Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du li'' kaffe?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
- eller drikker du det bare?

I mit erhverv kommer jeg rundt på mange arbejdspladser og af en eller anden grund kender de fleste min hang til kaffe. Men jeg er godt og grundigt træt af kolbekaffe; kaffe, der er brygget på maskine og har stået og holdt varmen på pladen i et par timer!

Vi skrottede kaffemaskinen for mange år siden og bryggede i stedet direkte i termoen med kaffetragt. Til særlige lejligheder (vel cirka en gang om dagen...) bliver kaffen lavet i stempelkande. Og for et par år siden forærede jeg min kone en elektrisk kaffemølle og siden da har oplevelsen været en hel anden.

Danskerne er måske nok en stor nation af kaffedrikkere, men i de fleste tilfælde er det noget forfærdeligt sprøjt vi ødelægger vores fordøjelsessystem med!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
What I want
is a propper cup of coffee
brewed in a propper cobber coffeepot
I may be of my dot
but I want a cup of coffee in a propper coffeepot
Tincoffeepots or ioncoffeepots
are no use for me
If I can''t get a propper cup of coffee in a propper cobbercoffeepot
I''ll have a cup of tea

Mere præcist kan det vist ikke udtrykkes...

mvh Hans

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-05-2007 11:23:28 Forfatter:Morten Ellegaard Larsen
Danskerne er måske nok en stor nation af kaffedrikkere, men i de fleste tilfælde er det noget forfærdeligt sprøjt vi ødelægger vores fordøjelsessystem med!



Haha! - det har du givetvis ret i - men trenden tyder i den grad på at flere og flere forbrugere efterspørger kaffe af højere og bedre kvalitet - og ikke er blege for at betale for det.

I det nordjyske gratis kultur- og livsstilsmagasin, Appetize (som også udgives i en Århus version), kan man læse en informativ artikel, som meget godt understøtter min pointe (I artiklen sættes der fokus på kaffedrikning og den nye tendens).

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-05-2007 11:32:43 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Tincoffeepots or ioncoffeepots

Er det den nye futuristiske model? Den vi fik med fra StarTrek?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-05-2007 11:32:43 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
If I can''t get a propper cup of coffee in a propper cobbercoffeepot
I''ll have a cup of tea


Lige netop... der er nogle fancy folk der har fået den idé at man servere almindelig sort kaffe i glas....! Det er simpelthen for fimset til mig - og jeg bilder mig ind at kaffen ikke smager rigtig... den skal i en RIGTIG kop! ... ikke i glas!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi køber vores kaffe her http://www.kahls.se/ Den er hamrende god. Især deres "smagstilsatte" kaffe.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-05-2007 16:39:28 Forfatter: Morten Ellegaard Larsen
Dato: 15-05-2007 11:32:43 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Tincoffeepots or ioncoffeepots

Er det den nye futuristiske model? Den vi fik med fra StarTrek?


For hulen Morten - det var jo ioni, ikke...
Eller også underbygger det måske mit budskab om altid at bruge en uddannet translatør til oversættelser (i øvrigt kender du jo udmærket godt den danke og den tyske oversættelse)

mvh Hans

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe. Sådan Ellegaard. Slå hul på forestillingen om at kaffe bare er kaffe. Gud forbyde "sur" kaffe. Lige pt. har jeg min daglige gang på Sygehus Syd Aalborg og der har de sku forstået at man ikke køber lorte kaffe til de ansatte. Ikke sagt at de køber dyr kaffe, men de har været en pokkers masse igennem for at finde en god nautral kaffe inden for de midler kaffekassen tilbyder. Afdelingskaffe vil jeg påstå kunne drikkes til kundemøder og andet :) (Men der er også rimelig hurtig tømning af kanderne)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej. Har aldrig drukket en eneste kop og kommer heller aldrig til det.

(Svar på spørgsmålet i emnet)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-05-2007 23:16:44
Forfatter: Idenion
Nej. Har aldrig drukket en eneste kop og kommer heller aldrig til det.

Er det en form for sygdom, noget psykisk, et traume, en the-plante som har truet dig eller noget andet barbarisk? :-)

Spøg til side, kaffe er også for mig, en af de læskedrikke som jeg indtager nogle gange op til flere liter af om dagen. På de rigtig onde (gode) dage starter dagen på Barasso med en to-go, en stempelkande på kontoret for lige at "varme stemmen op", og til møder med kunder eller leverandører ryger der også gerne en kop eller flere ned.
En anden på kontoret blev for ikke så lang tid siden ramt af mavesår (gætter pga kaffe og for meget junk) men det rammer ikke mig, kun naboen :-)

Er pt igang med at teste mig igennem Irmas udvalg af kaffesorter. Kan godt lide at de komme i relativt små poser (holder max 1½ uge), de står som hele bønner i forretningen og males først når jeg gør det (i forretningen, har ingen mølle på kontoret).
Sidst fik jeg fat i noget kaffe fra mexico (tester dem alle, uanset hvor usikkert det lyder) og det er værre end tynd instant-kaffe.
Men har også haft fat i mange gode mærker derfra og kan ikke andet end tilslutte mig; god kaffe gør dagen bedre!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)