Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtastning af renteudgifter i forskudsopgørelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Fra  www.fjelstedskovkro.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg havde oprindeligt posted denne tråd i Café og Hygge, men det var vidst forkert, så jeg prøver her.

Jeg købte lejlighed i november 2011, og lånte i den forbindelse penge hos et realkreditinstitut.

Nu har jeg været inde i min årsopgørelse for 2011 og set, at der er indtastet beløb i både rubrik 41 og 42.

Rubrik 41: Renteudgifter af gæld til pengeinstitutter mv.

Rubrik 42: Renteudgifter af gæld til realkreditinstitutter. 

Spørgsmål 1: Jeg skylder ingen penge til banken, så hvorfor er der indtastet beløb i rubrik 41?

Da mit lån blev genforhandlet fra november til december, faldt renten. Jeg betalte således en højere rente i november end i december. Den nuværende rente gælder indtil december næste år (F1-lån). Min forskudsopgørelse for 2012 skal dermed ændres, så jeg ikke får et højere rentefradrag end berettiget.

Spørgsmål 2: Hvilket beløb skal jeg skrive i rubrik 42? Er det "rente og bidrag" i alt for 1 år? Lad os sige renten var 1000 kr. pr. måned. Er det så 12x1000kr. = 12.000kr, der skal stå i rubrik 42?

Spørgsmål 3: Rubrik 17: Uddelinger og visse personalegoder. Omfatter det bærbar og firmajulegave?

Mange tak for jeres hjælp :-)

Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du går ind under "Personlige skatteoplysninger mv." i midten af skærmbilledet, kan du se hvem der har indberettet de forskellige ting på din selvangivelsen - der ville jeg starte...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)