Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det lyder for nemt

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej

Når Martin Thorborg og i andre fortæller om jeres succes med jeres firma, lyder det alt for nemt, på samme måde som det gør i nogle af de MLM-firmaer, hvor jeg har indtryk af at der er folk der bliver betalt for at få det hele til at lyde så let. Den samme fornemmelse kan godt få på Amino, da det lyder så lyserødt at i har måske endda mere end et firma igang.

Jeg har tidligere søgt ideer til opstart af et firma, og har haft et igang, som dog er lukket af flere årsager. Men jeg synes stadig ikke jeg har fået så meget hjælp til hvilken form for firma jeg skal starte, lige nu sidder jeg og skærer en del i karton, som en hobby, men det kan jeg jo ikke komme til at leve af, da folk ikke vil betale hvad det vil koste at skærer  de forskellige kort, opæng m.v.

Så jeg håber på at der kommer noget godt hjælp til mig denne gang så jeg også kan blive selvstændig, som jeg har haft et stort ønske om i mange år. Da fretidsudsigterne ikke er særligt store i det jeg er uddannet indenfor, kunne det at blive selvstændig forhåbentlig blive min "redning".

 

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nuser43:
Når Martin Thorborg og i andre fortæller om jeres succes med jeres firma, lyder det alt for nemt, på samme måde som det gør i nogle af de MLM-firmaer, hvor jeg har indtryk af at der er folk der bliver betalt for at få det hele til at lyde så let. Den samme fornemmelse kan godt få på Amino, da det lyder så lyserødt at i har måske endda mere end et firma igang.

Tror ikke du har set alle Martins videoer hvis du mener han får det til at lyde nemt...

nuser43:
Så jeg håber på at der kommer noget godt hjælp til mig denne gang så jeg også kan blive selvstændig, som jeg har haft et stort ønske om i mange år. Da fretidsudsigterne ikke er særligt store i det jeg er uddannet indenfor, kunne det at blive selvstændig forhåbentlig blive min "redning"

Du skal finde en passion... Du skal kigge ind i dig selv og finde ud af hvad du kan lide at lave... Hvis ikke du kan lide hvad du laver, går du med stor sandsynlighed død i det :/

- Alexander Baandrup Larsen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

nuser43:

Hej

Når Martin Thorborg og i andre fortæller om jeres succes med jeres firma, lyder det alt for nemt, på samme måde som det gør i nogle af de MLM-firmaer, hvor jeg har indtryk af at der er folk der bliver betalt for at få det hele til at lyde så let. Den samme fornemmelse kan godt få på Amino, da det lyder så lyserødt at i har måske endda mere end et firma igang.

Jeg har tidligere søgt ideer til opstart af et firma, og har haft et igang, som dog er lukket af flere årsager. Men jeg synes stadig ikke jeg har fået så meget hjælp til hvilken form for firma jeg skal starte, lige nu sidder jeg og skærer en del i karton, som en hobby, men det kan jeg jo ikke komme til at leve af, da folk ikke vil betale hvad det vil koste at skærer  de forskellige kort, opæng m.v.

Så jeg håber på at der kommer noget godt hjælp til mig denne gang så jeg også kan blive selvstændig, som jeg har haft et stort ønske om i mange år. Da fretidsudsigterne ikke er særligt store i det jeg er uddannet indenfor, kunne det at blive selvstændig forhåbentlig blive min "redning".

 



Vejen til at blive selvstændig er nem, det kræver nemlig ikke meget mere end viljestyrke! ;-) Det er klart at dit firma ikke bliver til noget, hvis du konstant arbejder imod - Hvis dine kunder ikke vil betale for dine ydelser, så find ud af hvordan! :-)

Find noget du synes er fedt, så bliver det hele meget nemmere! - Hvis du synes der er toppen at skære i karton, så arbejd da med det! Måske strømmer det ikke ind med kunder de første 2 år, men tænk nu hvis der er fuld gang i biksen om 3? ;-) Pas på med ikke at tænke for kortsigtet.

Ha' en super dag! Held og lykke. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Et forslag til virksomhed:

Produktion af fiskeblink. Processen: støbning + maling.

Det er enkelt at lave forme.

Du kan købe "gør det selv" bøger med vejledning i, hvordan du gør.

Du kan starte som deltidvirksomhed.

Det er nemt at finde testfiskere: fisketips.dk / 123nu.dk

Andre har stor succes med deres blink. F.eks. Ole Gregersen med gennemløbere.

Ulempe: det er nok en fordel, hvis man ved hvad vej en fiskestang skal vende.

Det er bare et forslag med muligheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg aldrig sagt at det er nemt at blive selvstændig. Og kunne leve af det.

Mange vil gerne have det til at se mere lyserødt ud end det er. For når alt kommer til alt, så skal man kunne sælge.

Du kan jo bare se dem fra bills billing, der kæmper for at overleve, og nu er rejst til usa, fordi at de ikke kan sæge i DK, og mangler penge. Det betyder så også at går man ind på et markede hvor der findes alternativer, så skal man være en rigtig god sælger.

Tager man mit eget projekt, så er det også meget op af bakke. Og jeg har en tidsplan der siger 10 År. Kan jeg ikke leve af det 10 År efter start, så bliver det skrottet. Og det betyder så ikke noget om man er dygtig til det man laver eller ej, men om man kan overbevise andre at det er værd at satse på.

Men når alt kommer til alt, så skal du beskæftige dig med noget, som der gør at du ikke føler at det er en byrde, men at det er noget som du har lyst til. Sådan at når man står kl. 2 om natten og skal levere til en kunde, uden at have fået mad, hele dagen, og velvidende at man skal møde igen kl 6. så er det, det værd. Og det er det som der skiller bukkende fra fårene.

Så mit bedste råd er at tænke over hvad du kan. Og er det noget som du kan se dig lave i rigtig mange timer, og også om nogle år.

Og det med at nogle har flere firmaer og projekter igang, er tit mere et udtryk for at de ikke kan leve af et, eller at de har mistet interressen for et projekt.......

/Kenneth

Ps. jeg kender dig ikke så jeg kan ikke sige, hvad du skal lave. Og egentligt, så er det ligegyldigt hvad man beskæftiger sig med, der er intet der er ringe, når man tjener penge og nyder det.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man skal ikke blive iværksætter fordi det er en redningsplanke, eller fordi man ser andre have succes med det, og selv vil have succes. Man skal KUN blive iværksætter hvis man ABSOLUT ikke kan lade være. Det er min holdning.

Jeg er ikke sikker på at passionen er der hvis man skal spørge andre om hvad man skal lave. I de fleste tilfælde tror jeg at det er bedre at vente til at man falder over det projekt man bare MÅ realisere. Det tager måske en uge, en måned, et år eller længere at komme dertil.

Ja, ofte kan det på debatten virke som om at det er nemt at være iværksætter og få succes med det. Jeg tror mere at det er udtryk for noget andet end hvad de fleste ikke-iværksættere vil opfatte det som. På iværksætter sprog betyder nemt at det er sjovt og fantastisk at arbejde med det man brænder for, så timerne forsvinder bare. Mange iværksættere har jo gjort deres hobby til levevej. Hvem synes at det er svært, kedeligt eller belastende at dyrke sin hobby?

Succes, og definitionen heraf er jo meget individuel. Personligt følte jeg mig succesfuld som iværksætter da jeg kunne leve af det. Jeg tjente mindre end jeg ville som lønmodtager, men jeg følte at det var en succes fordi jeg kunne leve af det jeg elskede.

Mvh Carsten

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

nemt er det at være iværksættere , da hele ens er kun dette og intet andet fordi det er sin drøm at lave dette her

være stædig det skal lykkes 

hav en passion for det lykkes

dine venner og familie ser du måske så meget mere da alt er om iværksættere drømmen , men når dette er livet og det er dette som giver ekstra kræfter frem ad at lave din iværksættere drøm er man jo nærmeste kærloghed dette her iværksættere det er hvad der giver dig frem gang at lave dette .

kan være du flere år arbejder knokler der ud ad og ikke tjener en formue , men det afgørende er man laver hvad man godt kan lide , da ens arbejde er ens kærlighed og hobby 

det giver selvtillid at lave sin drøm og sætte noget igang 

man på virker andre da man har en positive virkning på andre mennesker

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er FEDT at være selvstændig og iværksætter:)))))
Men det er ikke altid nemt og let. At knokle 60-80 timer om ugen, arbejde når andre tager på stranden eller holder juleferie, at se sine børn mellem 7-8 om morgenen og måske nogle timer i weekenden, er det fedt??? Ja for pokker, for det som giver energi er hver gang et salg går igennem, eller når et problem opstår og man finder løsningen. Det er det hele værd.

Der står ikke en chef og ånder en i nakken, men når der ikke gør det, så skal man SELV ånde en selv i nakken og nogle gange sparke sig selv HÅRDT i røven, men hvor jeg elsker det:))))

Hvis ikke du kan gøre disse ting så find et job og klip som en ekstra indtægt:))))

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

du skal have inspiration fra et eller anden sted .......... iværksætteri kommer ligepludselig alle ideeer er der men det afhænger hvem du er sammen med , hvem giver dig inspiration osv....

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Hejnsvig
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig.... Det et nemt at blive selvstændig, men at forblive selvstændig er oftest en kamp uden lige.

Hvis din interesse er at klippe i karton, men du ikke mener at der er marked for det, da prisen bliver for høj, hvad så med at lave de designs du tror på, og finde en leverandør der kan stanse disse designs ud til dig i rigelige mængder?
Så har du ihvertfald fordelen ifht. til de konkurrenter der sidder og bruger deres tid på produktionen. Du kan bruge den "overskydende" tid på at få solgt dine produkter.

Hilsen
Thomas

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)