Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er prisen for høj på rengøring?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er du jo faktisk selv en af dem der dumper prisen så de legale firmaer kan blive presset ud. Jeg kunne godt tænke mig at se et lille regnestykke over hvordan du er kommet frem til en pris på 170 kr. når man tænker på at en rengøringsassistent koster 185 kr i timen må du i min optik snyde en eller anden... Enten underbetaler du dine ansatte, snyder dine kunder med tidsforbruget eller du snyder dig selv og kører med underskud, det kan godt lide lidt hårdt men kan ikke helt se hvordan det kan løbe rundt. Glem de kunder der udelukkende går efter prisen - du mister dem alligevel når der står et andet firma der er mere sulten end dig - jagt i stedet de kunder der vil have kvalitet og lever den så - jeg har flere gange spurgt kunder der har bedt om et tilbud om de gik efter pris eller kvalitet og det er kun dem der jagter den billigste pris der bliver fornærmet.
Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gælder om at styrke tilliden mellem potentielle kunder og rengøringsfirmaet. Jeg gør det med fast personale, faste priser og uden binding. De billige rengøringsfirmaer holder jo ikke hvad de lover. Det er set mange gange før. Tillid begge veje er uvurderligt og det skaber lange relationer. Det er det eneste spændende i økonomisk henseende, i denne branche! 

Og som Jacob skriver:Glem de kunder der kun går efter den laveste pris. De er slet ikke attraktive for os. Og ønsker ofte ikke det lange tillidsfulde forhold.

BH

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg snyder ikke nogen, det folk bliver betalt fra mig er, er de glade for at få. Jeg tvinger ikke nogen til at få en ulovlig løn.

En normal rengøringsassistent på fuldtid løn i storkøbenhavn ligger på omkring 15-17.000 kr på fuldtid.

Det kan sagtens gå op med hvis han får 150 i timen på fuldtid.

Kan ikke se nogen som helst steder at en rengøringsassistent skal koste 185.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig Lars.

De kunder vi har nu giver vi 24 timers service, så de kan ringe når som helst og få hjælp.

Det gør også at kunden føler at den opgave som er vigtig for dem også er vigtig for os.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter enskomsten skal en rengøringsassistent have:

  • timeløn: 125,86
  • servicetillæg: 3,65
  • anciennitetstillæg: 4,65
  • Ved div. kurser gives et tillæg
  • Rengøringsteknikker/Serviceassistent 2,50/4,00 kr. i timen

Dette giver en timeløn på 138,16 + 2,5/4,00 + 35%(sociale tillæg) = 186,52 kr dertil kommer udgifter til rengøringsmidler/artikler, bil og brændstof, din løn udgifter til kontor mm.

overenskomsten http://forsiden.3f.dk/article/20050307/LONARB11/50307031?profile=2435

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det

Fra København
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu kan jeg godt se, at dit indlæg har nogle måneder på bagen, men svarer alligevel, da jeg selv er nystartet. Min pris er 155 med moms og opgaverne begynder så småt at komme. Tror man skal starte lavt. Og hvordan går det iøvrigt med det - og priserne??

 

Mvh.

Jacob Godske

Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vildt du kan få det til og køre rundt til 155 med moms. Hvorfor ikke bare arbejde i ISS eller noget i den stil. Med dine priser kan du lige så godt lade være med at være selvstændig

Fra København
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Det har du fuldstændig ret i. Men jeg udfører arbejdet selv, kører i christianiabike og de to steder jeg indtil videre har, ligger lige om hjørnet fra hvor jeg bor. Jeg ved, jeg ender på en udbetaling til mig selv på ca. 90 kr./timen, men timerne for udførelsen er sat højt. Der er genforhandling om priser/timer om 3 måneder. Tror det er en god måde at starte på.

Jacob

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

124 kr. i timen er fint hvis du bor hjemme eller kan udføre arbejdet på den halve tid, grundet en akkord. Ellers er det dobbelt op. Og derfor er spørgsmålet om underentreprice eller et lønmodtager-job jo temmelig relevant.

søren feltved:
Hvorfor ikke bare arbejde i ISS

Alligevel ønsker jeg dig al held i dine bestræbelser.

BH

Lars

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)