Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

backup af windows cloud server

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminobrugere

Jeg leder efter en ekstern backup-løsning til en windows2008 server, jeg har kigget lidt på backup112's løsninger, den løsning jeg leder efter er en hvor man kan genskabe filer fra en given dato - jeg har set lign. system før, kan bare ikke huske hvad det hed, så jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal ledde efter.

Min server ligger desuden hos cloud.dk, så jeg undrer mig om der er nogen forholdsregler jeg skal tage i forbindelse med backup, når det ligger i "skyen"?

tak

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 78
Fra  WEST SOFT DEVELOPMENT Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det er et gammel indlæg, men hvis andre står i lignende situation, så har vi netop lanceret en tjeneste til dette på: https://www.backupbird.com

Den kan tage backup af filer på Windows og Linux servere samt databaser og sende dem til Amazon S3, Dropbox eller hvor man nu vil have dem.

Det fede er at man får en samlet overblik over alle ens servere på tværs af OS, placering mm.

/Ronni

Fra København
Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Cloudify.biz Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror Cloud.dk laver backup - tror også du kan komme itl dem - mod betaling - på specifikke datoer. 

Men der er mange online services - hvis du vil tage løbende backup - på specifikke datoer - så har vi et system (en forretningsproces), der kan det - (hvor man bruger google drive til at hoste back ups)  men spørg evt. https://www.zendata.dk/#/forside - hvor jeg har nogle venner, der er eksperter i at tage backup - af store mængder data - og de gør det til en fornuftig pris.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

er et af problemerne ikke, at ingen af de gratis cloud services kan have en beskyttet del som sådan, så rammes man af ransomware encryption så encrypter den også ens filer i en service som dropbox, som så bliver værdiløs

Automatisk back up ødelægges dermed modsat hvis man laver en backup til en cloud man IKKE synkroniserer med. Er der er let løsning på det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 78
Fra  WEST SOFT DEVELOPMENT Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores baggrund for at lancere Backup Bird var at få Server Backuppen væk fra udbyderen. F.eks har vi mange af vores servere hos Digital Ocean, men sender Backup til Amazon S3, så vi kan genskabe i et helt 3. miljø hvis nødvendigt.

John, mht ransomware, så har du helt ret i at hvis man benyttter Dropbox eller andre synkroniserings-tjenester, så risikerer man at at ens backup også krypteres. Dropbox har mulighed for filhistorik, men jeg ved ikke om det virker hvis alle filer er omdøbt og krypterede.

Jeg bruger pt, vores egen løsning til backup af min desktop computer også (Selvom den er lavet til servere). Fordelen er at vi laver en fuld backup af alle filer hver dag som vi sender som en samlet Zip-fil til fjernlager. Det betyder at hvis jeg skulle "blive ramt" af ransomware, vil man kunne gå en dag tilbage og hente alle filer ned. 

Denne metode sætter selvfølgelig et krav til datamængden. Hvis du har flere Terabytes af data der skal backes op er det ikke den smarteste metode, men hvis vi snakker f.eks 50GB som min backup pt fylder fungerer det fint på en helt almindelig fiber forbindelse.

Som sagt er vores løsning til servere, så det kan være lidt kryptisk at sætte op for knap så IT kyndige :)

/Ronni

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)