Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Konkurrence håndværkere !!!!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg) 1 2 3 Næste >
Amino-karma 49
Tilmeldt 1. maj 11
Indlæg ialt: 9

Fra KD Anlægsgartner
Skrevet 10-02-2012 kl. 20:46

Nå så sad jeg lige og simrede lidt rundt på nettet, for at få nye ideer til mit lille anlægsgartner / brolægger firma.

Så kom jeg lige forbi firmaet privatbyg.dk !!!!!!!!!

De tilbyder arbejdsmænd / håndværker til 115,- + moms pr time.

Jeg fandt også renoveringsmester.dk til 135,- + moms pr. time

Det er jo en fuldstændig latterlige priser.

Os der har en tilværelse i DK, med bolig, bil, børn, SKAT, m.m.  vi har jo ikke en ærlig chance for at hamle op med de priser, hvis vi vil have brød på bordet. 

Jeg syntes sku det er skræmmende, at de kan tage til DK og arbejde til en løn, så langt under "normale" priser her i landet.

Efter min mening er det næsten at komme og stjæle arbejdet, og derefter tage pengene med hjem til polen m.m. og leve som konger.....

Ja jeg kunne skrive mange grimme ord endnu................

Hvad syntes i ????

Amino-karma 1.955
Fra N/A
Tilmeldt 31. jul 11
Indlæg ialt: 479

Mala
Skrevet 10-02-2012 kl. 20:55

Glemmer du ikke, at de også skal betale skat i Danmark?

Derudover så er 115,- i timen altså stadig mere end hvad u faglærte får for at arbejde. Også dem der har bolig, bil, børn og betaler skat.

Snup en kiks, eller find noget andet at konkurrere på end prisen.

Amino-karma 28.101
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. jul 08
Indlæg ialt: 4.982
Amino Plus Mest Hjaelpsomme Debattor
ShopWithSocks.com
Fra ...,Gule Sokker
Skrevet 10-02-2012 kl. 21:01

donning:
Ja jeg kunne skrive mange grimme ord endnu................

Jeg har ikke sat mig ind i om de to omtalte virksomheder lever op til alle regler, for at udbyde den salgs arbejde i Danmark. Men det vil jeg formode de gør, og de derfor på helt lovlig vis kan nøjes med den annoncerede timepris (selvom jeg er enig i det, det er meget billigt). Hvis det er tilfældet, kan jeg umiddelbart ikke se noget problem i det. Jeg har svært ved at finde argumenter i mod det frie marked.

Når det så er sagt, kan jeg sagtens sætte mig ind i din frustration. Men i stedet for fokusering på prisen, kunne du måske finde andre elementer at skille dig ud på, og alligevel få kunder i biksen? Oprigtigtalt ville jeg ikke benytte nogle af overstående virksomheder, da prisen simpelthen er for billig.

Jeg siger ikke det er tilfældet ved overstående virksomheder, men nogle gange er en lav timepris, også ensbetydende med arbejdet bliver beregnet til at tage længere tid. Og så sender slutregningen alligevel på det samme.

Køb sokker
Amino-karma 691
Fra Århus
Tilmeldt 17. okt 10
Indlæg ialt: 154

Teddy Carlsen
Skrevet 10-02-2012 kl. 21:07

Renoveringsmester er lukket ned så de var nok for billige og det andet firma var ikke et sted jeg turde bestille noget fra, det virker da så useriøst som noget kan være.

De 115 i timen kan nok hurtigt blive meget dyre.

Hvis du vil lave et firma så sælg på ydelsen, og markedsfør mod en målgruppe der vil have service og kvalitet - og lever det så tror jeg det kan lade sig gøre.

................:::: LOGOGRAFEN.DK ::::.................

Logodesign - Skilte - Tryksager - hjemmesider

Amino-karma 154
Tilmeldt 28. sep 10
Indlæg ialt: 40

Wiben
Skrevet 10-02-2012 kl. 21:10

Nu er jeg i lære som tømrer, og jeg mener bestemt ikke der er nogen grund til at frygte så længe kvaliteten af ens arbejder lever op til prisen.

Og for det andet er der mange der aldrig kunne finde på at hyre polske håndværkere (dette er blot en teori)

//Ulrik

Amino-karma 789
Fra København
Tilmeldt 29. jun 10
Indlæg ialt: 181

Brian Ph.
Fra Holmblads
Skrevet 10-02-2012 kl. 21:24

Siden er elendig, der er intet firmanavn, og telefonnummeret er sikkert et taletidskort.

Jeg er i branchen med www.holmblads.dk og www.holmbladsgulve.dk, og det er ikke noget problem at få en reel løn for sit arbejde.

I DK er der mange der gerne vil betale en håndværker for at lave et stykke arbejde, som kommer til at holde mange år fremover. Og uden en masse småfejl og helligdage!

Selvstændig med Holmblads og andre virksomheder. Seneste projekt; http://malingo.dk - maling og træbeskyttelse til folket. Kig forbi! :o)

Amino-karma 60
Tilmeldt 2. dec 08
Indlæg ialt: 8

patpost70
Skrevet 10-02-2012 kl. 23:21

Teddy Carlsen:
Renoveringsmester er lukket ned så de var nok for billige

Du har ikke ret Teddy, Renoveringsmester.dk har ikke lukket ned, jeg kender dem og deres håndværker er flinke og arbejdsomme.

Amino-karma 502
Fra Faaborg
Tilmeldt 23. jul 10
Indlæg ialt: 94
Amino Plus
Spætten
Fra Spætten Tømrer & Snedker
Skrevet 10-02-2012 kl. 23:27

De 115 kr + moms er det mester tager for arbejdet, ud af de 115 kr skal der betales forsikringer, værktøj, bil, og almindelige udgifter når man driver en virksomhed. Udover udgifterne skal mester have en del af kagen, og til sidst, er der løn til "svenden" En tømrersvend der får 160 kr i timen hos mig, koster mig ca 255 kr i timen når alt er regnet med. Det være sig forsikringer, pension, arbejdstøj, osv osv.

Har du brug for en god billig tømrer ? Spætten Tømrer & Snedker - Tømrer Odense - Se billeder fra tidligere projekter - Tagrenovering Odense - Og læs om vores arbejdsområder - Indvendig renovering - Trægulve - Nye vinduer og døre

Amino-karma 49
Tilmeldt 1. maj 11
Indlæg ialt: 9

donning
Fra KD Anlægsgartner
Skrevet 11-02-2012 kl. 10:05

Der er du sku lige hurtig nok Mala.

De 115,- er hvad "mesteren" tar, så der er altså både feriepenge, pension, arb tøj, biler, brændstof, forskiringer, mesters andel, m.m.

Så den reelle løn til dem der udfører arbejdet, ligger et stykker under de 100,- !!!

Amino-karma 691
Fra Århus
Tilmeldt 17. okt 10
Indlæg ialt: 154

Teddy Carlsen
Skrevet 12-02-2012 kl. 14:37

patpost70:
Du har ikke ret Teddy, Renoveringsmester.dk har ikke lukket ned

Jeg fulgte url: Renoveringsmester.dk og fik en tom side, men kan se at den virker med www. Derfor min kommentar.

Men ellers flot at man rask væk bruger copyrighted materiale helt åbentlyst på sin side. Ikke har et cvr nummer, ingen kontakt mulighed udover en mail formular eller en angivelse af hvor firmaet har hjemme.

Teddy

................:::: LOGOGRAFEN.DK ::::.................

Logodesign - Skilte - Tryksager - hjemmesider

Side 1 ud af 3 (25 indlæg) 1 2 3 Næste >

RSS-feed