Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår må man sende en uopfordret mail - hvor går grænsen...

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Og for at skære det helt ud i pap: når der står at man kun må sende reklame vedr. Egne tilsvarende varer skal det tages bogstaveligt. Har man indhentet tilladelse til at sende emails i forbindelse med eksempelvis køb af et par sko, må man ikke sende reklamer vedrørende køb af eksempelvis et par bukser...
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det...

Det var lige det jeg efterlyste....

Her står det jo klart og tydeligt...

Spyf

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Spyf:

Nu gad jeg godt læse §6 så du behøver ikke gentage den....

Du svarer jo ikke på spørgsmålet...

Nogen behøver jo ikke være alle....

 

Jamen, så synes jeg da bare, du skal gøre, som du har lyst til og tage konsekvenserne.

På hovedvejen i nærhenden af, hvor jeg bor står der et rundt skilt med påskriften 70.
Der står altså ikke 60 og der står ikke 80. Der står heller ikke max. 70. Hvordan kan jeg nu vide, at det ikke betyder min. 70? Det kan jeg ved at sætte mig ind i den lovgivning, som gælder for de steder, hvor jeg bevæger mig.

Hvis jeg bliver taget med 80 på den strækning, nytter det ikke noget, at jeg siger, at jeg troede det betød min. 70. Det er min pligt at kende loven - ukendskab fritager mig hverken for ansvar eller straf.

Det samme gælder for markedsføringsloven.

Hvis du godt gider læse §6, så har du sikkert også godt gidet at følge de andre links i mit blogindlæg, hvorved du også vil have fundet ud af, at du er helt galt afmarcheret.

Jeg synes, at det er temmelig dumt af dig at udstille dig selv på den måde, men det er din egen sag. Derimod er det ikke din egen sag, at nogen kunne læse din kreative tolkning og derved misforstå lovgivningen. Det kan blive temmelig dyrt for dem, og det er altså temmelig ukammeratligt af dig at risikere at blive årsag til dette.

Og så rent sprogligt, hvis du absolut vil diskutere det fra den vinkel:
Du har ret i at begrebet "nogen" ikke nødvendigvis omfatter alle.
Men begrebet "ikke nogen", som er det begreb, Markedsføringsloven har i sving, udelukker alle.

Måske har Johnny ret, i at du bare er en troll, og at jeg nu har givet dig mere mad. Hvis du vælger fortsat at skrive videre mod bedre vidende, så vil jeg vælge, at tro det.

Hvis du har uddybende spørgsmål til markedsføringsloven, så stil dem endelig - men tjek lige først om ikke du kan finde svaret ved at læse loven og bruge din sunde fornuft.

Venlig hilsen

Hans

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)