Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salget er faldet "drastisk" på mit site

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg har for et par år siden udviklet en lille nem og  billig persontæller, der kan registrere hvor mange der passerer gennem en dør,  fx en butik.

Jeg har solgt den på nettet og drevet kunder ind på sitet www.footcount.dk via Google adwords. Det er et niche produkt så det vælter ikke ind med besøgende men jeg har da en CTR på 3,5 % i snit og 12% for en enkelt ord ”persontæller”. Jeg har en adwords placering på ca 2,7 og betaler under 4 kr per klik.  Antallet af klik er lavt men har ligget ret stabilt det sidste år, mens salget er dalet drastisk. Jeg har dog kun kørt adwords rettet mod DK

Så jeg må til at skrue på nogle andre knapper!

Men jeg ved ikke rigtig hvad vej jeg skal gå.

Jeg kunne skrue op for adwords , men tvivler på det vil hjælpe.

I stedet har jeg lavet et nyt design af selve tælleren og lagt nyt billede på siden og lavet et lille forsøg men en intro video ( den er jeg ikke så stolt af)

Skal jeg lave om på design af min side ? Skal jeg lave en ren  Footcount side uden Barometret? I så fald vil jeg lave den på svensk også. Skal der mere forklaring text ? Mere call to action?

Jeg har ikke nogen shop-funktion/betalingsløsning og har ikke villet ofre det til bare et produkt, men ville det hjælpe?

Kort sagt -  jeg får mulige kunder ind i butikken men de køber ikke. Hvilke knapper synes du jeg skal skrue på?

/Peter

Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Først: street creds for at opfinde sit eget produkt, det sgu sejt!

Nå det så er sagt, så ved jeg ikke hvilken indgangsvinkel du selv har til det: vil du forbedre din adwords kampagne, prøve traditionel seo, forbedre din side eller måske produkt??

Mit input er nok at du skal kigge på produkt. Dit produkt koster 3500, hvilket er relativt meget for at få at vide hvor mange der går ind i ens butik. Min gamle chef (købmandsejer) ville hellere sætte et kryds på et papir end at betale den sum ;)

Men det er jo nok også fordi den ikke kan andet? Har du overvejet at udvide dens muligheder? Nu ved jeg ikke hvor sej du er rent programmeringsmæssigt, men hvis den nu havde forbindelse til nettet eller et usb stik i siden hvor den smed alle dataene hen, så kunne du lave brugeradgang til din hjemmeside hvor ens data bliver vist i grafer ala Analytics.

At få at vide der er gået 10000 mennesker ind af døren det sidste år er måske ikke så relevant for nogen, men hvilket tidspunkt på dagen kommer de? Hvilke ugedage? Måneder? Hvor lang tid er de i butikken? osv. osv. Vis det med store tal på grafer, så man rent faktisk kan bruge det til mere end bare et anonymt tal, så kan det være flere kan se idéen i det.

Nu kender jeg ikke dit produkt, eller kunder, så har antaget diverse ting, men håber du kan bruge det til noget!

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter Om din tæller er for dyr, kan jeg ikke vurdere. Det afhænger helt af behovet.

MEN

2 ting bør du overveje:
Jeg kan ikke se noget om betalingsmuligheder, fortrydelsesret, osv. Her har du sikkert allerede mistet flere salg. Der er ingen tålmodighed hos potentielle kunder, så kan man ikke komme til at købe det direkte, så sælger man ikke noget.

Det er fint at du giver mulighed for at ringe til dig, eller at blive ringet op. Men mange mennesker gider ikke snakke med en sælger. Her bør en mail mulighed fremgå mindst lige så tydeligt.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening, så mangler du tekst, tekst og tekst med en forklaring om hvad den kan gøre for min butik

Jeg blev ikke lokket til at se din video.

Få dit CVR på siden, og som andre siger en mailboks.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Indirekte fortæller du selv hvad årsagen er.

De nye ting på dit website.

Medmindre det er udefrakommende ændringer i markedet.

Skulle jeg se nærmere på din udfordring, ville jeg:

- Lave en A/B test via google og sætte det gamle setup på A og det nye på B.
- Få sat konverteringssporing (ig google adwords) på din "tak for ordren side" så du ikke byder på forkerte keywords.

Er der ingen konverterings forskel på A/B er du det klogere.

 

Hvis du har haft ca. samme CTR og samme budget på google..samt ikke ændret i noget på kampagnen, så vil jeg mene du kun har markedsændringer eller dine egne ændringer at takke for nedgangen i konverteringen.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Esben Petersen:

Mit input er nok at du skal kigge på produkt. Dit produkt koster 3500, hvilket er relativt meget for at få at vide hvor mange der går ind i ens butik. Min gamle chef (købmandsejer) ville hellere sætte et kryds på et papir end at betale den sum ;)

Men det er jo nok også fordi den ikke kan andet? Har du overvejet at udvide dens muligheder? Nu ved jeg ikke hvor sej du er rent programmeringsmæssigt, men hvis den nu havde forbindelse til nettet eller et usb stik i siden hvor den smed alle dataene hen, så kunne du lave brugeradgang til din hjemmeside hvor ens data bliver vist i grafer ala Analytics.

Tak for input .

Jeg har lavet nogle løsninger til blandt andet  nogle kantiner og rejsebureauer med tidsstemling og daglig GRPS  overførsel af data. Men det er der masser der laver og så kan man fylde  på med features i en uendelighed som en MS Office pakke. Du kan få persontællesystemer til 100K som nærmest kan tælle hvor mange  skaldede der går ind af døren og hvornår.  Jeg har i stedet lavet et (lidt) billigt og simpelt produkt som opfylder et basisbehov. Så nej tak til flere features - lige bortset fra eventuelt en klokke der ringer når nogen går ind. Men det er da muligt jeg skal sætte prisen længere ned.

Og tak for Street credit :-) Det giver en fantastisk glæde at lave noget selv som folk gider købe!

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:
Jeg kan ikke se noget om betalingsmuligheder, fortrydelsesret, osv. Her har du sikkert allerede mistet flere salg. Der er ingen tålmodighed hos potentielle kunder, så kan man ikke komme til at købe det direkte, så sælger man ikke noget.

det kan være du har  ret - det taler for en shopløsning

Viggo Poulsen:

Det er fint at du giver mulighed for at ringe til dig, eller at blive ringet op. Men mange mennesker gider ikke snakke med en sælger. Her bør en mail mulighed fremgå mindst lige så tydeligt.

Go pointe - skal fixes - Tak!

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Efter min mening, så mangler du tekst, tekst og tekst med en forklaring om hvad den kan gøre for min butik

Jeg blev ikke lokket til at se din video.

Få dit CVR på siden, og som andre siger en mailboks.

Nej videoen er en ommer , Og CVR er nemt at fixe, men hvem kigger efter det ?

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Indirekte fortæller du selv hvad årsagen er.

De nye ting på dit website.

Medmindre det er udefrakommende ændringer i markedet.

Nej for nedgangen kom før jeg lavede ændringer. Mine små ændringer gjorde ingen forskel. Så måske  er der en ændring i markedet - det er i så fald den jeg skal finde. Men godt input med A/B test

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Hohnen:
CVR er nemt at fixe, men hvem kigger efter det ?

Jeg gør, hver gang jeg handler med et firma over nettet. Det giver en trust når det står der, og jeg kan chekke det op på Cvr-registeret før jeg ligger en ordre

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)