Fx er alt teksten på en af dine pokaler "1. Pokalserie i sølv, 260 mm. "

Den søgestreng er den selvfølgelig nummer 1 på på billeder, men folk vil jo aldrig bruge denne tekst til at finde et billede af en pokal.

Du kan 'let' lave unikke tekster ved fx at lave dem efter en skabelon, fx:

materiale, varetype, højde

Går ud fra at varetype og materiale er det som folk søger efter, fx guld pokal osv

:: HDMI kabel ::

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Den søgestreng sættes blot automatisk på billedet, når man giver siden en "titel". Billedet er faktisk navngivet optimalt (som du refererer til med "guldpokal". Det er måske bare vores CMS som ikke er indstillet heeelt optimalt?

Det er nødvendigt at kalde dette produkt for (i dette tilfælde) "1. Pokalserie i sølv". Vi har jo MANGE pokaler, som ligner hinanden og kan derfor ikke alle hedder det samme. Søger man f.eks. på "Sølvpokal" så kommer der faktisk et par billeder.

Jeg kan også se at lave jeg en Site:jef.dk på Google billeder så kommer der faktisk ret mange billeder op på Google. Så de er jo registreret. Det jeg kan konkludere er bare at de fleste billeder ikke er produktbilleder, men billeder som ligger i tekster og på andre sider på vores website.

Jeg tror vidst bare at man skal accepterer at det er sådan det fungerer.

/Rene

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå du har mange pokaler, men behøver de at have den alt title? Kan du så ikke give dem den anden lange som rigtig title og den korte som alt title?

Alt-title er jo beregnet til at fortælle hvad der er på billedet så søgemaskinerne ved hvordan de skal katalogisere det. Den anden title er beregnet til mennesker.

:: HDMI kabel ::

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må hører vore webpartner, som koder vores CMS. I øjeblikket er det ikke muligt at skelne de to.

Jeg kan godt se at dette selvfølgelig er nødvendigt.

Tak.

/René

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

http://jef.dk/images/imagehandler.ashx?path=/product-images/2010-12g.jpg&width=344&height=258

Her hedder billedet 2010-12g.jpg

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fandt du frem til denne sti? Og du ser dette i selve stien ikke?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)