Jeg syntes at have læst noget om det først er nødvendigt at nummerere bilagene når man har mere end 5000 om året, er der noget om det eller er det en and?
rent rap - en and - bilag skal ha nummer - men er det et problem egentlig. Du skal vel ha fat i dem og ha dem i et system (jeg ville da foretrække bogføringsprogram - gratis som winfinans op til en vis mængde eller andre) for de skal jo sammenlagt være en ganske væsentlig del af dine udgifter som du skal trække fra dine indtægter, og du skal jo følge årsregnskabsloven og kunne påvise dit resultat i selskabet til brug for din selvangivelse
Du kommer til at fortryde på et tidspunkt, hvis ikke du løbende får registreret ting korrekt. Der findes også freelancebogholdere som du bare kan stikke alle bilag løbende - og få det hele bogført korrekt - men alt koster jo et eller andet
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jep - Normalt vil dit bogføringsprogram jo give det et nummer - i rækkkefølge og bruger du noget andet - excel eller lignende så er det jo også bare at sætte numre i
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Dine salgsfakturaer skal have en fortsat numerisk rækkefølge.
Alle andre bilag bogfører du i dit regnskabssystem, og så kan du med fordel skrive det bilagsnummer, som regnskabsprogrammet bruger (samme bilagsnr. serie for alle bilag).
Har du ikke et regnskabsprogram, kan jeg anbefale e-moms.dk, som er nemt og enkelt. Det kan så heller ikke ret meget, men til en lille virksomhed er det fint.
Det er netop det jeg sidder og makker med at par forskellige programmer...
Det jeg umiddelbart bedst kan lide at arbejde med har nemli ikke umiddelbart den funktion, er det nok at skrive faktura nummeret der jo står på bilaget i forvejen, det er der nemlig et felt til og det vil være nemt at finde frem til i den fysiske mappe..
Det jeg umiddelbart bedst kan lide at arbejde med har nemli ikke umiddelbart den funktion, er det nok at skrive faktura nummeret der jo står på bilaget i forvejen, det er der nemlig et felt til og det vil være nemt at finde frem til i den fysiske mappe..
Jeg tror ikke du bliver populær, hvis du får besøg af skat og ikke har system i dine bilag.
Er du sikker på regnskabsprogrammet ikke opretter et bilagsnr., når det bogfører din indtastning. Det skulle undre mig andet.
Det jeg umiddelbart bedst kan lide at arbejde med har nemli ikke umiddelbart den funktion, er det nok at skrive faktura nummeret der jo står på bilaget i forvejen, det er der nemlig et felt til og det vil være nemt at finde frem til i den fysiske mappe..
Jeg tror ikke du bliver populær, hvis du får besøg af skat og ikke har system i dine bilag.
Er du sikker på regnskabsprogrammet ikke opretter et bilagsnr., når det bogfører din indtastning. Det skulle undre mig andet.
Det laver et 'posterings nr.' , kan det bruges?
System vil der også være hvis jeg holder faktura fra hver enkelt leverandør (har kun 4 leverandører) og holder dem i den rigtige rækkefølge..