Hej Thomas.. Det er sådan set i bund og grund ligemeget hvor meget arbejde der bliver lavet om det er små ting eller noget som tager flere måneder.. Det eneste der tæller er at kunden er glad for resultatet i sidste ende, og her ser det jo ud til at du/i har klaret det godt :) I må have en fortsat god dag. |
Lars F.:@Rikke:
Lige så glad jeg er for dit svar, lige så meget skræmmer det mig også, da min næste opgave i bunken er at få lavet et super lækkert logo og nogle visitkort, jeg kan være stolt af.
Har du opskriften på et vellykket samarbejde mellem ikke ”design’sk” talende kunder som mig selv, og dem som leverer design?
Det eneste jeg har at gå efter er, at vælge dem fra der har brugt Stock Photos på deres egen hjemmeside –jeg mener, en ”ægte” designer laver vel sine egne ikoner, billeder m.m. (eller hvad?).
Ha! Der kan man bare se :) Skal du have lavet et logo :)) Jeg vil skyde på at ca. 75% af vores daglige arbejde, består i at designe logo og identitet. Så mit bedste råd må være: Brug os
Hi hi ej, mine bedste råd er:
1. Du skal (selvfølgelig) sørge for at finde et sted, med nogen som du først og fremmest taler godt med. Nogen der taler "Dansk" og forklarer grundigt hvis de kommer til at bruge en smule "Design'sk! (Hvordan du vælger, kan selvf. fint være igennem deres hjemmeside (Stock Photo eller ej) Hvad der er vigtigt, er hvad der ligger i deres Portefølje ("Cases" eller "CaseKatalog" som det tit hedder på "Design'sk). Find nogen der har lavet noget du syntes der er fedt.
2. Find nogen der går op i at yde en god service, og IKKE vælger at gå i gang med en logo opgave uden først at have holdt et godt langt møde (Hvor der er taget grundige notater!). Til sådan et møde bør grafikeren/bureauet bl.a. også spørge til budget og forventninger! (Det er der rigtig mange der ikke kommer ind på ... måske fordi det ofte er et svært punkt! Men hvis man ikke får talt om dette punkt, kan man meget let gå forbi hinanden.)
3. Pris ... dyrt elle billigt ... Hvilken pris er rigtig? Spørg dig selv, hvilket resultat du forventer. (Altså er det et logo til en lokal lille forretning, eller er det et logo til en stor international koncern du skal bruge?). Nogen freelance grafikere eller studerende sidder om aftenen og "brygger" et logo sammen til et par tusinde kroner. Gå ALTID udenom dem! (Jeg har mange kunder, som er kommet til os, fordi de først har fået lavet noget klyt, som enten er dårligt designet, eller som er super fedt, men bare ikke lavet korrekt, så det kan bruges på div. materialer i fremtiden, og derfor må de have det designet om!)
4. Hvis det er et logo af en gennemarbejde kvalitet du leder efter, så er mit råd også, at du finder et bureau, der ikke er bange for at sige dig imod (nogen som tør skubbe dig i en anden retning, hvis det er det rigtige), og som ikke sender dig 3 forskellige bud, som du kan vælge imellem! (Hvis de arbejder seriøst med logodesign, burde de selv vide hvad du har brug for, og ikke sætte dig til at vælge imellem 3 forskellige designs ... Du skal jo have dét ene som virker ... Ikke 3 som de selv er i tvivl om!)
5. Når du har fundet nogen, som du er trygge ved, så skal du læne dig tilbage, og vente med "åbent" sind på at se det nye design :) Forsøg at tømme hovedet, og ikke gøre dig for store tanker om dit nye logo eller stil, for så risikerer du at afvise "guld" når du første gang ser det nye design. Når vi designer logoer og identiteter beder vi vores kunder have et åbent sind, og lade det nye design "synke ind" i et par dage, og det får vi utrolig positiv respons på! Jeg mærker på flere af vores kunder, at de er usikre ved første blik på det nye design, men efter 1-2 dage er det bare det fedeste de nogen sinde har set :)) Og det er HELT normalt med logodesign! For man har jo gået og gjort sig alle mulige tanker, og ofte hvis der er tale om redesign af et gammelt logo, så skal man også lige først "dræbe det gamle" logo i hovedet! ("Kill your darling" som man måske ville sige på Design'sk )
Uhhhh der er sikkert flere "guldkorn" der kommer til mig senere Men dette er lige alt for nu. Jeg håber du kan bruge punkterne til noget.
... Prøv lige at klikke ind her på vores Aminoprofil, og på vores hjemmeside/case katalog. Læs lidt, og tag dig et kig omkring ... måske jeg kan hjælpe dig med din logo opgave Jeg giver dig i hvert fald gerne et HELT uforpligtende ring, og tilbyder også gerne et helt gratis og uforpligtende møde! Så bare sig til!
Vi er hverken de billigste eller dyreste, men jeg tør godt forsigtigt sige (trods dansk jantelov), at vi er nogen af de bedste, når det kommer til logo/identitet Vi har rigtig tilfredse kunder, og jeg kan selvfølgelig sende dig flere "cases" som du kan kigge igennem, hvis du ønsker det?
Vi er meget grundige, og en af de goder som vores kunder bl.a. nævner, er at vi er gode til at slå fra "Design'sk" og over til "Dansk".
Venligst Rikke