Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  Netværk og Ledelse

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Ledelse & motivation"

Hvilken karakteregenskab anser du for den vigtigste at have som leder?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 92
Fra Nyborg
Tilmeldt 2. jan 12
Indlæg ialt: 19
Amino Plus
Jeg har valgt 5 forskellige karakteregenskaber ud, som hver især er gode at besidde for ledere. Hvilken af de 5 anser du for den vigtigste?
Deltag i en hurtig, lille afstemning ... og se resultatet og fordelingen med det samme :-).
Mange hilsner
Søren Lohmann

"Læring og ledelse via involvering og anerkendelse"  www.lohmann-lohmann.dk

Amino-karma 1.111
Tilmeldt 9. feb 11
Indlæg ialt: 251

Anders Skovsende
Skrevet 21-02-2012 kl. 22:14

Jeg har svaret mod.

Jeg har alt for ofte mødt ledere som ikke har haft mod til at tage den svære samtale med en medarbejder. Hvilket har resulteret i at lederen ikke har kunne styre arbejdspladsen.

Amino-karma 1.125
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. mar 11
Indlæg ialt: 285

Celgaard
Skrevet 21-02-2012 kl. 23:25

Ansvarlighed, da man skal turde at tage ansvar for sig selv og andre - uden at misbruge sin position....!

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Amino-karma 845
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. sep 10
Indlæg ialt: 198

Bo Lyhne
Fra Webfaktor
Skrevet 21-02-2012 kl. 23:29

Hvad ligger der til grund for, at det lige nøjagtigt er de 5 egenskaber, du har udvalgt?

Og hvad vil du gerne måle med resultatet?

Tjen penge på at blogge - Min blog om at blogge og tjene penge samtidigt.

Amino-karma 3.695
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. mar 11
Indlæg ialt: 683
Amino Plus
Jesper Nerløe
Fra Webhotel-Tjek
Skrevet 21-02-2012 kl. 23:43

Søren Lohmann:
Jeg har valgt 5 forskellige karakteregenskaber ud, som hver især er gode at besidde for ledere. Hvilken af de 5 anser du for den vigtigste?

En leder skal jo være sammensat af en række forskellige karakteregenskaber, hvoraf nogle er obligatoriske, mens andre er individuelle.

Din afstemning mangler én af de vigtigste egenskaber, som jeg personligt har oplevet, at en del ledere har manglet - og som efter min mening er obligatorisk for enhver leder i forhold til at opnå succes med at lede andre: Troværdighed.

Sammenlign priser og specifikationer · Webhotel-Tjek · Billigt webhotel · Professionelt webhotel

Amino-karma 737
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. mar 11
Indlæg ialt: 135

Simon Hoxer Bønding
Fra HoxIT
Skrevet 21-02-2012 kl. 23:54

Det er svært at vælge en af dem, da jeg synes det afhænger mest af hvilken kontekst han er leder i. Hvis han er blevet leder i første omgang, må han have en eller anden grad af ansvarlighed. I en usikker kontekst kan mod være vigtigt, da det er hvad medarbejderne har brug for at mærke. Er der en dårlig atmosfære i gruppen, er omsorg vigtigt.

I mangel på en given kontekst, vælger jeg mere eller mindre tilfældigt ansvarlighed, da det umiddelbart i mine øjne skaber den mest holdbare situation for alle parter.

Amino-karma 92
Fra Nyborg
Tilmeldt 2. jan 12
Amino Plus

Tak for dit svar ... og tak for din begrundelse af dit valg. Der er ingen tvivl om, at "dansen om den varme grød" meget ofte giver mere støj på linierne end den direkte (og selvfølgelig anerkendende) dialog :-).

Amino-karma 92
Fra Nyborg
Tilmeldt 2. jan 12
Amino Plus

Celgaard:
Ansvarlighed, da man skal turde at tage ansvar for sig selv og andre - uden at misbruge sin position....!

Jeg skal lige finde ud af, hvordan det her svar-system virker :-). Jeg troede, mine kommentarer lagde sig i "en tråd" direkte under jeres indlæg. Det er learning-by-doing det her ... og det er faktisk lige mig. Til svaret:

Tak for dit bidrag :-). Vigtig pointe her ... og lige præcis den med at lede uden at misbruge sin position er helt central. Af og til synes jeg, at jeg er stødt ind i ledere, der har haft vanskeligt ved at finde denne balance; både over mig, under mig og ved siden af mig.

Amino-karma 92
Fra Nyborg
Tilmeldt 2. jan 12
Amino Plus

Anders Skovsende:

Jeg har svaret mod.

Jeg har alt for ofte mødt ledere som ikke har haft mod til at tage den svære samtale med en medarbejder. Hvilket har resulteret i at lederen ikke har kunne styre arbejdspladsen.

Tak for dit svar ... og tak for din begrundelse af dit valg. Der er ingen tvivl om, at "dansen om den varme grød" meget ofte giver mere støj på linierne end den direkte (og selvfølgelig anerkendende) dialog :-).

Amino-karma 7.250
Fra København
Tilmeldt 29. jul 10
Indlæg ialt: 1.114

Erik Hamre
Skrevet 24-02-2012 kl. 15:16

Du mangler Intelligens.

Få et godt tilbud på linkbuilding med Linkjuice.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed