Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Facebook-side gik galt

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 138
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg har skulle sælge min Facebook-side til en gut, men det gik ikke helt som planlagt.

Jeg er normalt ikke så naiv, men jeg blev venner med ham på Facebook, og da han var hård med prisen virkede han seriøs. Han gik ikke med til at overføre pengene først, så jeg tog chancen.
Jeg gav ham admin, han fjernede mig som admin og blokerede min bruger. Jeg var ikke helt klar over, at man faktisk kunne "hijacke" sider, og bare smide ejeren ud.

Af hensyn til Aminos regler, så udgiver jeg ikke hans navn. Jeg tror ikke at jeg har meget at gøre, andet end at sige sur røv. Pas på når i sælger eller køber Facebook sider.

Snæver Media - din online leverandør til hjemmesider, webshops og grafik!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en ting at sige. Du lavede en fejl.

Har du sørget for at få alle oplysninger på ham?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm-- nu har jeg ikke helt styr på det der FB men kan man ikke bare skrive til FB admins og sige ens FB er blevet hacked ? Så skal du bare bevise det var din inden han fik pass.
Eller ta jeg helt fejl

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Utopians.dk Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hari:

hmm-- nu har jeg ikke helt styr på det der FB men kan man ikke bare skrive til FB admins og sige ens FB er blevet hacked ? Så skal du bare bevise det var din inden han fik pass.
Eller ta jeg helt fejl

Jeg tror ikke Facebook har eller vil tage sig tid til at kigge på en sag som denne. Det er en kedeligt situation, men jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre.
Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Se hvilke oplysninger du kan finde om ham. Lån en vens profil eller opret en falsk profil.

Dog har har du med stor sandsynlighed skrevet med en falsk profil :/

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Simpelt. Drop det - du blev snydt for en "genstand" der ikke er din egen.. umulig at få tilbage, medmindre han selv giver dig den :-) 

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 138
Fra  Snæver Media IVS Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen.

Jeg ved ikke om jeg kan gøre noget, men jeg vil da prøve at kontakte Facebook i morgen alligevel - det kan være at jeg er heldig :)

Snæver Media - din online leverandør til hjemmesider, webshops og grafik!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

  Det er bare rigtig surt. Men som andre også skriver, så er der nok ikke meget at gøre.
Men endnu mere ærgeligt at det er en Amino-bruger. Men det er så blot et vink til andre Amino'er herinde, at der også er andre end blot iværksættere på Amino. Der er også nogle typer som desværre har helt andre ting på agendaen.

Det har intet med hacking at gøre. Det hører lidt til i samme kategori, som hvis man havde givet en fremmed person en nøgle til sit hus og dagen efter er huset ryddet for værdier.

Men vi kan jo begynde at snakke om at det er svindel. Du er blevet snydt til at udlevere adgang til din Facebook-konto. Så jeg syntes at du i hvertfald kan prøve at tage kontakt til FB og beskrive problemet for dem. De har uden tvivl en masse værktøjer i form af logfiler med logins, ip-adresse m.m. og kan se om det tidligere har været dig som har været admin. Spørgsmålet er så blot om de vil bruge tid på at blande sig i en sag som denne. Men du har jo ikke noget at miste ved at spørge dem - i værste fald står du bare i samme situation som nu - og i bedste fald har du får din side igen Geeked

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

  Nå ja, lige en anden ting:

Jeg syntes du skal sende en mail til Amino's crew (ikke en PM eller skrevet i en tråd - men en email sendt til Amino) hvor du meget kort beskriver forløbet og brugernavnet.

Og inden Thorborg & Co, begynder at sidde og rykke hår ud af hovedet, så er det ikke ment som om de skal blande sig i sagen. Alle siger har minimum 2 sider. Men det vil måske være en god idé at de er informeret. For hvis der begynder at dukke flere sager op på samme brugernavn, så kan de trods alt tage noget action og kyle brugeren ud eller lignende. Men sålænge de overhovedet ikke er informeret, så kan brugere af denne type flyve under radaren.

/Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kontakter facebook og nævner at det var et salg, så kan både du og og knægten, der svindlede dig, risikere at blive permanent udelukket fra facebook, da salg af facebook sider er imod facebooks servicevilkår :-)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)