Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kidd - “I freaking fucking love ya”! Hemmeligheden til succes på sociale medier serveres her.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor mener du at folk har en særlig tendens til at følge mængden når indholdet er tvetydigt? Fordi kontrasten imellem at at "kunne lide" og "ikke kunne lide" er større end sædvanligt eller groupthink?
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg er enig. Jeg er helt enig i, at manges identitet - særligt unges - er som et juletræ, som der løbende pyntes med brands og socialt indhold, men selvom det var nærliggende at tro, oplever jeg ikke en særlig tendens til at følge mængden på internettet. Den er stadig større i en fysisk kontekst.

Jeg er også enig i perspektivet med social proof, selvom jeg bruger det lidt anderledes end dig. Kidd er i mine øjne en utvetydig karakterstærk person, der et let forholde sig til. Du kan let pynte dit juletræ ved at hade ham, eller ved at elske ham. Han er "omkostningreduceret pynt" i det man let mærker ham og derved uden større tanke kan bruge ham i sin identitetsudvikling.

Tilføjelse:

Du skal have ros for din velskrevede indlæg. Det er tankevækkende og interessant læsning.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tak til Simon for at komme med et begavet modsvar :)

Så sætter jeg mig bare på sidelinjen..

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - som altid(!!) - fantastisk indlæg :)

Det fede ved Kidd (omend jeg ikke kan li' hans musik) er netop, at han har forstået at det er "fedt" at være hadet - hvis altså man kan holde til i længden at få så mange svinere. Har folk ikke den store holdning, men synes det er synd, at der bliver "hadet" så voldsomt som der nogen gange gør - så vil de ende med at forsvare Kidd og dermed faktisk udadtil "holde med ham". Han skaber debatter og dermed flere tilhængere - eller mere benzin på bålet. En evighedsmaskine :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Numoru:
Blot en lille kommentar. Men det kan vel næppe være sundt for din blog/hjemmeside, at du kopiere alt fra dine indlæg derpå og smider på Amino, som er langt stærkere end din egen side.

Hej Morten.

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være usundt ? 

Det må du lige uddybe. :)

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Casper Henningsen:

Morten Numoru:
Blot en lille kommentar. Men det kan vel næppe være sundt for din blog/hjemmeside, at du kopiere alt fra dine indlæg derpå og smider på Amino, som er langt stærkere end din egen side.

Hej Morten.

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være usundt ? 

Det må du lige uddybe. :)

http://www.ktj-media.dk/faq/fagord/hvad-er-duplicate-content/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Jeg synes det er ærgeligt at du ikke får respons på det niveau som du selv befinder dig på. Hvis det kan trøste dig, så forstår jeg dig i det mindste :) Er bare for træt lige nu.

Det du skriver her er langt bedre end ting jeg har læst af andre eksperter i sociale medier i DK. Selv Anders Colding Jørgensen som er psykolog.

Det bliver nok svært for dig at få den modspil du ønsker, da du er på et ret højt niveau. Men dine fremtidige partnere er derude, det er helt sikkert. Og det er en karriere også.

Skriv en bog og start med nogle pressemeddelelser ( når der er et hot emne i tiden ) så du kan få noget TV tid, du kan sagtens blive en go to guy for en journalist som vil have et dybere perspektiv på branding og internet.

Edit : Jeg har lige læst din profil, og du har jo glimrende gang i karrieren. Så ingen brug for mine beskedne råd :)

Jimi, du er sgu for fed - NO HOMO! :)

Dit er typer som dit indlæg, der varmer og giver mig benzin til at fortsætte.

Størstedelen af de såkaldte eksperter på sociale medier er og bliver varmluftsælgere - og der bliver lavet løsninger hver evig eneste dag , der ikke har en jordisk chance for at lykkedes. Det kan jeg ikke længere holde ud at høre på og eller se på.

I forhold til modspillet, tager jeg alt det der måtte komme med kyshånd - vidensdelingen og dybden den kontekst vil give os - vil gøre os alle stærkere. Det er vel nok den dybeste essens af sociale medier - fri tilgængelighed af viden til os alle!

Endnu engang tak for ros - det er inspirerende! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Hoxer Bønding:

Hvorfor mener du at folk har en særlig tendens til at følge mængden når indholdet er tvetydigt? Fordi kontrasten imellem at at "kunne lide" og "ikke kunne lide" er større end sædvanligt eller groupthink?
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg er enig. Jeg er helt enig i, at manges identitet - særligt unges - er som et juletræ, som der løbende pyntes med brands og socialt indhold, men selvom det var nærliggende at tro, oplever jeg ikke en særlig tendens til at følge mængden på internettet. Den er stadig større i en fysisk kontekst.

Jeg er også enig i perspektivet med social proof, selvom jeg bruger det lidt anderledes end dig. Kidd er i mine øjne en utvetydig karakterstærk person, der et let forholde sig til. Du kan let pynte dit juletræ ved at hade ham, eller ved at elske ham. Han er "omkostningreduceret pynt" i det man let mærker ham og derved uden større tanke kan bruge ham i sin identitetsudvikling.

Tilføjelse:

Du skal have ros for din velskrevede indlæg. Det er tankevækkende og interessant læsning.

Hej Simon.

Fedt og konstruktivt modspil.

Det er ikke udelukkende det tvetydige indhold, der sikre succes. (Social proof bruges også som en aktiv del af 'modstanderes' identitetskabelse - det du lige har gjort er faktisk identitetskabende for dig - nu er jeg nysgerrig - tænkte du over det inden dit post - kan se du har valgt samme strategi på mange andre debatter online og at du kører en lidt anden stil på FB ) ? Det er bestemt ikke for at hate, jeg er vitterligt bare nysgerrig, da jeg synes det er ekstremt interessant det her :)

Nå tilbage til mit svar.

Kidd har fået meget af begge dele - og begge dele har formet hans brand, men som du er inde på nu, så er det spiseligheden i brandet, der gør det appetitligt. - Det tror jeg er en kæmpe faktor for, at netop han blev stor - letheden i ham!

Der hvor det bliver rigtig spændende og også rigtig svært at beskrive er i adoptionsfaserne hen imod en accept af indhold - det er netop her social proof i en karakter/brand skabelse bliver interessant.Personer der tilføjer volumen er folk der bevæger sig blandt late majority og laggards. ( for at alle kan forstå det, så er det dem der køber converse sko i dag og forventer samme effekt, som da klassen tre fedeste drenge og piger havde dem sidste sommer) Det er to segmenter, der anslås, at fylde 50-60 % af hele markedet. De vil i den grad påvirkes af den rå popularitet og social proof i en tvetydig situation - de adoptere altså produkter fordi de er sikre på accept ved køb/adoptering af disse. De træffer ikke som dig sunde og velfunderet beslutninger i en købsprocess på egen hånd.

EN VIGTIG POINTE:

Det er hastigheden omkring stillingstagen til et tvetydigt indhold, der er blevet helt unik gennem sociale medier - simpelthen fordi vi som mennesker, vedligeholder relationer - det foregår en konstant forhandling mellem individer på sociale medier. ( Hvis du har en relation, der betyder noget for dig i opbyggelsen af din identitet, netop har postet indhold - foregår der en masse tanker i dit hoved om hvordan du bør forholde dig til netop det indhold) - vi lader ikke bare 'vores strategiske klodser' se uinteressante ud - det betyder dybest set, at vi selv er uinteressante. - det er svært at forholde sig til, håber jeg fik det ok ud ? :) 

I forhold til unge.

Unge i dag rykker mere og mere henimod en samlet identitet og det vil sige skelnet fra online og offline nedbrydes i takt og jeg forventer en komplet destruktion om ca. 20 år i de unges identitetskabelse - til den tid vil vores muligheder for segmentopdeling og interesse/niche orienteret fællesskaber også ha' sparket Facebook til månen - det er faktisk allerede ved at ske. simpelthen fordi kompleksiteten i dannelsen af vores identitet vaskeliggør og låser størstedelen af brugere i reelt af forløse sociale mediers potentiale i dag. ( kompleks fordi, vi både har vores forældre, kusiner, kollegaer, sportsvenner og gamle kærester i vores netværk)

Det sætter kæmpe begrænsninger for vores generationer, der altid har kunne jonglere mellem mange forskellige ansigter på tværs af sociale kontekster :)

Fedt med alt den debat og mangfoldighed, der er kommet i den her tråd!

Det var altså ikke tvetydigheden alene, men i lige så høj grad hastigheden, der var påkrævet i stillingstagen til brandet, der var afgørende i Kidd's sammenhæng.

God aften!

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Henningsen:
et du lige har gjort er faktisk identitetskabende for dig - nu er jeg nysgerrig - tænkte du over det inden dit post - kan se du har valgt samme strategi på mange andre debatter online og at du kører en lidt anden stil på FB ) ? Det er bestemt ikke for at hate, jeg er vitterligt bare nysgerrig, da jeg synes det er ekstremt interessant det her

Ja, det tænkte jeg "selvfølgelig" over. Jeg er meget opmærksom på hvordan jeg formidler mig (du skal se antallet af gange jeg når at rette mine indlæg ;)). Under min profil identificerer jeg mig "kun" som programmør/udvikler. Jeg bruger denne tråd til at markere en anden side af mig, som jeg ikke beskæftiger mig med professionelt, men som jeg har en passion og talent for. På Facebook der "optræder" jeg langt mere pjattet, det er jeg også helt bevidst om. Jeg ved at mennesker, der har betydning for mine fremtidige muligheder kan kigge med begge steder. Hvis du har flere spørgsmål til konformiteten, så spørger du bare.

Og til emnet:

Det kunne være meget interessant, at undersøge beslutningsgrundlaget for dem der indledningsvist accepterede Kidds indhold. Jeg har lyst til at tilskrive en hvis andel tilfældigheder til hans tidlige succes - de rigtige mennesker på det rigtige tidspunkt, fik delt indhold mens deres venner var effektivt modtagelige. Og så rullede lavinen. Grunden til det er at jeg forestiller mig mange hundrede personer, der er karakterstærke og ligesom Kidd lader sig eksponere på nettet, men hvor accepten udebliver. Det kan ikke alene være Kidd, men hvis ikke hvorfor så?

Man må kunne efter hånden kunne spore sig tilbage og i forskningens navn få undersøgt "the missing link"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Hoxer Bønding:
de rigtige mennesker på det rigtige tidspunkt

There you have the missing link!

It is all about winning the innovators and early adopters. 

Det formåede Kidd under sommerens distortion og roskildefestival.

Jeg tror ikke btw. ikke på held - men på velfunderet og strategisk timing :)

Jeg smider dig nok lige en PM. Synes det er fedt du har segmenteret, så stærkt i din eksponering online!

God aften.

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)