Med alt respekt :)
Knappen i har på jeres site er et direkte ripoff af Apple Stores købsknap, så jeg ved ikke hvor meget vi skal lægge i det med unikke knapper. - den ligger naturligvis ikke hos dig, men hos din designer.
Når det er sagt så er det jo også en lækker lille knap, og der kan helt enkelt ikke tages patent på den slags. Jeg har også lavet det der ligner.
Hvis jeg skulle sætte mig ned og græde over hver gang folk kopierer de ting vi laver til vores kunder, så ville jeg heller ikke få megen søvn :) - Jeg nøjes bare med at give vores kunder en heads-up når jeg ser det, så de er opmærksomme på det. Jeg ser jo en del, så jeg opdager typisk den slags før de selv gør. - Men man vil aldrig kunne vinde en retsag på den når det er design. Det skal virkelig være unikt og et ekstremt ripoff før den holder juridisk da design er så pokkers flygtigt.
Men du skal bestemt ikke være i tvivl. Når kunderne kommer til mig, så sidder jeg jo heller ikke og spilder mine kunders tid/penge på at glo ned i den dybe tallerken. Selvfølgelig går jeg ud og laver min research i et vist omfang og naturligvis tager jeg da summen af kardemommen og gør alt i min magt for at mine kunder får noget der er milevidt foran konkurrenterne.. Det kræver jo at man skæver over til konkurrenterne.
haha. Nej jeg forstår godt den med at man ikke gider se det hårde arbejde og udviklingskroner være spildt, men sådan er det jo. igen. det er en del af gamet: Her er jo et glimrende eksempel der er ret aktivt for tiden:
http://crn.dk/art/214146/de-kopierede-youtube-facebook-og-ebay-og-blev-milliardaerer
Hvis jeg skal være ærlig og give dig lidt gratis konsulent bistand, så glem alt om at bruge krudt og penge på at "gemme" kode osv. Det er fuldstændig spild af tid.
Jeg skal i teorien bare kigge på dit site i 5 minutter og teste dine funktioner og så forklare min supernørd af en programmør-haj at vores kunde skal have det til at kunne gøre det samme som der... og så er den ordnet.
Igen.. det er gamet. - Så det ville simpelthen være for surt hvis du brugte en ordentlig skovlfuld penge på at forsøge at skjule ting. Det kan du simpelthen ikke. Brug hellere de penge på god solid markedsføring og noget der giver dig placeringer i stedet, så render du alligevel fra de små copycats der ikke kan finde ud af at være revolutionerende eller nyskabende.
Skru tiden 5-10 år tilbage, så husker du sikkert tiden hvor alle webshops febrilsk placerede deres firmanavn på alle deres produkt billeder...
Hvorfor tror du man ikke ser det længere ? Fordi folk endelig accepterede at sådan er gamet bare, konkurrenterne snupper deres billeder i tide og utide... og set i lyset af hvor meget det skader med dårlige produktfotos kontra at bare lade det være og give gas med andre ting, så er det endelig ved at være fortid med den slags webshops.
Trust me. Det er bedre givet ud og giver dig mere mavero til at fokusere på at kigge fremad fremfor tilbage og forsøge at kramme dine kort ind til hånden.
Men helt klart, direkte kopierede tekster og direkte kopieret grafik - Direkte kopiering af Stylesheets osv. Det sætter ens pis i kog. - Men koncepter og funktioner ? Glem det - der er intet at komme efter. Nyd at være så nyskabende at folk gider at kopiere én. Det er det eneste man kan gøre uden at sætte tænderne i bitterkagen.
Tro mig, jeg ville rigtigt gerne give dig 100% ret, og 16 årige "billigt-lige-her" napper jo i teorien "kunder" fra mig, så der var da intet i hele verden jeg hellere ville end at give ret.
Det kan bare ikke betale sig. Og det er jo det god business handler om. Prioritering.