Nu har jeg også leveret løsninger hvor man har sit eget tlf nr man kobler op på vores framework, således af vi modtager alt der kommer ind. og selvom der har været over 500 sms'er til et live show arrangement, så var det så vidt jeg husker kun 2 eller 3 der gik "forkert" :)
og ellers bygger det på når folk ringer og siger de forventer der kommer xxx deltagere, så modtager de ca samme svar-antal eller mindre :)
eneste du skal undgå er ord der kan staves forskelligt eller som kan tage fejl af:
tredje | tredie
linie | linje
familie | familje
det "underlige" ligger i at nogle folk vælger at sms'e "kærlig hilsen", "vi tror på dig" eller lign. efter deres stemme.. det er mig stadig en gåde om det skyldes at folk tror der er en der kigger alle sms'erne og "tæller dem".. eller hvad der sker :P
Sjovt, at folk sender alt muligt andet end dét de bliver bedt om i forventning om det læses af mennesker :-)
Kunden vil få produceret skilte til ophængning, så der er tale om en permanent mediekode. Der er ingen overtaksering, men jeg er opmærksom på at der (i hvert fald tidligere) har været uhyrlige priser på dét.
Vi har tidligere lavet SMS-løsninger med afsendelse, så den tekniske del har vi rimelig fod på og der er i dette tilfælde tale om en lidt specialiseret løsning, så det oplagte er at udvikle fra bunden. Jeres feedback omkring brugsmønstrene er meget værdsat - mange tak :)
Jeg vil umiddelbart vurdere, at der ligger en brandingeffekt i at benytte kundens firmanavn (medmindre det er langt og svært at stave til). Hvis det er tilfældet, at mobilbrugeren vil have svært ved at stave til firmanavnet, vil det være fornuftigt at vælge produktnavnet.
Mit bedste råd er: jo kortere keywordet (mediekoden) er, jo bedre. Jeg plejer at anbefale 3-8 tegn.
Lidt salgsgas: vil du have test-adgang til vores shortcode 1245, så siger du bare til. Fordelen ved 1245 er, at det er meget begrænset hvad der er taget af keywords, så der er stortset frit valg på alle hylder
Sjovt, at folk sender alt muligt andet end dét de bliver bedt om i forventning om det læses af mennesker :-)
Kunden vil få produceret skilte til ophængning, så der er tale om en permanent mediekode. Der er ingen overtaksering, men jeg er opmærksom på at der (i hvert fald tidligere) har været uhyrlige priser på dét.
Vi har tidligere lavet SMS-løsninger med afsendelse, så den tekniske del har vi rimelig fod på og der er i dette tilfælde tale om en lidt specialiseret løsning, så det oplagte er at udvikle fra bunden. Jeres feedback omkring brugsmønstrene er meget værdsat - mange tak :)
Hej Jesper
Jeg skal beklage at jeg læser mediekode, som applikationskode eller shortcode som det hedder.
Mediekode som du skriver kalder vi keyword eller nøgleord, så derfor forvirringen.
Ordet du skal vælge skal være kort og præcist og let at stave til, men vigtigst af alt skal det meldes ud til forbrugeren så de ikke er i tvivl om budskabet og ordet. Dvs. korrekt mediepres for at kampagnen bliver en succes.
Derudover skal du sikre dig at hele kampagnen overholder www.rammeaftalen.dk så du undgår evt. bod fra teleoperatørerne, hvis denne ikke overholdes.