Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mit .com domæne tilbage?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har købt og betalt et .com domæne frem til maj 2012. Domænet har været mit siden 2008.

Nu viser det sig, at når folk går ind på min hjemmeside, så lander de et helt andet sted, dvs. slet ikke på min hjemmeside.

Hele hændelsesforløbet kan I læse hér: http://www.trustpilot.dk/review/www.match2web.dk

Hvad kan jeg stille op i denne møgkedelige sag? Jeg vil så gerne have min hjemmeside back on track.

De bedste hilsner,

/Rolland Niilsen

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal ihvertfald have gang i en anden webhoteludbyder, for den nuværende har ikke styr på det.
Jeg kan også se at det er blevet sat til at have skjult ejer/administrator på.
Er det noget du har ønsket eller er det fordi match2web.dk har registeret det til dem selv, ja det kan vi ikke se.
Hvis det ikke er dig der står som registrant i virkeligheden, ja så bliver det MEGET op ad bakke.

Jeg ville se om jeg kunne få det flyttet til et et andet firma som administrerer .com domæner for der igennem at få mulighed for at foretage ændringer.

For .com findes der adskille der varetager administration af disse domæner(svare til DK-Hostmaster).

Men første skridt er at finde ud af om det overhovedet er dig der er registrant mere, er det ikke, ja så er det tæt på umuligt.

Men skriv eller ring hvis du har behov for yderligere hjælp.
 

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rolland

Kedelig sag du der har... jeg giver Nicolay mit besyv med. Jeg har også  kigget lidt nærmere på sagen og sender dig derfor dette link, måske det kan hjælpe dig på vej i jagten på dit domæne:

Whois.domaintools 

Venlig hilsen

Cher V. Pedersen

Telesvar

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

3 af de positive kommentarer oplever alle en "Imøde kommende" (2 ord) support :D

Thanks heaven for den anonyme mulighed for at vurdere folks hjemmesider hos Trustpilot :)

Jimmy

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

3 af de positive kommentarer oplever alle en "Imøde kommende" (2 ord) support :D

Thanks heaven for den anonyme mulighed for at vurdere folks hjemmesider hos Trustpilot :)

Hvis du nær læser kommentarerne, så vil du opdage, at de 3 positive kommentarer benytter præcist de samme 3 linier til sidst i kommentaren. Hvis man endelig vil snyde med kommentarer på Trustpilot, så er man da biiiiiip, hvis man skriver det samme i 3 vurderinger Skype-Giggle

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

@Nicolay, tak for dit svar - Jeg har allerede sat ny webhoteludbyder på opgaven, Megahost.dk. Jeg har via www.lydmaskinen.dk erfaret, at de skulle være supergode. Synes bare der er gået lang tid, så derfor ville jeg lige spørge en ven hér i forummet Smile

Jeg har tidligere stået registreret som ejer med navn og adresse og det hele. Men som du rigtig nok pointerer, så er der sandelig blevet lavet godt om på dette, uden jeg har vidst noget om det. Ved ikke rigtig hvordan man tager den videre derfra.

@Cher, tak for linket, det er et fint sted lige at gå ind og tjekke, det er også dét mit navn har stået, men som Match2Web har ændret på uden at jeg har givet lov til det.

@Jimmy og Fashion Seller, ja det ser skidt ud for Match2Web.dk på Trustpilot, selvom de (han) sikkert selv har oprettet de positive tilbagemeldinger. Jeg var kunde hos Concor.dk, der kørte det hele super. Så blev det solgt til Match2Web og jeg fulgte troligt med, da Concor.dk ikke længere har at gøre med dét hér. Man må nok sige, at indehaveren af Match2Web har smidt det hele på gulvet. Inde på www.cvr.dk kan man se navnet på indehaveren, der er kun ham.

Må hans sokker krympe i vask!Angry

 

 

 

 

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rolland,

Det er en indviklet affaere, men foerst og fremmest vil jeg generelt anbefale at man selv koeber sit domaenenavn, og at man er baade ejer, billing og - teknisk kontakt. Man kan altid give et webagency ftp-koderne til up-load af sitet, men man forbliver herre over sit domaene-navn, og ingen andre kan frigive det.

Du kan proeve at se paa en whois, hvem der er ejer nu. Hvis det er Match2web bliver det naturligvis ikke lettere, men er det en anden virksomhed, du kan komme i kontakt med, kan du jo altid proeve at intimidere dem...

Jeg bor ikke i Danmark og ved derfor ikke helt hvor du staar lovligt, men i Frankrig er det saadan, at hvis du er registreret virksomhed med samme navn, som dit domaenenavn, har du foersteret til det, men nu kender jeg jo hverken din virksomheds navn, eller det domaenenavn, der er blevet solgt for naesen af dig, sikkert til en masse penge.

Kender du sedo.fr ? Jeg kunne mistaenke Match2web for at saette de domaenenavne, de administrerer  til salg paa lignende site...

Ikke stor hjaelp, men jeg ville isaer sige det med at vaere herre over sit domaenenavn. I fremtiden...

Venlig hilsen

Pernille

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille Thorup Christensen:
Det er en indviklet affaere, men foerst og fremmest vil jeg generelt anbefale at man selv koeber sit domaenenavn, og at man er baade ejer, billing og - teknisk kontakt. Man kan altid give et webagency ftp-koderne til up-load af sitet, men man forbliver herre over sit domaene-navn, og ingen andre kan frigive det.

Jeg har været webhoster siden 2001, og kun til dels give dig ret i registrering af domæner.
Der er kunder der igennem tiden selv har stået for det, for nogle er det gået godt og der er også dem det er gået helt galt for, nogle har endda mistet deres domæner fordi de ikke har betalt deres årlige afgift for domænet, eller også har deres hjemmeside ikke virket i lange tider fordi deres DNS var opsat forkert.

Har man selv styr på det , helt fint.
Har man slet ikke styr på det, ja så kan det gå helt galt og så er det langt bedre at få sin hoster til at klare det tekniske og automatisk betale den årlige afgift.
Forudsætningen for at man ikke selv skal gøre det er at man har tillid til dem der gør det for en og de rent faktisk ved hvad de har med at gøre.

Man skal ikke lave alting selv fordi man tror man kan selv, man skal kende sine begrænsninger.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolland Niilsen:
Jeg har tidligere stået registreret som ejer med navn og adresse og det hele. Men som du rigtig nok pointerer, så er der sandelig blevet lavet godt om på dette, uden jeg har vidst noget om det. Ved ikke rigtig hvordan man tager den videre derfra.

Er du som sagt ikke registrant mere, ja så bliver det som sagt nok meget svært at få lavet om på.
Så er det spørgsmålet om det kan betale sig at bruge krudt på det.
.com/.net/.org er cowboyland hvor den der skyder først overlever.

Hvis du har en faktura hvor der står at du har købt domænet i sin tid, og gerne hvor der står du har fornyet det efterfølgene.
Så kan du evt. sende et anbefalet brev til match2web med kopier af de fakturaer, hvor du giver dem f.eks en frist på 8 dage til at ændre registreringinfoen for domænet og i samråd med dig få det flyttet til anden udbyder.

Har du ikke noget bevis, ja så er sagen tabt på forhånd.

Har du beviser kan du altid true/påbegynde en civil retsag, men prisen overstiger nok meget hurtigt resultatet.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolland Niilsen:
Jeg har købt og betalt et .com domæne frem til maj 2012. Domænet har været mit siden 2008.

Sker desværre tit med udbydere der ikke helt har styr over tingene, nu har det ikke været noget nyt at de har haft oceaner af problemer så hvad er grunden til at du ikke har flyttet dit navn ud til en mere etableret udbyder?

 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)