Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjæl min passiv indkomst forretnings idé eller hjælp mig!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer!

Efter jeg kom frem til en adsense idé og lavede en aftale med en kunde om denne, har jeg tænkt på om det kunne være en idé/aftale som evt. ville være interessant at "masse udbyde", f.eks her på Amino.

Her er hvad vi aftalte:

Kunden ønskede jeg skabte hende en passiv indtægt via nettet. Jeg spurgte hvor meget hun ønskede at tjene per måned. Han nævnte derefter sit tal, hvorefter jeg sagde at jeg ville tænke over det.

Efter at have tænkt, kom jeg frem til at det mest passive jeg kunne komme i tanke om og samtidig ville være i stand til at skabe, ville være en adsense side, evt. kombineret med noget affilliate.

Derfor tilbød jeg hende at lave en adsense side som tjener minimum det beløb hun ønskede, mod et engangsbeløb på 10X den ønskede passive indtægt per måned eks. moms. Dvs. hvis hun f.eks. ønskede 600 kr per måned i adsense indtjening, ville det samlet koste 6.000 kr eks. moms.

Garantien jeg stillede

Kunden fik en garanti på, at hvis det ikke lykkes at skabe den passive indtjening på minimum det fastsatte beløb inden 5 måneder, købte jeg gerne sitet tilbage for samme pris som køber havde givet, minus det beløb køber allerede havde tjent på sitet.

Desuden indbefattede garantien også, at køber kan få pengene retur (minus det allerede indtjente beløb), hvis sitet ikke når at tjene det investerede beløb ind, inden max. 1½ år. Med andre ord, garanterede jeg at sitet ville holde sin indtjening på minimum den ønskede passive indtægt beløb per måned, indtil sitet har tjent sig selv hjem.

Holder min idé?

Vil være taknemmelig hvis du evt. kan være behjælpelig med lidt respons på følgende:

 -
Tror du det vil være et koncept som evt. kunne være interessant for dig eller andre? Og hvis ikke, hvorfor?

- En totalpris på 10X et indtjent beløb per måned, er det fair set i lyst af garantien?

- Ser du evt. nogle mulige farer eller problemer i konceptet?

- Andet? Kan også godt tage kritik. Smile


På forhånd tak...

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart burde jeg godt gøre det :)

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende tanke og syntes den har været op før.

Jeg tror dog, at det med at gange med 10 ikke holder, for det bliver for dyrt i min verden.

Dog kan jeg godt se ideen i det hvis jeg tænker på det som en investering, men det tror jeg ikke at der er mange der gør.

Men hvis du mener du kan det du siger, hvorfor så ikke have et lille fee og så tage % af det der bliver omsat?? 

Det tror jeg, vil give mange flere kunder ;-) 

Vh Jimmi

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor mange kan jeg bestille? !!

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kai,

Hvis du vil give den garanti, så tror jeg der er en hel del banker der vil være interesseret i den forrentning. Det er jo rundt regnet 120% om året, hvor det størst mulige tab er nul.

Hvorfor ikke bare gå hele vejen og sige, at kunden først betaler efter 10 mdr? Så tror jeg der er mange der gerne vil bestille :-)

Mvh Allan

Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vildt fedt koncept! 

Jeg er interesseret - hvor kan man bestille henne? :-D

- Jonathan

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg smider 100.000 på bordet? Big Smile

Men rigtig spændende ide - tror dog du bliver nødt til at opstille begrænsninger for samarbejdet, så du vil undgå at brænde fingrene.

udover det så er faren vel, at du ikke kan indfri folks forventninger - er klar over at der er begrænset risiko, men alligevel.. Hvis du ikke indfrier størstedelen af dine kunders forventninger til afkast.

Men sig endelig til, hvis projektet kommer igang :-) 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi :

Jeg tror dog, at det med at gange med 10 ikke holder, for det bliver for dyrt i min verden.

Okay for dyrt. Det ka godt være ja, men vil nok desværre nok ikke kunne gøre det meget billigere, hvis det også skal kunne betale sig og give profit samtidig.

Jimmi :

Men hvis du mener du kan det du siger, hvorfor så ikke have et lille fee og så tage % af det der bliver omsat??


Det kunne måske evt. være en idé ja. Skal vist lige regne på det så. Smile

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  OnMedia Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Sølund:
Hvor mange kan jeg bestille? !!

Nu har jeg jo ikke tilbudt det endnu til andre end én kunde, og har kun oprettet denne tråd for at få feedback på idéen, så skal nok sige til hvis og når det officielt bliver til noget. Dette er ikke en salgstråd.

Men ja, der bliver begrænsninger på antal af sider af gangen jeg kan producere, for at jeg, artikelskribenter m.f. kan følge med, og samtidig også sikre at kvaliteten af siderne er i orden.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du har de økonomiske midler til at leve for ganske lidt om måneden, så ville det da næsten være dumt ikke at beholde de sider du opbygger selv.

Jeg blev også en gang adspurgt af en bekendt / kunde om, hvad det ville koste at få en person til at bygge et site, der indtjente ham et par tusinde kroner om måneden. Jeg svarede, at det ville være svært at finde en person, der ville gøre alt det hårde arbejde uden at høste frugterne af det. :-)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)