Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark et gebyr på 160 kr. inkl. moms

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jacob Becker | BBmassage.dk:

Jeg kender udemærket toldsystemet og sidder dagligt med det... Hvad mener du umuliggør fremskaffelsen af tolddetaljer?

Så burde du da også vide at det ikke bare lige er noget man bruger.  HVor vil du finde flykende tegn / forventet ankomst når du ikke nødvendigvis ved hvad flý godset kommer med? 

Det kunne være en ide, at kontakte udleveringsagenten.. Dermed ikke sagt, at det er ukompliceret at indfortolde - men muligheden findes.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Becker | BBmassage.dk:
Det kunne være en ide, at kontakte udleveringsagenten

 

Ja det er jo meget fint men hvis man ikke kender den agent?

Ja muligheden for gør det selv indfortoldning er der, men min erfaring er at det ikke bare lige noget man gør ... da slet ikke for kun at kunne spare 160 kr.

 

 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Ja muligheden for gør det selv indfortoldning er der, men min erfaring er at det ikke bare lige noget man gør ... da slet ikke for kun at kunne spare 160 kr.

Det kunne være dejligt hvis man selv kunne lave indfortoldningen, så man havde muligheden for at sende vare til sine kunder direkte uden de skulle betale de 160 + 5 kr i moms for en dvd film eller lignende..

Jeg har selv forsøgt at tale med skat & post dk.. men det er helt umuligt, fordi de skiftevis skylder skylden på hinanden.. så det er ikke nemt at betale skat og moms til dk.. så istedet må vi vælge et transit land sóm ikke har så meget jord i hoved som post dk og skat.. men det er stadig dyrer da der alligevel komnmer en ekstra porto på :-(  

Så det handler måske ikke altid om at spare 160 kr. men mange gange 160 kr.

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:
Jeg har selv forsøgt at tale med skat & post dk.. men det er helt umuligt, fordi de skiftevis skylder skylden på hinanden

Jeg forstår ikke lige hvad det er du mener med det du skriver om SKAT & Post DK.   Du kan da uden problem blive tilmeldt toldsystemet og lave dine egne fortoldninger!  

Men generelt er der jo ingen der tvinger dig til at bruge post dk, .

 

Mvh

Ravn

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jack:
Jeg har selv forsøgt at tale med skat & post dk.. men det er helt umuligt, fordi de skiftevis skylder skylden på hinanden

Jeg forstår ikke lige hvad det er du mener med det du skriver om SKAT & Post DK.   Du kan da uden problem blive tilmeldt toldsystemet og lave dine egne fortoldninger!  

Men generelt er der jo ingen der tvinger dig til at bruge post dk, .

Mvh

Ravn

Problemet ligger i hvis du sender en vare til privat kunder i danmark fra usa som koster 80,25 Dkr. skal de betale moms for at modtage pakken, men for at betale de sølle 20 kr i moms tager post dk 160 kr. i hånteringsgebyr så den bliver en meget dyr vare (kunne være en dvd) DKr. 260

Hvordan pokker firmaer som cdon.com bære sig af er mig en gåde, men hos dem går det også nogen gange galt, så  man skal betale det høje gebyr.. har nemlig prøvet. 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)