Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår må man sende en uopfordret mail - hvor går grænsen...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle der kan fortælle mig de præcise regler for hvornår man må sende en mail (ikke salg), og hvornår man ikke må.

Må man fx. sende en uopfordret mail til en potentiel samarbejdspartner uden dennes forudgående godkendelse eller...?

Hvor går grænsen egentlig. Jeg er naturligvis helt med på at man ikke må sende mail når der er tale om at gøre opfordring til at købe noget, men derudover kan jeg ikke finde ud af reglerne.

Er der nogle der kan hjælpe?

God dag til alle :-)

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må aldrig sende en mail...Medmindre at personen selv har gjort opfordring til det.

Der er ekstremt mange gråzoner i det her.

I dit eksempel, så må man ikke sende en uopfordret mail en en potentiel samarbejdspartner, uden at personen selv har gjort opfordring. Det kan være at de selv skriver at de søger én samarbejdspartner etc. 

Men hvis det er tilfælde, så ring. Det virker så meget mere seriøst hvis du selv er seriøs.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mala:
I dit eksempel, så må man ikke sende en uopfordret mail en en potentiel samarbejdspartner, uden at personen selv har gjort opfordring. Det kan være at de selv skriver at de søger én samarbejdspartner etc.

Jeg har da sendt en pæn sjat mail til evt. leverandøre til min shop om et muligt samarbejde, det kan jeg ikke se noget galt i :-)

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Der er forskel på om det er til et firma eller til en privat.

Du må sende til firmaet en aftale med mindre de er reklame beskyttet og det kan su tjekke på Cvr.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Spyf, sikken omgang sludder. Kan du ikke lige dokumenter den påstand, for trådstarter risikere meget store bøder for det du påstår!!
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her, for jeg troede godt man måtte sende en mail til et firma ang samarbejde hvis der ikke er tale om salg???? 

Men der må være nogen, som ved lidt om juran bag dette

Vh Jimmi

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Mala:
I dit eksempel, så må man ikke sende en uopfordret mail en en potentiel samarbejdspartner, uden at personen selv har gjort opfordring. Det kan være at de selv skriver at de søger én samarbejdspartner etc.

Jeg har da sendt en pæn sjat mail til evt. leverandøre til min shop om et muligt samarbejde, det kan jeg ikke se noget galt i :-)

Hvis du allerede har et forhold til en leverandør så er der ikke noget problem i at sende mails til dem. Det er heller intet problem hvis de på deres side selv har skrevet en mailadresse og at de f.eks. søger nye forretninger at sælge igennem

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare ringe først?
Hvis de har mail, har de vel også telefon.

Mail om samarbejde kan også være med henblik på salg, hvilket ikke er lovligt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Mala:
I dit eksempel, så må man ikke sende en uopfordret mail en en potentiel samarbejdspartner, uden at personen selv har gjort opfordring. Det kan være at de selv skriver at de søger én samarbejdspartner etc.

Jeg har da sendt en pæn sjat mail til evt. leverandøre til min shop om et muligt samarbejde, det kan jeg ikke se noget galt i :-)

Det er der så heller intet forkert i, da du ik forsøger at sælge noget, men vil købe varer ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg da vist også overtrådt loven et par gange :(

Fx har de forskellige universiteter en hjemmeside hvor de gør opmærksomme på de forskellige kollegier og ungdomsboliger. Må jeg ikke skrive en mail til dem, og gøre dem opmærksomme på at de også er meget velkomne til at skrive et link til min hjemmeside, som giver en informativ oversigt over Danmarks forskellige kollegier og ungdomsboliger, og derudover viser hvor langt der er for de forskellige kollegier og ungdomsboliger til deres universitet?

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)