Er der ikke snart en Amino-moderator, der gider lukke og slukke tråden?
Den kører jo i ring... og i ring... og i ring!
Først hakkes der, så belæres der, så angres der, så skamroses der, så hakkes der gu'hjælp'me igen!
Men, okay, tråden er et mønster-eksempel på, hvordan man ikke skal opføre sig som forretningsfolk...
Hej Poul.
Du har helt ret.
Hilsen
Rolf
Må jeg citere fra min bog. hvor jeg skriver om emnet:
Tal aldrig negativt om dine konkurrenter
Hvis du taler negativt om nogen, vil den du taler med, ofte forsvare den der kritiseres. Så hvis du taler negativt om dine konkurrenter, hjælper du konkurrenten. Det er ikke lige det vi har brug for, vel?
Tag nu Facebook, som jeg har stor glæde af. Mange af mine gode venner er politikere fra stort set alle partier. De kloge skriver aldrig noget negativt om deres modstandere. Aldrig. Andre benytter enhver lejlighed til at skrive negativt, ironisk eller nedladende om modparten. De ser alle modstandernes fejl - men aldrig fejlene hos dem selv eller deres egne.
Også for politikere gælder det vel om at finde ”nye kunder” til næste valg. At overbevise dem, som ikke tidligere har stemt på partiet. Hvorfor skræmme dem væk ved at du hjælper modstanderne til at få mere sympati. Ikke særlig smart, vel?
Konklusion:
Du må aldrig sige noget negativt om en konkurrent. Hvis du gør det, vil kunden - uden at tænke over det – forsvare konkurrenten og danne sig et mere positivt indtryk af din konkurrent. Og det er ikke lige det, som er du sat i verden for at hjælpe til med, vel?
Sig kun noget pænt om dine konkurrenter. Og håb på, at dine konkurrenter taler dårligt om dig. Så er du virkelig kommet langt foran.