Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MacBook Air vs MacBook Pro

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Faaborg
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 97
Fra  Spætten Tømrer & Snedker Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er selv habil pcbruger igennem 13-14 år. Sidste år købte jeg er 13" macbook air, og jeg har ikke fortrudt det siden. Den kører bare super, og jeg bruger den som eneste maskine. Den siger ikke en lyd, med mindre det er virkelig tunge videofiler der skal køres. Drevet har jeg ikke savnet, selvom jeg har købt et superdrive, mest for at indlæse cder og film jeg har stående. Den er super lækker og jeg køber aldrig en windows pc igen.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nils Pedersen:

PS: Jeg arbejder tildaglig med tunge programmer så som Adobe-pakken

I use an MBA 11" daily since July 2011 and love it, I run Adobe products too.

I have had the MBP 13",15",17" and MBA 13"

For the kind of work you would be doing I suggest the MBP15" and an external Apple Cinema 24"

Overkill would be the MBP 17" and Apple Cinema 30" ;)

MBA is powerful enough to run PS4 but not all for developing big sites with many layers and other programs open,

In my honest opinion

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har også altid været PC bruger indtil Maj 2011 hvor jeg besluttede mig for at investere i en Mac. Mine overvejelser var de samme. Macbook Pro, eller Air + iMac? Det var udelukket kun at købe en Air da den efter min mening ikke har den fornødne skærmopløsning. Jeg endte med at købe MBP 17" som var et godt stykke over mit budget på ca. 12.000.

Der var en herinde der nævnte at 15" har en opløsning på 1680x1050. Det har den desværre ikke. Den er kun på 1440 x 900 og var årsagen til at jeg hoppede op på 17" og fik 1920 x 1200.

Der gik vel en uges tid hvor jeg tænkte "hvad fanden har jeg gjort", og en del rystede på hovedet over at bruge så mange penge på en bærbar. Men i dag må jeg sige at det har været alle pengene værd. Produktiviteten er nu bare højere når man har den ekstra (fornødne) skærmplads, og skærmopløsning + de virtuelle desktops (i Lion) gør at jeg kan undvære at have ekstra skærme. Dermed kan jeg nøjes med kun at bruge min Macbook.

Har du brug for skærmplads så lad være med at bilde dig selv ind at du godt kan nøjes med de små modeller fordi de er lækre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:

Hej

Nils Pedersen:
Men er klar over at tingene indenfor denne branche ændre sig så afsindigt hurtigt hele tiden, og hvad angår rygter - bør man ikke altid slå sig 100% fast (Blot tag iPhone 4s da rygterne sagde at det var med stor sandsynlighed det var iPhone 5) :)

Rygterne var forkerte med hvilket navn den næste iPhone fik, men de var meget præcise med at der kom en ny iPhone og for en stor dels vedkommende også hvilke specifikationer den fik.

Med hensyn til den næste model af MacBook Pro, så vil det være i stil med Apples udvikling, at de afskaffer det interne drev, og når man ser på hvor frekvensen for hvornår Apple opdatere deres modeller, så tror jeg på, at der kommer en ny udgave af MacBook Pro i løbet af i år.

Nils Pedersen:
Jeg arbejder tildaglig med tunge programmer så som Adobe-pakken

Alt efter hvilket budget du har og dine arbejdsrutiner, så kunne du jo også overveje en stationær iMac 27", som din primære grafiske arbejdscomputer, og så supplere med en MacBook Air 13", som kan bruges når du er på farten. Smile

Mvh.

Ole

Hej Ole,

Og tusind tak for din hjælp.
- Jeg har fået sovet lidt på det i nat - og som udgangspunkt har jeg ændret markant holdning til Macbook Air, dog er jeg lidt i tvivl/skæptisk over opløsningen på skærmen.

Vedr. iMac har jeg i forvejen en stationær (PC) Intel Core i7-2600K, 3,40 Ghz og 16GB ram - Hvilket jeg er enormt glad for Yes

Det jeg dog har behov for er en erstatning for min Zepto Znote, når jeg sidder andre steder end kontoret. Og der vil både MacBook Air/- og Pro for den sagsskyld virkelig kunne gøre en forskel 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen H.:
Der var en herinde der nævnte at 15" har en opløsning på 1680x1050. Det har den desværre ikke. Den er kun på 1440 x 900 og var årsagen til at jeg hoppede op på 17" og fik 1920 x 1200.

Du kan købe den igennem Apple Shop som CTO med høj opløsning på 1680x1050, så det er muligt.

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Schelde:
Du kan købe den igennem Apple Shop som CTO med høj opløsning på 1680x1050, så det er muligt.

Ah okay, jeg bor i Dublin, og købte min i en Apple reseller butik. Jeg gik ud fra det var 1680x1050 da jeg gik ind i butikken, men blev fortalt noget andet og endte med at købe topmodellen. Ak ja, ak ja Smile

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)