Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterskatten - don't invest in Denmark

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo faktisk ikke klandre den nuværende regering for det. For meget kan ikke kan lide Ole Sohn er det jo ikke hans skyld. Han overtog jo iværksætterskatten fra Brian Mikkelsen - som jo er ligeglad ved hvor meget iværksættere skal betale i skat da hans kone jo arvede +50 millioner kroner. Så det vil sgu være lidt ironisk hvis det er den kommunistiske Ole Sohn som skal være ansvarlig for at afskatte iværksætterskatten som blev skabt af en såkaldt borgerlig regering.

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Jeg er enig med dig. Jeg synes også det er tåbeligt at råbe højt om små gebyrer som eks de 670 kr til start af et selskab.

Der hvor kæden hopper af er når politikere laver en så tåbelig skat som iværksætterskatten, som er dræbende for finansieringen af nye virksomheder. Vi har jo alle prøvet at overbevise dem om det tåbelige i skatten lige siden den blev indført - derfor bliver man nødt til at tage andre virkemidler i brug.

mvh

Nicolaj

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Bare fordi man er uenig i en politik behøver man jo ikke flytte. Det kendetegner jo netop et demokrati at man kan påvirke politiken via forskellige kanaler - lige fra interesseorganisationer, medlem af politiske partier samt egen debat. Det er hvad jeg prøver.

Så det har nu ikke noget med at blæse og have mel i munden - tror du har misforstået ordsproget.

mvh

Nicolaj

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:
Det er tankevækkende at der er ingen der himler op om at der her på amino annonceres med diverse webshop løsninger til 10.000 eller 15.000 for den sags skyld, samtidigt med at der i ny og næ dukker et langt billigere tilbud op. Og ja kvaliteten er MÅSKE bedre på den dyre, men er man sikker ????

For os, eller mig der måske er lidt tungnem, så kunne jeg godt tænke mig at få overstående stykke tekst udspecificeret, da jeg overhovedet ikke fatter hvor i den her debat det giver mening henne. Gebyrer, er vel ikke det samme som konkurrencedygtige priser - der må være noget jeg har overset.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min holdning er, at det ikke er skatten der er den store begrænsning for iværksætteri i DK. Jeg tror at nogle af disse årsager er værre:

- svært at finde finansiering
- svært at finde dygtige medarbejdere
- lav produktivitet
- lille hjemmemarked
- begrænset adgang til forskning

Det er nemt at give skatten skylden, og den har da også en del af ansvaret for at det er svært at tjene kassen, men jeg mener at der er større udfordringer.

Skatten er jo alligevel som vejret. Alle taler om det, men ingen gør noget ved det ;-)

Mvh Carsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg, at du har helt ret i Carsten.

Dog skriver du begrænset adgang til forskning. Hvad mener du med det?

Fra Brabrand
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle helt klarer udfordringer ved den måde systemet er skruet sammen på, men ligefrem at lave en hjemmeside, der proklamerer det så højt og tydeligt, det synes jeg ikke virker til at være den rigtige strategi.

Vi skrev et indlæg omkring de nye aktieregler der er endnu et eksempel på alle de regler.

http://www.trendsonline.dk/2011/12/15/nye-regler-for-medarbejderaktier-vil-skade-konkurrenceevnen/

Vi skal stå sammen i fælles flok og bevise at det er startups der kommer til at sikre Danmarks fremtid og sikre at lovgivning støtter op omkring dette og ikke laver flere besværlige love, der gør vores konkurrence evne dårligere ift. andre lande.

De bedste hilsner

Daniel Laursen

Founder @ Trendsonline.dk

Vi elsker online. Vi elsker trends. Vi elsker start-ups. Vi elsker at hjælpe start-ups - www.trendsonline.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon,

Jeg mener at samspillet mellem virksomheder og eks. universiteter er langt mere udviklet eks. her i USA, og at vejen fra forskning til produkt er kortere her.

Hvis det havde været en dansk forskerstuderende på et dansk universitet som havde udviklet Google søge algoritmen, ville Google så overhovedet eksistere? Det samme med Tesla. LEGO tog til MIT da de skulle udvikle deres Mindstorms - ikke et dansk.

Og det er ikke specielt attraktivt for udenlandske forskere at flytte til DK. Der er ikke de samme forskermiljøer som der er mange andre steder.

Virksomheder som reelt arbejder med forskning, såsom Novo Nordisk, er der ganske få af.

Mvh Carsten

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten

Okay, tak for info. Det er problematisk for i et lille land, at de hjerner vi nu har, ikke arbejder sammen. Har konkurrerende virksomhederne adgang til universiteternes resultater? Måske vi i Danmark ønsker at holde kortene så tæt til kroppen, at vi ikke er interesseret i at samarbejde med universiteterne.

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Helt enig mht at finansieringen kan være et problem. Det skyldes blandt andet at der i USA er en langt længere tradition for at private investorer (business angels) hjælper iværksættere. Dette forsøger vi nu at opbygge i Danmark men iværksætter-skatten arbejder imod dette.

Lad os tage et forsimplet eksempel. En erhvervsmand har solgt sin virksomhed og fået 10 millioner kroner i hånden. Han kan nu enten vælge at købe en strandvejsvilla eller investere pengene i iværksætter-virksomheder som business angel. Hvis han vælger at investere pengene ved at købe sig et større hus betaler han 0 % i skat af værditilvæksten ved salg. Hvis han i stedet vælger at blive business angel betaler han 67 %.

mvh

Nicolaj

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)