Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du li'' kaffe?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, vi har også i mange år selv malet kaffebønnerne med en el-kværn, og vi er totalt afhængige af Java mocca, hele bønner som alle kaffe''r bør drikkes indenfor ca. 30 minutter... ellers forsvinder den gode aroma.

Min mand er kaffeNØRD! og læser bøger om den slags... så den morgenkaffe jeg får serveret om morgenen er ski helt til U.G

 

Den alm. Java er også nummenum!

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Kaffemøller er fint, men man kan med fordel tage et skridt videre i kaffeoplevelsen og riste kaffen selv. På den måde får man nyristet kaffe med en ristningsgrad, der er tilpasset ens smag, og kan uden problemer have en række slags kaffe stående, da grønne bønner holder sig godt.

 

Se fx ind på


eller


 

 

 

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-05-2007 22:27:49 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Eller også underbygger det måske mit budskab om altid at bruge en uddannet translatør til oversættelser (i øvrigt kender du jo udmærket godt den danke og den tyske oversættelse)


 

Jo jo, jeg kender skam godt den danke, men den tyske kan jeg ikke huske. Med fare for at blive messerschmidtet, kan du så overtales til at citere den? Du må gerne synge den, men det er ikke nødvendigt.

 

Den danske:

Jeg vil ha'' en kæmpestor kop kaffe

Serveret i en kæmpemæssig kaffekop

Måske er jeg en snob

men jeg vil kun ha'' min kaffe i en kæmpekaffekop

...??

og små kaffekrus

vil jeg ikke se

Hvis jeg ikk'' kan få min kaffe

...?

 

Nej jeg kunne heller ikke den danske - opdatering ønskes

Fra København N
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-bruger,

Mit navn er Nicolas Kaiser. Jeg på sjælland i en by, der hedder Smørum.

Alt afhængig af hvor De bor, kan jeg skaffe Dem mange "propper cup of coffee".

Kender De mærket 'Starbucks Coffee'? Kan De lide det?                                                                                                          ... så svar mig.

Mvh Nicolas Kaiser

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ligesom de fleste i denne tråd en inkarneret kaffedrikker, og har gennem tiden prøvet mange forskellige typer og bryggemetoder.

Det som jeg oplever, som det største problem, er at det er et fåtal, der i realiteten kan lave en god kop kaffe No Selv i tilfælde hvor der bruges en kaffemaskine, formår de at få lavet den værste gang sprøjt.

Jeg har fundet en ganske fremragende kaffemaskine (nå, og nogen vil rynke på næsen), hvor der nu er lykkedes mig overbevise andre kaffedrikkere, at maskinkaffe også kan være yderst fornuftig.

Men nr. 1 er sin egen kaffemølle med præcist afmålt antal bønner og samtidig frisk kogende vand, hvilket virkelig får kaffearomaen til at brede sig.

Tippet omkring ristning af sine egne bønner, har jeg noteret mig Yes

Fri mig for Nescafé og lignende ligesom de dødsyge kaffeautomater, som snart er opstillet alle mulige og umulige steder. Det er virkelig en af negative kaffeoplevelser, som man godt kan undvære.

Hilsen

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg hører også til dem der selv maler bønner. Det har gjort altid.. Har aldrig haft en kaffemaskine. Mange synes det er for meget når jeg køber jamaican blue mountain el. Lign. Men altså det er da værre at bruge penge fx. 5 øl om dagen som der er mange der gør! Starbucks er nu ikke blandt det bedste. Langt fra. Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hører så også til kaffeelskere. I snart 10 år har jeg prøvet kaffe hele verden fra og har været privat involveret i flere kaffe events.

Jeg kunne lide kaffen så meget at jeg nu selv ejer en kaffe virksomhed (Sep. '09) som importerer kaffen hele verden fra, men har valgt at satse stort på Uganda Arabica AA kaffen. Dels fordi den ikke er så kendt i DK og fordi smagen er i top. Kaffen har en rund og frugt agtig eftersmag, som er præcis det jeg ledte efter.

Flere steder i København sælger jeg kaffen til små og mellemstore kaffe steder og der kommer kun ros derfra. Konceptet er at kaffen skal holdes som grønne bønner helt til den dag en virksomhed bestiller kaffen. Derefter bliver kaffen ristet og pakket (hele bønner) i 1 kg poser og bliver leveret til kunden dagen efter så den kan nydes som frisk ristet kaffe. På den måde har kaffen sin bedste smag.

ps! Husk at holde kaffen i køleskabet hvis du har en "åben pose" med hele bønner. Smagen varer længere.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ellegaard Larsen:
- eller drikker du det bare?

I mit erhverv kommer jeg rundt på mange arbejdspladser og af en eller anden grund kender de fleste min hang til kaffe. Men jeg er godt og grundigt træt af kolbekaffe; kaffe, der er brygget på maskine og har stået og holdt varmen på pladen i et par timer!

Vi skrottede kaffemaskinen for mange år siden og bryggede i stedet direkte i termoen med kaffetragt. Til særlige lejligheder (vel cirka en gang om dagen...) bliver kaffen lavet i stempelkande. Og for et par år siden forærede jeg min kone en elektrisk kaffemølle og siden da har oplevelsen været en hel anden.

Danskerne er måske nok en stor nation af kaffedrikkere, men i de fleste tilfælde er det noget forfærdeligt sprøjt vi ødelægger vores fordøjelsessystem med!

Uh tør næsten ikke fortælle dig, hvad jeg drikker.. Nestle pulverkaffe, den med guldfarven på..

Min kæreste drikker ikke kaffe, så det er spild at lave en kande af gangen.. mange gange får jeg lavet kaffen, men så sker der en masse så jeg ikke lige får drukket den og den bliver kold.. så er det dælme dejlig nemt lige at trykke knappen ned på elkogeren og så har du en ny kop om 2 sekunder!

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ellegaard Larsen:

Uh tør næsten ikke fortælle dig, hvad jeg drikker.. Nestle pulverkaffe, den med guldfarven på..

Hej Morten

Her kommer en lille information som kan gøre at du ønsker at skifte fra Nescafé.
Der er mange som tror at det er kaffe, men det er delvist korrekt.
Nescafé bliver lavet ikke af kaffebønner, MEN af kaffebønnens skorpe som jo stadigvæk indeholder de ting som gør kaffen til kaffe, minus bønnen, dvs. det der er tilbage efter man tager bønnerne ud.
De vil selvfølgelig ikke oplyse det, men har set det selv hvor der kommer store lastbiler og henter "skraldet"  og kører det over til fabrikken. Jeg troede ikke på det i starten, hvor jeg hørte det fra nogle store kaffe forhandlere, men det er sandt. 

Hvis du ikke skal bruge en hel kande kaffe kan du nøjes med at købe en lille kaffekværn og den her:
http://multikoeb.dk/koekken/termokander/bodum_kande/bodum_columbia_stempelkande_t_kaffe_1_liter_3828_da.html

Du sætter det malede kaffe ned og hælder over med varm vand, venter 1 min. og skubber derefter håndtaget ned på stempelkanden. Så kan du nyde 1 1/2 kop kaffe hver morgen uden at gå på kompromis med kvaliteten. :) 

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)