Nu kender jeg ikke jeres sag og jeres tvist. Men nogle gange, hvis jeg giver et fast tilbud på en opgave, så ender kunden med at have en del ekstra spørgsmål, og opgaven skal måske gennemgås 2, 3, eller 4 gange, fordi kunden alligevel ikke har så meget styr på det, som kunden først foregav, dengang tilbuddet skule gives. I disse tilfælde kan det godt være, at der bruges 2-3 gange den tid, som tilbuddet først lød på. Især hvis der er tale om en lille opgave, og hvor kunden har en masse ekstra spørgsmål. Men hvem bør betale for de ekstra opgaver, som slet ikke blev forelagt (eller blev vurderet forkert af kunden), inden tilbuddet blev givet?
|
Martin E. Jensen:I disse tilfælde kan det godt være, at der bruges 2-3 gange den tid, som tilbuddet først lød på. Især hvis der er tale om en lille opgave, og hvor kunden har en masse ekstra spørgsmål.
Men hvem bør betale for de ekstra opgaver, som slet ikke blev forelagt (eller blev vurderet forkert af kunden), inden tilbuddet blev givet?
I så fald skal revisoren (hvis der er givet en fast pris) fortælle kunden at svarene vil tage tid og denne tid skal kunden betale.