Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hustler og multiple login på amino

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Der har lige været nogle indlæg hvor:

- Person X anklager person Y (jeg ved ikke hvem person X er - muligvis fiktiv)

- Person Y har endnu en bruger-profiler Z, hvori Y omtales af Z som værende fantatisk ! Z er således identisk med Y og er derfor fiktiv.

Burde brugerne på Amino ikke ansøge om at komme i Amino. Med papir og underskrift, og så lade administrator oprette brugerne ?

Det er fint nok, at man kan være nogenlunde anonym på Amino - men administratoren burde hvem er hvem.




Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ville være en voldsomt stor administrativ byrde, og helt klart afholde mange folk fra at oprette sig, så jeg tror ikke det ville være en god ide. Jeg tror ikke problemet er stort, men naturligvis bør den slags ikke finde sted.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville ikke gide at skulle lave underskrift og bla bla for at komme ind på et forum. Så havde jeg fundet et andet sted at være. (set som ny bruger)

Havde Thorborg den dag idag spurgt mig om det havde jeg ik haft noget imod det, fordi jeg i forvejen er så afhængig af amino, men det ville simpelthen gøre amino til en lille lukket brugergruppe, som ikke ville give den samme gode sparring som nu.

Det er da ligegyldigt at der i ny og næ er en bruger der har et behov for at rose sig selv med et andet brugernavn, jeg kunne dog godt tænke mig lidt flere regler på amino men Thorborg har valgt at køre det meget åbent og al respekt til det.

De brugere der opfører sig dumt, som vi lige har set i nat og her til morgen, vil jo bare blive glemt, og det er ikke nogen jeg vil bruge tid på at hjælpe fremover.
Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej enielsen

Personligt så betyder det ikke noget for mig, at der er nogen der bruger energi på at "markedsføre" sig på den måde. Jeg vælger aldrig en konsulent/leverandør eller andet udfra hvad ukendte personer mener om dem.


Jeg er enig med Martin i, at tilgængeligheden for nye brugere af dette forum er vigtigere end det at få sorteret den type "plattenslagere" fra - så må vi jo bare være lidt kritiske når vi læser, hvilket iøvrigt ikke er det værste at være i vores branche


Anne

www.taratsit.gl/
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kunne vel i princippet gøres rimelig simpelt i form af en slags ip-test, men så opstår problemet også når flere fra samme arbejdsplan eller skole benytter amino.

En anden mulighed var indtastelse af cpr-nr (som selvf. ikke skulle ses offentlig). Har set at nogle community-/datingsites har dette som en IRL-garanti. Nogle ville måske ikke indtaste cpr-nr., men man kunne evt. gøre det frivilligt, så dem som valgte at gøre det, fik en slags stempel.

Men jeg tror på, at hvis folk virkelig ønsker at snyde, så gør de det - og finder højst sandsynligt altid en måde på det. Fx at oprette profilen i et familiemedlems navn eller andet.

// Jesper Skov

 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror slet ikke vi skal ud i alt mulig med IRL garanti og sådan, tror mere vi skal huske folk på at det bare er et forum hvor ting diskuteres, og at selvom meget lyder rigtig godt skal der stadig ses med kritiske øjne ligesom der skal alle andre steder.

IRL garantier, IP garantier og hvad man ellers kan finde på vil kun give" falsk tryghed" i mine øjne, og være en hindring for at amino kan udvikle sig.  
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Heh.. Jeg burde oprette en ny bruger ved navn "ikke-PBTryk" og skamrose mig selv til skyerne :-P

Jeg tror ærligt talt heller ikke, at problemet er så stort. Jeg er dog i gang med et nyt forum indenfor en anden boldgade, hvor det er essentielt at der kun tilmeldes seriøse brugere. Her sker autentifikation ved at Admin får at vide, at en ny bruger ønsker at oprette sig med nogle oplysninger om brugeren. Herefter kan Admin tage stilling til, om brugeren er relevant. I tvivlssager, kan Admin skrive til brugeren og spørge dybere til relevansen af medlemsskabet.

Det ville også fungere på Amino - men igen, så er det administrativt arbejde.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kigger typisk også på hvor mange indlæg de folk har der "skamroser". Jeg tager dem med mindre en 15-20 indlæg ikke så alvorligt medmindre de kommer med et velfunderet indlæg hvor de hjælper andre.
Typisk har dem der markedsfører sig selv på den måde kun lige oprettet 1 profil og smider max 2 indlæg ind. Såååå hvor alvorlig kan man tage det.

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Blot for at at være mere præcis; jeg omtaler følgende oplæg:

http://www.amino.dk/view.asp?topicID=16053&pageNo=1

Bemærk også ''frederikke'' ...

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
  På en måde kunne det måske være interessant hvis man både kunne have "normale" brugere og så "registrerede" brugere. Det kunne f.eks. være at det kostede 100 kr. at registrere sig, men til gengæld fik en profil også et "registreret"-mærke som viser at den pågældende bruger er registreret. De 100 kr. kunne så gå til driften af Amino.

Som bruger vil man så kunne vælge om man blot vil være en normal standard bruger, eller være en registreret bruger og derved få et "registreret" symbol. Med den registrering vil man så også være forpligtet til at være en officiel bruger på den måde at man ikke kan registrere sig anonymt og under en dæk-adresse, men at ens profil er registreret hos Thorborg med navn osv.

Blot en tanke...
Side 1 ud af 3 (26 indlæg)