Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nummerering af leverandør faktura

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Doghandler Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har en lille forretning og er i tvivl om hvorvidt mine bilag fra leverandørerne skal nummeres ligesom salgsfaktura skal?

Noget som kan svare på det, så vil jeg blive glad

/Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja alle dine bilag skal nummereres og i rækkefølge som princip

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Doghandler Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at have læst noget om det først er nødvendigt at nummerere bilagene når man har mere end 5000 om året, er der noget om det eller er det en and?

Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

rent rap - en and - bilag skal ha nummer - men er det et problem egentlig. Du skal vel ha fat i dem og ha dem i et system (jeg ville da foretrække bogføringsprogram - gratis som winfinans op til en vis mængde eller andre) for de skal jo sammenlagt være en ganske væsentlig del af dine udgifter som du skal trække fra dine indtægter, og du skal jo følge årsregnskabsloven og kunne påvise dit resultat i selskabet til brug for din selvangivelse

(dø ikke af skræk https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=136726))

Du kommer til at fortryde på et tidspunkt, hvis ikke du løbende får registreret ting korrekt. Der findes også freelance bogholdere som du bare kan stikke alle bilag løbende - og få det hele bogført korrekt - men alt koster jo et eller andetSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Doghandler Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

slet ikke noget problem..

Grunden til at jeg spørger er at jeg forsøger at sætte mig ind i de ting jeg er i tvivl om :-)

Er det rigtigt forstået at nummeret SKAL fremgå af både bilaget og posteringen i regnskabet?

Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jep - Normalt vil dit bogføringsprogram jo give det et nummer - i rækkkefølge og bruger du noget andet - excel eller lignende så er det jo også bare at sætte numre i 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine salgsfakturaer skal have en fortsat numerisk rækkefølge.

Alle andre bilag bogfører du i dit regnskabssystem, og så kan du med fordel skrive det bilagsnummer, som regnskabsprogrammet bruger (samme bilagsnr. serie for alle bilag).

Har du ikke et regnskabsprogram, kan jeg anbefale e-moms.dk, som er nemt og enkelt. Det kan så heller ikke ret meget, men til en lille virksomhed er det fint.

mvh.

Karsten

Fra Holbæk
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Doghandler Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop det jeg sidder og makker med at par forskellige programmer...

Det jeg umiddelbart bedst kan lide at arbejde med har nemli ikke umiddelbart den funktion, er det nok at skrive faktura nummeret der jo står på bilaget i forvejen, det er der nemlig et felt til og det vil være nemt at finde frem til i den fysiske mappe..

Daniel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Aarosin:
Det jeg umiddelbart bedst kan lide at arbejde med har nemli ikke umiddelbart den funktion, er det nok at skrive faktura nummeret der jo står på bilaget i forvejen, det er der nemlig et felt til og det vil være nemt at finde frem til i den fysiske mappe..

Jeg tror ikke du bliver populær, hvis du får besøg af skat og ikke har system i dine bilag.

Er du sikker på regnskabsprogrammet ikke opretter et bilagsnr., når det bogfører din indtastning. Det skulle undre mig andet.

Fra Holbæk
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Doghandler Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Daniel Aarosin:
Det jeg umiddelbart bedst kan lide at arbejde med har nemli ikke umiddelbart den funktion, er det nok at skrive faktura nummeret der jo står på bilaget i forvejen, det er der nemlig et felt til og det vil være nemt at finde frem til i den fysiske mappe..

Jeg tror ikke du bliver populær, hvis du får besøg af skat og ikke har system i dine bilag.

Er du sikker på regnskabsprogrammet ikke opretter et bilagsnr., når det bogfører din indtastning. Det skulle undre mig andet.

Det laver et 'posterings nr.' , kan det bruges? 

System vil der også være hvis jeg holder faktura fra hver enkelt leverandør (har kun 4 leverandører) og holder dem i den rigtige rækkefølge..

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)