Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for at starte en Webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har nogle spørgsmål, Jeg vil meget gerne starte min eget webshop. Men jeg ved ikke rigtige reglerne inden for det, jeg undre mig over om man skal have en virksomhed før at jeg kan sælge det ?

Skal jeg registrere det til skat ?

Jeg ved at man skal anmod om betaling til nets eller PBS før du kan sælge med dankort mastercard osv.

 Og hvad er det for nogle betingelser?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

DizzleHansen:
Jeg har nogle spørgsmål, Jeg vil meget gerne starte min eget webshop. Men jeg ved ikke rigtige reglerne inden for det, jeg undre mig over om man skal have en virksomhed før at jeg kan sælge det ?
 Jeg tror at man skal have en virksomhed, men jeg er langt fra sikker.

DizzleHansen:
Skal jeg registrere det til skat ?
Du skal altid registrere din indtægt til skat. Hvis du er under 18 må du tjene op til 50.000 om året uden at du skal betale den store skat som vi andre skal - men du skal vidst stadig betale 8 % i arbejdsmarkedsbidrag, men jeg er ikke 100 % sikker - der er nogle der er mere kloge end mig, på dette punkt.

DizzleHansen:
Jeg ved at man skal anmod om betaling til nets eller PBS før du kan sælge med dankort mastercard osv.

Hvis det ikke er en stor webshop er Paypal en genial løsning - efter min egen mening!

God vind, og held & lykke med projektet!

MVH
Casper Jensen

Fra Stege, Sydsjælland
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med. (:

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Jensen:
Hvis du er under 18 må du tjene op til 50.000 om året uden at du skal betale den store skat

Det er forket - Grænsen på 50.000 kr. i omsætning har intet med alder at gøre.

Hvis du omsætter for under 50.000 kr. pr. år kan du vælge ikke at beregne moms. Dvs. du kan ikke få moms tilbage for dine indkøb og du må ikke lægge moms på det du sælger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

DizzleHansen:
Jeg ved at man skal anmod om betaling til nets eller PBS før du kan sælge med dankort mastercard osv.

Hvis du vil starte en webshop, hvor dine kunder skal kunne betale med Dankort eller andre kort, og så kræver Nets at din virksomhed er registreret med et CVR-nummer.

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det en bestemt alder?

Og hvordan kan jeg oprette en CVR? til min virksomhed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

DizzleHansen:
Men er det en bestemt alder?

Og hvordan kan jeg oprette en CVR? til min virksomhed

Man skal som udgangspunkt være 18 år for at oprette en virksomhed i Danmark, og det er uanset om du starter med eller uden et CVR nummer. Grunden til dette er, at man skal være myndig og derved kunne træffe de nødvendige beslutninger og være ansvarlig for driften af virksomheden. 

Hvis man er under 18 år og ønsker at starte virksomhed, så er det muligt hvis man har fået en dispensation hertil fra Statsforvaltningen. Der har været en del debat indlæg om dette her på Amino inden for de sidste uger.

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)