Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Solgt før jeg har købt?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Har du tænkt på om arbejdsmiljøloven tillader denne form for arbejde for 14 årige

Nej, men det illustrerer jo rigtigt godt, hvor kompliceret det kan være og hvor mange forskellige love og bekendtgørelse, man skal forholde sig til.

Men det giver, da grundlag for at undersøge området videre, fordi spørgsmålet om at starte virksomhed, når man er under 18 år næste dagligt dukker op her på amino.dk. Big Smile

Mvh.

Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:
og af samme grund ringede jeg selv til Statsforvaltningen for et par uger siden, hvor jeg fik bekræftet den holdning og fortolkning af spørgsmålet, som jeg her har formidlet

Som du siger er det en gmmel debat som jeg nu har deltaget i gennem flere år på Amino. Det er nu et par år siden at jeg selv vente det med Statsforvaltningen og fik modsat svar. Som altid når det drejer sig om det offentlige får man svar som man spørger.

Selv om man tager udgangspunkt i at din påstand er rigtig så vil alene fuldbyrdelsen af en aftale fra en mindreårig gøre at aftalen er gældende for både køber og sælger. 

/Henrik

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg er ked af at høre hvordan de ældre snakker dig fra at sælge et par underbukser på nettet. Drop nu alt snak om arbejdsmiljøloven og andet; vi ved alle, at det ikke er farligt.

Du kan godt åbne en webshop og begynde at sælge selvom du er under 15. Der er forskellige måder at omgåes reglerne - det har jeg selv gjort siden jeg var kun 9 år gammel.

Jeg ved ikke hvordan din økonomi ser ud, men ud fra den kan man gøre forskellige ting.

Jeg foreslår du kontakter Alexander fra Slipsefyr.dk. Jeg ved, at han kom i gang med sin webshop for rimelige penge.

P.S. jeg er ved at du ikke behøver et CVR nr. for at kunne handle på dealextreme.

 

Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hehe mange tak.. jeg skal konfimeres om 2-3 måneders tid, så satser jeg da på at få lidt der, som jeg kan bruge..

Hmm.. Jeg vil bare ikke blive busted? som svinler, har da selv solgt på nogle markeder osv, da jeg var mindre, uden at vide at der var noget som hed "skat" o.l.

Men hvis man skal drive webshop, vil jeg helst gøre det så godt som muligt, så jeg ikke får en bøde, for at ha' gjort noget forkert. :S.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon M:
Der er forskellige måder at omgåes reglerne

Sikken noget vrøvl at komme med.  Hvis du har nogle legale måder at starte firma op som 14-årig så smid dem på Amino.

Vi andre taler ikke om at omgå regler mv. ellers vil Amino udvikle sig til samlingssted for alle mulige kreative påfund på linie med dine venner fra Malta.  Det ville være et usselt forum, hvis amino blev stedet for kreative lovbrug om vi taler skat, start af virksomhed mv.....

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Deele:

Hehe mange tak.. jeg skal konfimeres om 2-3 måneders tid, så satser jeg da på at få lidt der, som jeg kan bruge..

Hmm.. Jeg vil bare ikke blive busted? som svinler, har da selv solgt på nogle markeder osv, da jeg var mindre, uden at vide at der var noget som hed "skat" o.l.

Men hvis man skal drive webshop, vil jeg helst gøre det så godt som muligt, så jeg ikke får en bøde, for at ha' gjort noget forkert. :S.

Det skal du ikke tænke så meget på, men som udgangspunkt er det meget nemt.

Du notere løbende dine udgifter i forbindelse med din webshop (vareindkøb, porto osv.) og så dine indtægter. Har du større udgifter end indtægter behøver du ikke betale SKAT. Har du derimod et overskud indberetter du det og dit frikort på ca. 30.000 kr. gør at du kan have et ret stor overskud før du virkelig mærker SKAT'en.

Jeg foreslår at du spare 500-1000 kr. op til en bogholder/revisor så han i slutningen af året kan hjælpe dig med ovenstående. Så har du ro i maven.

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Simon M:
Der er forskellige måder at omgåes reglerne

Sikken noget vrøvl at komme med.  Hvis du har nogle legale måder at starte firma op som 14-årig så smid dem på Amino.

Vi andre taler ikke om at omgå regler mv. ellers vil Amino udvikle sig til samlingssted for alle mulige kreative påfund på linie med dine venner fra Malta.  Det ville være et usselt forum, hvis amino blev stedet for kreative lovbrug om vi taler skat, start af virksomhed mv.....

Der er flere måder at i praksis - lovligt - at drive virksomhed selvom du kun er 14 år. Den løsning at jeg selv brugte har flere af de andre unge her fra Amino brugt og det er at få en 18 årig+ til at stifte et ApS hvorefter man køber 100% af anparterne. Herefter har du retten over firmaet og kræver kun at du får indsat en adm. direktør, at der er over 18 år. Denne direktør har ikke noget ansvar så det er nemt at finde en ven, at der vil stå på papiret :-) ..

Jeg har brugt over kr. 25.000 på at researche muligheden for dette hos nogle af de dygtige advokat og revision firmaer i Danmark.

Jeg håber egentlig at du ved hvor skadende din rådgivning er, Henrik..

P.S. jeg har altså ingen venner på Malta Smile

 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Simon M:
Der er forskellige måder at omgåes reglerne

Sikken noget vrøvl at komme med.  Hvis du har nogle legale måder at starte firma op som 14-årig så smid dem på Amino.

Vi andre taler ikke om at omgå regler mv. ellers vil Amino udvikle sig til samlingssted for alle mulige kreative påfund på linie med dine venner fra Malta.  Det ville være et usselt forum, hvis amino blev stedet for kreative lovbrug om vi taler skat, start af virksomhed mv.....

Hej Henrik

Jeg tror ikke det mindste på at Simon Mørch har i sinde at begå ulovligheder.

Jeg synes du får det til at lyde som om at Simon Mørch gør noget meget slemt..

/Simon Mark Nielsen

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

I skal lige læse i Simons profil - iværksætteri er innovation og det medfører nogle gange grænse opgør med systemerne og udvikler nye perspektiver.  

Henrik Koudahl:
Sikken noget vrøvl at komme med.

 

De her to unge gutter med ild i rø... skal naturligvis prøve sagerne af og her altså et eks. hvor der er muligheder for at komme videre - lovbrud skal undgås naturligvis, men her et tilfælde hvor der tilsyneladende er tale om regelbøjning for en dreng 14 år og en lignende nu 16 år men som Thorborg har haft interviewet se profilen og som har været aktiv siden sit 9. år.

Det her er jo et eklatant eksempel på bureaukrati -  når vi slår initiativer ned på denne måde. Trådstarter kunne jo køre videre med sin drøm – har I læst hans profil hvis nej så gør det nu – og få en myndig person til at stå for butikken!

Så det korte svar er:

Se så at komme i gang med din drøm men får en myndig person til at være ansvarshavende for din butik! Og hvis du ikke har gjort det nu så tag kontakt med Simon M. Yes

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
Det her er jo et eklatant eksempel på bureaukrati -  når vi slår initiativer ned på denne måde.

Jeg forstår ikke dit indlæg.

Du mener åbentbart, at når en trådstarter spørger om hvordan reglerne er, så skal vi ikke besvare det spørgsmål, men kun fortælle om hvordan han kan komme videre uden at tage hensyn til reglerne eller hvad?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)