Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skolelærer vil gerne starte bierhvev - ekstra uddannelse?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer

Jeg har i flere år drømt om at blive selvstændig/iværksætter. Det, at kunne lave et stykke arbejde og så få et direkte økonomisk skulderklap ud af det, tiltaler mig. Jeg er uddannet skolelærer og arbejder pt som lærer på Færøerne i dansk, idræt og multimedie. Men til sommer flytter jeg til Dk. En skolelærer tjener efter 4 års anciennitet cirka 28.000 kr. (Sønderjylland) + pension. Dertil skal så lægges lange ferier, fri i weekenden osv., så jeg klager egentlig ikke, er også meget glad for at arbejde med unge mennesker samt det at der aldrig er én dag, som er ens. MEN jeg nærmer mig min "dødsløn" forstået på den måde, at når man er nået de 32.000 eller deromkring, så kan man ikke stige mere uanset hvor dygtig en lærer man er og det provokerer mig... Jeg vil gerne supplere min løn eller skifte branche...

For at gøre en lang historie kort - jeg vil gerne være selvstændig, men har ikke den store ide. Jeg er indstillet på at skulle uddanne mig (max 2 år) for at kunne kvalificere mig til at arbejde som selvstændig.

Det gode ved at jeg har min uddannelse som skolelærer er, at jeg evt. kunne arbejde fuld tid som lærer og så ved siden af evt. starte et lille bierhverv op (1-2 dage/aftenener om ugen), som så forhåbentlig med tiden evt. vil kunne blive stort nok til at kappe navlestrengen over som skolelærer.

Som iværksætter gælder det vel om at man identificerer sine spidskompetencer og udnytter dem til fulde ved at udvikle en idé, hvori man så kan anvende disse.

Hvad jeg brænder for:

- Jeg elsker projekter, hvor man skal brainstorme og udvikle noget fra bunden og følge det til dørs