Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønniveau som sælger?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og er blevet headhuntet af en venindes mor, der er ny tøjdesigner.

Hun designer tøjet, som ingen kender endnu.

Hun aner INTET om markedsføring. Det gør jeg. Hun vil have min hjælp vedr. butik el. showroom?

Hvordan hun markedsfører sig selv, internet vs. real life osv osv osv...

Hvad skal jeg forlange i løn?

Havde jeg nu været agent og havde eneret på et eventuelt tøjmærke ville jeg forlange 15% af oms.

Men jeg har ikke tid til, at tage ud til kunder da jeg har eget firma i forvejen. Derfor er min "rådgivning/arbejdskraft" udelukkende som rådgiver og som ham, der ved alt vedr. markedsføring.

HVAD SKAL JEG FORLANGE I LØN?? Bare det, at jeg kommer med lidt få guldkorn via Facebook er vel også en form for arbejde??

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det vil være mest enkelt med en timelønsordning, hvor du fakturere hende.

Det kan være  f.eks. fra kr. 340,- + moms per. time & en royalities af omsætningen, sålænge i samarbejder..

Dertil skal du faktuerer din udgifter til kørsel, fortætiring mv.. samt have skriftelig aftale på hvad du skal købe ind for hende, så også hun kender sine omkostninger.

 

mvh.

Michael

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

wauw..! 340 kr + moms? Er det ikke vildt meget?

Jeg skal ikke købe noget for hende.. Jeg skal blot rådgive hende om hvad hun skal gøre for at opnå x.

Ellers skal jeg bare netværke omkring mærket på nettet. Har ikke tid til, at køre rundt.

Men tænker bare.. at bare det, at jeg bruger tid på, at rådgive og sidde foran pcen, så går det jo ud over eget firmatid.. Så en el. anden løn skal jeg forlange. Da guldkornene jo potentielt kan føre til mer salg for hende.

mvh sander

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo 340 kr kan jo være meget for hende - afhængigt af hvor mange timer det tager for dig at komme med dine guldkorn Smile

Du kunne måske gi hende et par timer gratis til en start - så hun måske begynder at løbe lidt penge ind i sin forretning inden hun har dig som udgift. Du kan også lave det mere kompliceret med royalty eller provision - og bestemme, at du skal ha 10% af hendes overskud - dog max så det svarer til 400 kr i timen - på den måde skal hun ikke af med noget hvis ikke hun tjener penge, og har et loft over max - men der er jo mange andre tal der kunne være aktuelle

Er det en god veninde, så er lidt gratis hjælp ikke helt af vejen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er ikke en god veninde. Havde det været en veninde havde jeg gjort det gratis :-)

Det er en veninde på Facebook, der ved, at jeg er supergod til, at nå ud til mange folk via FB.

Bl.a. jeg, der står bag Copenhagen Fashion Week gruppe og side.

Derfor ved hun, at jeg har netværket til, at kunne hjælpe.

Havde det nu været før finanskrise så havde jeg sagt. at jeg ville have 15% af oms. Og det vil hun også gerne gå med til da det er det normale når man har agentur.

Men i disse tider gider jeg ikke spilde min tid på, at ta et mærke ind og begynde, at være kørende sælger med dette. Det kan ikke betale sig når man har med et helt nyt ukendt mærke/design, at gøre.

Derfor vil jeg KUN bruge tiden på nettet og "reklamere" der. Jeg ville tage mindst 400 kr pr. time hvis jeg skulle være kørende agent/sælger men da jeg ikke er det skal jeg finde ud af en pris pr time når jeg "kun" arbejder nogle timer via nettet. Men det, at jeg kommer med guldkorn vedr. om hvordan hun søger butikslokale, hvor og hvorfor osv, indretning, målgruppe osv osv.. dette er jo også tid, der koster?? Men hvor meget?

Jeg hælder selv mest til % af evt. oms. Men hvordan f.... ved jeg om en kunde jeg har skaffet har købt af hende så??

Mvh. Sander

Tak for svar :-)

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Med al respekt. Kunne du ikke lære mig et par tricks, hvis du bare sådan uden videre ville kunne gå ud og tage et kørende sælgerjob til MINDST 60k om måneden..

Sander pennerup:
Derfor vil jeg KUN bruge tiden på nettet og "reklamere" der. Jeg ville tage mindst 400 kr pr. time hvis jeg skulle være kørende agent/sælger men da jeg ikke er det skal jeg finde ud af en pris pr time når jeg "kun" arbejder nogle timer via nettet

 

Dbh

Mads

Fra Helsinge
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander
Har hun penge? Hvis hun har, har hun vel sat et beløb af til markedsføring og så er det spørgsmålet, hvordan hun vil fordele det budget og hvor meget,  hun kan afsætte til dig.

Det er supersvært at vide, hvad ens investeringer giver af afkast - om noget! Både det, du kan gøre, og fx en annonce, om det rent faktisk gir' noget salg. Derfor er en timeløn fin for hende. Hvis hun ikke har penge, synes jeg ikke, du skal være for "barsk" i dine krav. Hvis du tror, hun virkelig kan rykke med det på kort sigt (meget optimistisk i disse tider...) kan i lave en aftale om, at du får fx 10 % af omsætningen den første måned efter du har promoveret hende på fb eller andre medier. Det forudsætter noget på skrift, så I er enige om, hvilken dag er startdato og så gør i det op 30 dage senere. Det kan du gøre, hvis du vil hjælpe og du er sikker på, at din hjælp har en målbar effekt. I så fald skal du ikke også tage en timeløn for det. Ellers ta' 250,-/time.

Bedste hilsner

Bedste hilsner
JK 

 

Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander.

Som du præsenterer dig selv og dine evner, må du kunne retfærdiggøre en ekstrem høj løn.
Hvis du selv mener, at du, uden videre, kan retfærdiggøre en løn på 400 kroner/t, så kunne jeg da også godt tænke mig at benytte mig af dig :) 

Jeg synes, at hvis det er en venindes mor, og det "blot" drejer sig om lidt deling af viden via Facebook, så burde du være ydmyg i dine krav til betaling. I dette tilfælde kunne ordsproget "den ene tjeneste, er den anden værd", måske være aktuel.

Hvis der er tale om konkrete møder med vejledning, follow ups osv., kunne du godt kræve en timeløn, f.eks. 200-250 kroner/t. 

Mvh.

Frederik Kollberg 

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Sander pennerup:

Jeg hælder selv mest til % af evt. oms. Men hvordan f.... ved jeg om en kunde jeg har skaffet har købt af hende så??

Mvh. Sander

jamen lige den her er ikke svær, du skal self have kamapgner/tilbud med priser det kun er de de kunder kommer fra dig, der kan handle til, så vil du kunne tracke enhver handel.

Alternativt kan du overveje noget nyt der kommer på markedet i løbet af april, som hedder wwww.savebutler.dk som en afsætningskanal.

Dbh.

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)