Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En STOR tak til én og et OPRÅB til andre!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Hej Amino

Jeg er langt fra den mest synligt aktive her på Amino, men jeg er til gengæld flittig læser af alle de erfaringer folk deler, og køber af det der sælges og den service der udbydes. Og tak for det til jer alle.

Nu vil jeg skrive mit første rigtige indlæg og dele mine erfaringer om den service jeg har købt gennem forskellige brugere her på Amino, på både godt og ondt, i jagten på at få lavet en hjemmeside.

Efter at have brugt flere tusinde kroner i ’up front betaling(er)’, og i omegnen af 4-5 måneders tid på at vente på at den/de person(er) eller det bureau man havde valgt, leverede som aftalt, var min tålmodighed ved at være brugt op – virkelig – og alt dette fordi jeg ikke taler IT’sk!?

Jeg har delt webudviklere op i forskellige kategorier som er mine erfaringer (Jeg ved, at man ikke må sætte navn på dem som er nogle, efter min mening, fuskere, for jeg som kunde bærer med sikkerhed også min del af ansvaret i at ”samarbejdet” er gået galt. Til gengæld vil jeg så gerne, til sidst, fremhæve, ved navn, den dygtige jeg har mødt):

Dem som tager røven på én!
Der er vel ikke så meget at sige her ... I er nogle røvhuller! – (og til dig som bruger en af mine sider som reference, selvom det ikke er dig der har lavet den: Lad nu være med det! (har sreen shot).

Dem som gerne vil, men som ikke kan!
Jeg er blevet kontaktet af MANGE gennem Amino, som alle tilbyder at lave en hjemmeside i løbet af nogle få timer, og med løfte om at det hele bliver som ønsket og at de kan det hele ... Her finder man så ud af, at det eneste de kan er, at sætte et template op – og det er det!

Mit råd til jer er, vær ærlige over for jeres potentielle kunder. Fortæl at det I kan er det I kan, men at det så også kun koster en fis af hvad andre tager. Kan man leve med en template uden de store funktioner, så kan I klare den for en slik. Super!

Dem som er SK… dygtige, men som kun taler IT’sk.
Jeg har virkelig haft fornøjelsen af at tale med flere personer som kan deres kram, ingen tvivl om det, men dialogen er simpelthen gået i vasken pga. vi ikke har kunne forstå hinanden.

Mit råd her er, tænk på kunden som et blankt lærred og brug noget ekstra tid på rådgivning og på at forstå hvor jeres kunde gerne vil hen. Det vil sparre jer begge for en masse tid. Når kunden spørger gentagende gange om det virkelig kan lade sig gøre at få det som de ønsker og gerne vil have jer ind på en eksisterende side for at forklare sig med billeder, bare for en ”sikkerhedsskyld”, er det ikke nok med et ’ja klart, bare rolig’.

Dem som ved at de sælger mere end en hjemmeside – de sælger deres kundes ansigt ’ud af til’!
Jeg fandt til sidst en udvikler som gjorde noget ekstra ud af at oversætte sit IT sprog til forståeligt dansk. Han kunne sætte sig ind i mine ønsker og ”turde” at sige ’nej’ og fortælle ærligt at pris, funktioner og kvalitet går hånd i hånd. Det kunne selvfølgelig have resulteret i at han ikke fik mig som kunde, men lige præcis dette gjorde, at han fik mig som kunde.

En stor tak til Thomas Frost fra www.webcoders.dk
 
Med venlig hilsen

Lars

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Fra Rødovre/Skælskør
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 40
Fra  ADboost design- og produktionsbureau Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

HA! ... Hvor er det godt skrevet Wink

Jeg er i den grafiske branche og arbejder dagligt som "led" mellem mine kunder og Web'bere/IT'sk-talende. Dine beskrivelser er rigtige gode! Og hvor er det dog godt at nogen herinde på Amino tager sig tid til at skrive indlæg som dette!

(Det samme gør sig desværre også lidt gældende indefor den grafiske branche! Jeg kunne stort set kopiere dit indlæg, og bare udskifte "IT'sk" med "Design'sk")

Godt at høre, at du fandt "guld" til sidst Yes

Venligst Rikke

www.adboost.dk – Et grafisk designteam uden "varm luft" og dyre bureauregninger!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

det er svært finde ud ad hvem er god og hvem som ikke er god.

jo har flere gange fået tilbud færdigere gøre stripdanmark , nu er den endelige ved at være færdig nu , dummet mig flere gange og nogle skulle have taget den lidt biligere pris og men også den dyrere pris , ja sådan set lidt svært at gennemskue markedet dyrt eller billigt er jo ikke det der afgøre om de kan levere varen det er hvad de kan finde ud ad der levere varen .

ja dem som linker til er hverken de dyrere men de er nærmere lidt billigere end de fleste , men det er nu gang svært at lige finde ud ad , hvem som er bedste til ens opgave

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

@Rikke:

Lige så glad jeg er for dit svar, lige så meget skræmmer det mig også, da min næste opgave i bunken er at få lavet et super lækkert logo og nogle visitkort, jeg kan være stolt af.

Har du opskriften på et vellykket samarbejde mellem ikke ”design’sk” talende kunder som mig selv, og dem som leverer design?

Det eneste jeg har at gå efter er, at vælge dem fra der har brugt Stock Photos på deres egen hjemmeside –jeg mener, en ”ægte” designer laver vel sine egne ikoner, billeder m.m. (eller hvad?).

 

@Mikael:

Tak for dit svar.

Det lyder lidt som om vi har haft nogle af de samme udfordringer med udviklere.

Mit mål med dette indlæg var lidt, udover at sige tak til Thomas selvfølgelig, at råbe de udviklere op som enten ikke har ”rent mel i posen”, eller dem som glemmer at deres kunder ikke har lige så meget forstand på hjemmesider som dem selv, og derfor skal tales til på et andet niveau, så det bliver en mere smertefri proces.

Hvad ville du ønske, du havde vidst, inden du indledte de forskellige samarbejder omkring din hjemmeside? Hvad syntes du udvikleren skulle have gjort anderledes?

Måske dette kan hjælpe en anden der snart skal i krig med at bestille.

Hilsen

Lars

Jeg bringer dit nye job til dig! www.jobbud.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej

jeg kan godt lide dit indlæg...:)

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars F.:

Dem som ved at de sælger mere end en hjemmeside – de sælger deres kundes ansigt ’ud af til’!
Jeg fandt til sidst en udvikler som gjorde noget ekstra ud af at oversætte sit IT sprog til forståeligt dansk. Han kunne sætte sig ind i mine ønsker og ”turde” at sige ’nej’ og fortælle ærligt at pris, funktioner og kvalitet går hånd i hånd. Det kunne selvfølgelig have resulteret i at han ikke fik mig som kunde, men lige præcis dette gjorde, at han fik mig som kunde.

En stor tak til Thomas Frost fra www.webcoders.dk
 
Med venlig hilsen

Lars

Hej Lars

Rigtigt mange tak for de pæne ord, det er virkelig noget der varmer.

WordPress er så nemt at arbejde med når man taler installation og upload af template at det nok tiltrækker en hel del som tror det er nemme penge at arbejde med, men næsten alle kunder har nogle specialønsker som er afgørende for om kunden føler projektet er en succes eller ej.

Hvis man som udvikler ikke kan opfylde disse forskellig-artede specialønsker (store som små) vil man med stor sandsynlighed ende op med en masse utilfredse kunder i længden, med mindre man meget klart melder ud fra start hvad man kan og hvad man ikke kan, og siger nej til opgaver der ligger ud over ens evner. Dit indlæg sætter på en fin og humoristisk måde fokus på dette.

Men mange tak for de pæne ord, jeg vil tillade mig at klippe den sidste del ud og sætte ind på vores side Det siger kunderne om webcoders, og linke til tråden her.

Med venlig hilsen Thomas Frost

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars F.:

 @Mikael:

Tak for dit svar.

Det lyder lidt som om vi har haft nogle af de samme udfordringer med udviklere.

Mit mål med dette indlæg var lidt, udover at sige tak til Thomas selvfølgelig, at råbe de udviklere op som enten ikke har ”rent mel i posen”, eller dem som glemmer at deres kunder ikke har lige så meget forstand på hjemmesider som dem selv, og derfor skal tales til på et andet niveau, så det bliver en mere smertefri proces.

Hvad ville du ønske, du havde vidst, inden du indledte de forskellige samarbejder omkring din hjemmeside? Hvad syntes du udvikleren skulle have gjort anderledes?

Måske dette kan hjælpe en anden der snart skal i krig med at bestille.

Hilsen

Lars

det er virkelige en krig gennemskue market problemer er disse her for mig og det er det sikkert også for andre sikkert 

folk vil tit når se , sige kvalitet vis nogle af disse ting er der , men det omvendt er næsten lige så tit reglen 

høj pris er ikke lig med = høj kvalitet 

lav pris er ikke lig med = lav kvalitet 

store flotte kontoer firmaer med mange ansatte er ikke lige med = høj kvalitet og levere hurtigt og godt arbejde 

små firmaer og få ansatte er de er ikke lige med = lav kvalitet lang leverings tid 

kunde udtagelser behøver ikke være sande , dette lærte jeg efterhåndende , nu er jeg begyndt at tjekke dem , det er meget vigtigt som kunde vis vælger nogle at tjekke op på alt er sandt hvad de skriver og har på siden og som de siger.

vigtigt du bruger andre hvad de siger , men skal også tænke over om hvorfor de siger det , da grundene kan være mange de er venner , det kan være de rent faktisk ikke siger de siger de er gode fordi de vil have de vil hjælpe mig , men det stik modsatte , der er jeg måske ikke verdens heldigste person , jeg har jo brand mig høj nogle vil super hjælpe en reelt andre vil ikke de vil bare have en ned , men sådan er det i verden man skal passe på med hvem man er venner med hvad er grunden til de siger vil hjælpe en skal man lige gennemskue , for de har enkel gange været min konkurrent der har gået ind ville hjælpe en .

tele sælger der vil sælge en hjemmesiden online markedsføring har jeg aldrig været heldig med , nogle gange vil de levere en flash hjemmesiden eller et abonnent ordning de har alt magten over , der er jo en grund til de ringer , det er ikke fordi de er din ven , skal man tænke selv om de er dygtige og flinke de telesælger  og en de er jo sælger så de snakker af sted , men i alt tænk dig hvorfor overhovedet ringet de , nogle vil vejlede en gratis til evig tid , det skal bare ligge hos dem , og vis de kræver retur links er det svært få andre til at hjælpe en af grundende de vil bruge en som referencer , ingen andre vil hjælpe en så , for nu kan jeg enten slettet det hele lavet ellers vil andre ikke kunne hjælpe mig for nu kan de andre tage hvad de andre laver det som referencer selv om det er ikke dem som laver noget

tænk vis en laver søgeord optimering de skriver på deres side de levere men en anden har optimeret ens siden , en køre kampagne på ens facebook side men der er links til anden derved tror dem som ser siden det er den anden der hjælper , jeg kan derved ikke få hjælp billigt andre så pas på med det reference links  , det gøre det svært for andre vil hjælpe dig , vis kræver det og de er ikke billig og man ikke kan lade andre ændre noget med anden , da nu er det en anden der laver på siden , men må ikke fjerne logo , men hoved delen er nu lavet af anden der gav det hele succes , der findes mange ting man skal passe på som iværksættere på i denne her verden  

i alt er verden svær at gennemskue .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan der - godt arbejde Thomas :-)

Mvh Allan

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt indlæg..

Ja der er en del som bare springer til og lover guld og grønne skove, men sådan vil det altid være.

Er hjemmesiden oppe så vi kan se den?

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander R. B | Freelance Grafiker:
Er hjemmesiden oppe så vi kan se den?

Vi har ikke lavet en komplet hjemmeside for Lars, så du kan i princippet ikke se vores arbejde. Vi har bl.a. duplikeret et site og lavet nogle ændringer i hans theme så der kunne integreres en kontaktform i selve themet (altså ikke bare med en shortkode på en page eller i en widget).

Så omkring vores arbejde er der ikke så meget at se eftersom vi ikke har lavet noget grafisk, eller visuelt i frontenden. Den kontaktformular vi har ordnet var lavet, den virkede bare ikke, og skulle laves forfra, så ikke engang der er egentlig noget at se. 

Det vi har lavet for Lars er faktisk mest småting, men vi gik i gang med dem samme dag som han kontaktede os og han kunne gå i gang med hans nye site (det duplikerede) et par dage efter.

Men det viser faktisk hvor lidt der skal til for at gøre en kunde tilfreds, hvis man gør det aftalte og gør det til den aftalte tid.

Edit: Og tak for de pæne ord Allan.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)