Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjæl min passiv indkomst forretnings idé eller hjælp mig!

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er et godt koncept, men er det ikke en svær garanti for dig, det er jo ikke sikkert personen der køber har tænkt sig at bruge penge på reklame...du risikerer at du får leveret 50% tilbage i løbet af 6 mdr.

Men hvis du laver et site af gangen og så selv kører dem i 6mdr. så burde du kunne sælge dem til en pris på 12 gange månedlig omsætning, dvs. du slipper for at give garanti og får en højere pris. Hvis du har ret i at sitet minimum opnår garantien, vil du blive betalt for denne merværdi, hvilket du ikke gør i din nuværende model.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Kristoffer

Havde ikke opdaget du havde skrevet igen, så her får du mit noget forsinkede svar.

Kristoffer Broholm:

Din garanti er dog rimelig ubrugelig da en side sagtens kan opnå X profit en måned med intensive gratis sociale kampagner og virale værktøjer. I teorien kunne du gøre det og så er målet indfriet og så er det ligemeget om de næste 5 måneders indtjening er 1 kr om måneden, du har jo æret din garanti.

Jeg anklager dig slet ikke for at være uærlig eller noget, bare lige du ikke misforstår mig.

Det giver jeg dig helt ret i. Det er før set at folk sælger sider hvor trafikken er fra sociale kampagner og lign., hvorefter køber modtager sitet og det derefter ikke tjener en krone. Meningen med de sider jeg tænker at lave, vil dog primært bygge på trafik fra Google's organiske resultater. Og din pointe er forstået, kan godt se at jeg skal have skrevet det ind i betingelserne på en eller anden måde.

Kristoffer Broholm:
Det vil sige at du sælger en side med præmissen om fast passiv indkomst, men din garanti handler udelukkende om at opnå det månedlige mål én gang. Ikke at det er et stort problem, men denne form for tynde garantier og lysten til at sælge i første omgang kunne jo godt lede en hen til at tro at det er sites der lever i kort tid.

Skrev jeg virkelig det? Kan se jeg oprindeligt skrev:

Garantien jeg stillede

Kunden fik en garanti på, at hvis det ikke lykkes at skabe den passive indtjening på minimum det fastsatte beløb inden 5 måneder, købte jeg gerne sitet tilbage for samme pris som køber havde givet, minus det beløb køber allerede havde tjent på sitet.

Desuden indbefattede garantien også, at køber kan få pengene retur (minus det allerede indtjente beløb), hvis sitet ikke når at tjene det investerede beløb ind, inden max. 1½ år. Med andre ord, garanterede jeg at sitet ville holde sin indtjening på minimum den ønskede passive indtægt beløb per måned, indtil sitet har tjent sig selv hjem.

Det betyder vel egentlig at kunden uanset hvad, kan få sit investerede beløb tilbage. Sitet skulle selvfølgelig gerne tjene videre i fremtiden, men jeg slipper tøjlerne der og lader fremtiden for sitet være op til køber. Måske jeg også skulle tilbyde en "vedligeholdelses ydelse, hvor man på månedsbasis f.eks kan få mig til at lave link building og skrive samt indsætte nye artikler på sitet.

Kristoffer Broholm:

Ultimativt tror jeg bare mit problem er:

Hvis et site failer så har du spildt en masse arbejdstimer og får intet får det

Hvis et site er succesfuldt sælger du det for 10x månedsindtægt.

Det giver bare ingen mening i min verden, jeg ville gøre præcis omvendt. Sælge de sites jeg ikke selv kan bygge op og fokusere mere på dem jeg faktisk kunne.

Naturligvis vil din forretningsmodel være en success da folk gerne vil have penge serveret på et sølvfad med en garanti, men igen forstår jeg ikke hvorfor du ikke bruger din viden til dig selv det må da være klart størst ROI i sidste ende, medmindre, som nævnt tidligere at du forventer en kort levetid på disse sider.

Det er korrekt at hvis et site failer så har jeg spildt en masse arbejdstimer. Det er så min risiko.

Og hvis det er succesfuldt sælger jeg det for 10x månedsindtægt. Det kan godt være at det er for lavt sat så. Kan se hvad du mener, men i sidste ende er det vel udbud og efterspørgsel som bestemmer prisen, så den må jeg kigge på og måske starte højere, og evt. regulere efterhånden.

Min mening er egentlig at tage betaling for sitet inden jeg går i gang, og tilbage betale, hvis sitet evt. ikke opnår de ønskede resultater. Så synes det lidt bliver til en diskussion om hønen og ægget, hvad kom først. Skal jeg modtage f.eks 10.000 kr med det samme, eller skal jeg vente 5 måneder på at tjene mine første 1.000 kr på et site og derefter 9 måneder mere før jeg har lavet 10.000 kr.

Ved godt de 10.000 kr er en engangs fornøjelse, men her prioriterer jeg hellere at have 10.000 kr i hånden nu og her end 10.000 kr om 15 måneder. Nogle vil helt sikkert prioritere anderledes, men for mig passer det fint.

Kristoffer Broholm:
Der er vel også et andet problem med garantien, hvis den tjener 1000kr per måned de første 5 måneder men så falder til 0 de næste 5, er det så bare ærgeligt for kunden?

Det er igen korrekt. Det skulle helst ikke ske, men som sagt er idéen at man som minimum får sin investering igen, og hvad der sker efter sitet har forladt mine hænder, er ikke i min magt.

Og ja det er et problem, mit problem, hvis sitet falder til 0 kr lige efter at sitet har opnået indtjeningsmålet. Hvis det sker, er det tegn på at jeg gør noget forkert, og bør derfor heller ikke sælge flere sider før jeg har fundet problemet og forhåbentlig løst det.

Som sagt kan jeg ikke love og garantere at sitet vil blive ved med at tjene penge også langt ud i fremtiden, da Google er i konstant forandring. Vi ved ikke hvad der kommer til at ske.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Jeg synes det er et godt koncept, men er det ikke en svær garanti for dig, det er jo ikke sikkert personen der køber har tænkt sig at bruge penge på reklame...du risikerer at du får leveret 50% tilbage i løbet af 6 mdr.

Hej Mr.A

Tak for din kommentar. Er dog ikke helt sikker på hvad du mener med reklame? Jeg vil primært basere trafikken ud fra organiske søgninger og derudover står jeg selv for 100% af sitets markedsføring, indtil sitet er leveret og har opnået de ønskede indtjeningsmål.

Mr. A:

Men hvis du laver et site af gangen og så selv kører dem i 6mdr. så burde du kunne sælge dem til en pris på 12 gange månedlig omsætning, dvs. du slipper for at give garanti og får en højere pris. Hvis du har ret i at sitet minimum opnår garantien, vil du blive betalt for denne merværdi, hvilket du ikke gør i din nuværende model.

Det kan jeg godt se, tænker derfor også på at starte ud med en pris svarende til evt. x12 i stedet for x10.

Hvis jeg selv laver et site og kører det i 6 måneder, skal jeg jo vente 6 måneder, det behøver jeg ikke med den model jeg har prøvet at opstille. Men ja, garantien ville jeg slippe for, men den er jeg nu ikke så urolig for. :-)

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)