Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til DC - www og ikke www

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Jomtien / Pattaya
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 147
Fra  juicekuren.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

mobiltildig.dk ser ud til at redirecte rigtigt fra www til uden www.

mobilfor1krone.dk er ikke lavet rigtigt, den kan tilgåes både med og uden www.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Jomtien / Pattaya
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 147
Fra  juicekuren.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Tak for dit hurtige svar.

Hvordan er det du helt nøjagtigt kan tjekke disse ting ?

Mvh. Jan

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

I dette tilfælde skrev jeg bare adresserne i adressefeltet på min browser, og holdt så øje med om URLen ændrede sig.

Prøv at skrive solutio.dk i adressefeltet og se hvad der sker, det tror jeg forklarer hvad jeg mener :-)

/Brian

Fra Jomtien / Pattaya
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 147
Fra  juicekuren.dk Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, nu kan jeg godt se hvad du mener.

Tak for hjælpen

Mvh. Jan

Fra Jomtien / Pattaya
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 147
Fra  juicekuren.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Bare lige for at være helt sikker, kan jeg få dig til at tjekke http://www.mobilfor1krone.dk igen ?

Tror umiddelbart jeg har fået denne til at gøre det rigtige, men bare omvendt af den anden side http://www.mobiltildig.dk

Men det kan vel være lige meget hvilken vej redirectet går, bare den ikke laver DC, ikk' ?

PFT :-)

Mvh. Jan

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det ser rigtigt ud nu, ihvertfald din redirect af www :-)

Der er flere faldgrupper vedr. DC, nu vil jeg ikke lave et link her, men prøv f.eks. at skrive "?hest" (uden "") efter adressen eller hest.domain.tld (hvor domain.tld er dit domæne) og se hvad der sker.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Jomtien / Pattaya
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 147
Fra  juicekuren.dk Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm ja, det blev jeg ikke meget klogere af, andet end det ser ud som om at jeg kan lave et subdomæne med hest foran :-).

Hvad kræver det så at slippe for den faldgruppe ?

Mvh. Jan

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Bachmann:

Hmm ja, det blev jeg ikke meget klogere af, andet end det ser ud som om at jeg kan lave et subdomæne med hest foran :-).

Hvad kræver det så at slippe for den faldgruppe ?

Mvh. Jan

Det letteste er at sætte dine DNS records så de passer til det du gerne vil have. Lige nu har du en form for catchall på dit domæne, jeg ved ikke hvordan din host (gigahost) håndtere det, men du skal sætte din DNS op så du kun har records for de subomains du vil have ind til dit site. Jeg gætter på at du lige nu har en a-record i stil med *.domain.tld der peger på din web-host, den skal du fjerne og så kun lave a-records for domain.tld og www.domain.tld.

/Brian

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Reinhold Jensen:

Jan Bachmann:

Hmm ja, det blev jeg ikke meget klogere af, andet end det ser ud som om at jeg kan lave et subdomæne med hest foran :-).

Hvad kræver det så at slippe for den faldgruppe ?

Mvh. Jan

Det letteste er at sætte dine DNS records så de passer til det du gerne vil have. Lige nu har du en form for catchall på dit domæne, jeg ved ikke hvordan din host (gigahost) håndtere det, men du skal sætte din DNS op så du kun har records for de subomains du vil have ind til dit site. Jeg gætter på at du lige nu har en a-record i stil med *.domain.tld der peger på din web-host, den skal du fjerne og så kun lave a-records for domain.tld og www.domain.tld.

/Brian

Det er rigtig nok det du siger hvis ikke der er andre muligheder, jeg vil dog i stedet anbefale at lade den være, og så indsætte en catch alle redirect, som redirecter alt andet end hoveddomænet, til hoveddomænet. Der findes forskellige metoder til dette.

Jeg selv bruger en PHP løsning på det problem, mens mange andre bruger en htaccess løsning. 

i htaccess ser det nogenlunde ud sådan:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^(www\.)?domæne\.dk$ [NC]
RewriteRule ^(.*) http://www.domæne.dk/$1 [R=301,NE,L]

Ovenstående redirecter alt der IKKE er www.domæne.dk til www.domæne.dk

Så mister man ikke eventuel juice pga. fejltastninger. og ja det sker at folk taster forkert hvis de fx vil skrive www, kan de komme til at skrive ww.domæne.dk, og laver man DNS om så den ikke peger på webhotellet, så mister man det link.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)