Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så fjern da Naga fra Nigeria

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,6 stjerner givet af 7 person

Thomas Frost:

Phillip Dyhr Hobbs:

Did you try writing to him? (  or calling him, he did put his Danish phone number and  it is very clear to see this Danish)

 Instead of just judging,

 maybe he didn't realise the small print  in the terms of the forum?

Det er sådan set ligegyldigt om han har læst betingelserne for forummet. Dansk lov siger man ikke må rette uopfordret elektronisk henvendelse med henblik på salg, og at dette karakteriseres som spam, sådan er reglerne vist i øvrigt i det meste af verden.

Dansk lov siger pogså at du ikke må køre for hurtigt på vejene, men det er du normalt også ligeglad med. Spar din klamme dobbeltmorale. Pas dig selv og gem dine stikkerholdninger langt væk.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

R U N E.:
Dansk lov siger pogså at du ikke må køre for hurtigt på vejene, men det er du normalt også ligeglad med. Spar din klamme dobbeltmorale. Pas dig selv og gem dine stikkerholdninger langt væk.

Hvad fanden er du for et fjols?

Der er da meget dobbeltmoral over at fortælle hvordan lovgivningen er skruet sammen. Og når man tager med i regnestykket at en evt. dom for spam vil medføre en bøde på 100 kr. pr. overtrædelse, dog mindst 10.000 kr., så er det vel ret relevant at kende loven, før man beslutter sig for at bryde den. På den måde har man de bedste forudsætninger for at vurdere, om det er det værd.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

R U N E.:
Dansk lov siger pogså at du ikke må køre for hurtigt på vejene, men det er du normalt også ligeglad med. Spar din klamme dobbeltmorale. Pas dig selv og gem dine stikkerholdninger langt væk.

1. Jeg har ikke stukket nogen.

2. Jeg har ikke givet udtryk for at det naga gjorde er forkert moralsk eller ej, jeg har kun kommenteret det retslige så Philip som er fra Australien kunne lære om dansk lovgivning.

3. Hvorfor er det dobbelmoralsk at give informationer om loven UDEN på nogen måde at tage stilling til om loven bør overholdes eller det moralske i loven?

4. Jeg tror du skal læse mit indlæg igen, hvis du læser det som om jeg har til hensigt at stikke nogen eller du læser at jeg udtaler mig om noget som helst moralsk.

5. Hav en rigtigt god weekend, jeg håber du bliver i bedre humør senere, så vi måske kan tale pænt sammen.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Phillip Dyhr Hobbs:
And I have to write some blog posts about this for foreigners,  as we do not know all this.

Reglerne er de samme i det meste af verden med forskellige nuancer til forskel. I Australien gælder ACMA, og den siger bl.a.:

Under the Spam Act 2003 it is illegal to send, or cause to be sent, unsolicited commercial electronic messages. The Act covers email, instant messaging, SMS and MMS (text and image-based mobile phone messaging) of a commercial nature.

Hvis du læser yderligere om definitionen af spam i Australien ser du dette:

How do I know it's spam?

Any message that doesn't meet the following three conditions is defined as spam:

  • Consent – the message must be sent with your consent
  • Identify – the message must contain accurate information about the person or organisation that authorised the sending of the message
  • Unsubscribe – the message must contain a functional 'unsubscribe' facility to allow you to opt out of receiving messages from that source.

(Jeg har highligted de vigtige dele med fed skrift)

Jeg tror ikke du behøver skrive et blogindlæg specielt til udlændinge i Danmark. Reglerne er de samme i f. eks. Australien hvor du kommer fra. Selvom loven ikke siger noget direkte om private forumbeskeder er lovens intention meget klar; elektroniske beskeder sendt direkte til en modtager med et kommercielt sigte er ulovligt.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Phillip Dyhr Hobbs:
And I have to write some blog posts about this for foreigners,  as we do not know all this.

Reglerne er de samme i det meste af verden med forskellige nuancer til forskel. I Australien gælder ACMA, og den siger bl.a.:

Under the Spam Act 2003 it is illegal to send, or cause to be sent, unsolicited commercial electronic messages. The Act covers email, instant messaging, SMS and MMS (text and image-based mobile phone messaging) of a commercial nature.

Hvis du læser yderligere om definitionen af spam i Australien ser du dette:

How do I know it's spam?

Any message that doesn't meet the following three conditions is defined as spam:

  • Consent – the message must be sent with your consent
  • Identify – the message must contain accurate information about the person or organisation that authorised the sending of the message
  • Unsubscribe – the message must contain a functional 'unsubscribe' facility to allow you to opt out of receiving messages from that source.

(Jeg har highligted de vigtige dele med fed skrift)

Jeg tror ikke du behøver skrive et blogindlæg specielt til udlændinge i Danmark. Reglerne er de samme i f. eks. Australien hvor du kommer fra. Selvom loven ikke siger noget direkte om private forumbeskeder er lovens intention meget klar; elektroniske beskeder sendt direkte til en modtager med et kommercielt sigte er ulovligt.

Thank you  Thomas,

( just a side note I have lived in Australia for more than 6 years) 

  I have  left Australia  when I was 16 and  have only been back for short periods.

 but thank you for clearing that up for me so I do not have to  write a blog post  to help foreigners Yes

Have a wonderful day

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Phillip Dyhr Hobbs:

Did you try writing to him? (  or calling him, he did put his Danish phone number and  it is very clear to see this Danish)

 Instead of just judging,

 maybe he didn't realise the small print  in the terms of the forum?

Det er sådan set ligegyldigt om han har læst betingelserne for forummet. Dansk lov siger man ikke må rette uopfordret elektronisk henvendelse med henblik på salg, og at dette karakteriseres som spam, sådan er reglerne vist i øvrigt i det meste af verden.

Jo, man må gerne ringe og tilbyde nogle ting!

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

WordSEO:
Jo, man må gerne ringe og tilbyde nogle ting!

Ja bestemt, jeg troede det fremgik ret klart at vi talte om at sende beskeder i forskellig form, men hvis det ikke gjorde er det min fejl.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

WordSEO:
Jo, man må gerne ringe og tilbyde nogle ting!

Ja bestemt, jeg troede det fremgik ret klart at vi talte om at sende beskeder i forskellig form, men hvis det ikke gjorde er det min fejl.

Nå ja det har jeg ikke lagt mærke til..

Puha ham R U N E er godt nok sur :) Der er stor forskel fra trafik til privat livet - Spam er lidt som at krænke folks privat liv, sender dem beskeder de ikke ønsker..

Lad os alle sende R U N E en masse spam mail og kommer og banke på hans dør hele dagen.. ELLER vi kunne jo bare køre lidt for stærkt på vejen og se om det genere ham :)

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)