Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertering-rate - hvordan regner I?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad os antage, at jeg har en webshop og sælger CD''er med Thomas Helmig. Der er Dankort betaling på shoppen, så det er nemt for mig at registrere et egentligt køb. Jeg kan derfor også nemt regne ud, hvad min konverteringsrate er - jeg får så og så mange besøg og det giver så og så mange salg. Ud fra hvad jeg har læst rundt omkring på nettet er en konverteringrate på 1-2% vist fint - eller hvad?

En anden situation:



Jeg sælger en konsulentydelse. Prisen på denne er ikke helt konkret, fordi det afhænger af forskellige omstændigheder. Derfor (og af konkurencehensyn) fremgår prisen ikke af hjemmesiden, men jeg kan fortælle jer, at den lander mellem 9.000 og 20.000. Kunden kan altså ikke købe ydelsen via hjemmesiden, men han kan udfylde en formular med en forespørgsel (eller kontakte mig via tlf). Udfyldelsen af formularen - eller opringningen - er altså den aktion han kan tage - nogle henvendelser fører til salg, andre ikke.
Hvis jeg i denne situation tænker på konverterings-rate som værende forholdet mellem antal besøgende og dem der rent faktisk kontakter mig med en forespørgsel, er det så logisk at forvente, at den skal ligge væsentligt højere end de 1-2%, som opnås i webshoppen?



Hvad er jeres mening/erfaringer med dette?







Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har aldrig set et ''officiel'' måde at regnekonverteringraten ud på, men jeg regner selv med omsætningen i stedet for antal salg eller kontakter fordi ellers bliver det aldrig bare nogenlunde sammenligeneligt.

 

dvs omsætning/unikkebrugere*100

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
"er det så logisk at forvente, at den skal ligge væsentligt højere end de 1-2%, som opnås i webshoppen?"

Hej Per.

Der er ingen sammenhæng mellem konverteringsrate og om det er en webshop eller en konsulentydelse, du leverer.

Du kan have både ultra lave som ultra høje konverteringsrater i begge tilfælde, afhængig af hundredevis af forskellige faktorer.

Hovedreglen er, at jo højere kvalitet du leverer i ALLE dine aktiviteter, jo højere konverteringsrate.

Venlig hilsen, Christian

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er væsentligt forskel på konverteringsrater, alt efter hvad der skal konverteres til. Et direkte salg er nok noget af det sværeste, men det er så også det der er lettest at måle værdien på direkte. Konvertering til lead/kontakt vil typisk være højere, da det jo blot er en forespørgsel - kunen har ikke sagt ja til at købe noget endnu. Konvertering til f.eks. nyhedsbreve kan være endnu højere - jeg har selv oplevet helt op til 10-12%
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-05-2007 19:25:18 Forfatter: Effektiv Markedsføring
Der er ingen sammenhæng mellem konverteringsrate og om det er en webshop eller en konsulentydelse, du leverer.



Logisk nok Christian. Men i betragtning af, at jeg i eksemplet med konsulentydelserne betragter konverteringsraten som en udtryk for hvor mange der KONTAKTER mig og ikke hvor mange der faktisk KØBER en ydelse, er det min forventning at den ligger højere i dette tilfælde. Eller måske netop ikke, fordi prisen ikke fremgår? Er det med andre ord en ulempe, at prisen ikke fremgår, hvis jeg ønsker så høj en respons som muligt?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har forsøgt mig både med og uden annoncering af prisen for konsulentydelser, men problemet er, at prisen ikke ligger fast, men er forskellig i forhold til hvilke forudsætninger der er for opgaven. Og jeg synes ikke potentielle kunder, generelt set, kan gennemskue det, og således hvilken pris der er gældende for deres projekt. Så i dag annoncerer jeg ikke prisen på konsulentydelser men kun på produkter der i forvejen er klart defineret.
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-05-2007 19:48:24 Forfatter: Mikkel deMib Jeg har forsøgt mig både med og uden annoncering af prisen for konsulentydelser, men problemet er, at prisen ikke ligger fast, men er forskellig i forhold til hvilke forudsætninger der er for opgaven. Og jeg synes ikke potentielle kunder, generelt set, kan gennemskue det, og således hvilken pris der er gældende for deres projekt.

Ja, det er også lige præcis min bekymring og hovedgrunden til, at jeg undlader at oplyse priser på ydelser.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Per
"Er det med andre ord en ulempe, at prisen ikke fremgår, hvis jeg ønsker så høj en respons som muligt?"
Det kan der desværre ikke svares entydigt på, for det kommer jo helt an på, hvad du leverer og hvilken pris du tager.

Overdrivelse fremmer en gang imellem forståelsen, så lad os prøve det:
Lad os sige, at du har en meget lav pris i forhold til, hvad folk oplever, at de får for pengene.
Så vil dette at sætte prisen på være et plus for din konverteringsrate.


Hvis du har en høj pris i forhold til, hvad folk oplever, at de får for pengene, så vil prismærkningen være et minus.


Det kan godt være, at folk i VIRKELIGHEDEN ville få stor glæde af at handle med dig til den høje pris; men hvis folk ikke er KLAR over dette, så vil de, alt andet lige, reagere negativt ved at se en høj pris på hjemmesiden.


Og til sidst er der dem, der siger til sig selv: Han har ingen pris på, så må han være dyr.
Eller: Han har ingen pris på, jeg har ikke tid til at finde ud af, hvad hans priser er - jeg stryger videre.


Bottom line: Du bliver nødt til at teste, hvad der virker bedst for netop dig i DIN situation, med DINE priser og måden, som folk oplever netop DINE tilbud i forhold til andres.


Jeg skriver hele tiden OPLEVER, for det er det, som folk forholder prisen til.
Jeg er i gang med at etablere nogle workshops på både sjælland og Jylland, hvor jeg går MEGET ind i hvordan man får løftet sin konverteringsrate, så hvis du vil høre mere, så tilmeld dig til Effektiv Markedsførings nyhedsbrev.
Venlig hilsen, Christian

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)