Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det rigtigt man kan åbne hobby virksomhed som under 15 årig? - jeg er 14?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Jeg står og har en mere eller mindre god ide, synes jeg selv ;-). - endnu engang..

Men nu har jeg hørt fra en ven, at man kan åbne en hobby virksomhed som under 14 årige? så man ikke behøves CVR Nummer, så længe man tjener under 50.000kr?

 

Er dette rigtigt?

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare ikke at oprette en virksomhed... Men ja 

- Alexander Baandrup Larsen

Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

men man har jo salg?

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt.

Du kan ikke åbne en decideret virksomhed/selskab da du skal være myndig, men der er jo ingen der kan forbyde dig at købe nogle varer og sælge dem videre. Du kan bare ikke handle på kredit hos leverandører eller få dankort aftale.

De 50000 er i omsætning og ikke fortjeneste, det vil sige at du må sælge for op til 50000 inden for 12 måneder. Dette beløb er før udgifter.

Håber det gav lidt lys ellers må du endelig spørge igen 

Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg forstår det snart mere og mere ;). mange tak.

Men hvis jeg åbner en webshop, er det så nok med Paypal? og ved du hvor meget de tager?

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, men du har heller ikke mulighed for at få betaling vi Dankort, mastercard, visa osv. :/

- Alexander Baandrup Larsen

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du får problemer med at oprette en webshop da unge under 18 ikke må stifte gæld og dermed handle på kredit. Paypal kender jeg ikke meget til men der er nok heller ikke den store mulighed.

Tror at du skal have dine forældre indover hvis du vil handle over nettet.

Var det ikke en ide at starte i det små - måske købe lidt varer hjem og sælge det til venner og på skolen - det er også en god måde at lære købmandskab uden at brænde nallerne alt for meget. Du kunne evt. finde nogle varer som interresere dig selv og vennerne, mon ikke der er nogle herinde der vil hjælpe dig igang med nogle små partier af feks. voks, tshirts, mp3 afspillere mm.

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Jeppe!

Har selv gået rundt med den tanke i maven, men nu har min far sit eget firma, og det jeg skal til at gøre er at gå ind under hans CVR:) Altså så firmaet simpelthen er stiftet i hans navn, han vil gerne være lidt bredere på markedet blandt de unge, og der var jeg jo en oplagt mulighed. Men ja det som du får, at vide overstående er rigtigt nok. Det er ikke bare lige sådan, at starte en virksomhed! Desuden har man også en skole, at passe eller det er nok mere efter min mening, og den eneste grund til, jeg har påtaget mig den opgave er, at jeg har alt for meget fritid, og jeg har tjekket og læst og des lige vedrørende virksomheder, og nu syntes jeg sku det skal have et skud!

Men god vind!

- Mads Grønning

www.madsgr.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Deele:
Men nu har jeg hørt fra en ven, at man kan åbne en hobby virksomhed som under 14 årige? så man ikke behøves CVR Nummer, så længe man tjener under 50.000kr?

Er dette rigtigt?

Nej.

For umiddelbart at måtte drive virksomhed i Danmark med eller uden CVR-nummer skal man være myndig, og det vil sige 18 år. 

Når du er fyldt 15 år, er der dog mulighed for at få en dispensation fra Statsforvaltningen til at drive virksomhed.

Grundlaget for dette står i Værgemålsloven, §43, hvor der står:

§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsforvaltningens godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.

Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område.

Så der er ingen mulighed for lovligt at drive virksomhed, når du er under 15 år, og du skal have en dispensation, hvis du vil igang før du fylder 18 år.

Mvh. 
Ole 

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 03:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, PayPal tager i mod MasterCard og Visa :)

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)