Køb et Amino Sponsorlink
Som købmand, kan du ikke forvente, at klare dig uden for en kæde i dag. Du vil aldrig kunne opnå de samme indkøbspriser som kæder køber ind til.
Desuden er købmandsbutikker i "udkantsdanmark" noget der nok hører fortiden til. Jeg så et program forleden om butikker i yderområder, Bor selv i et, Og de havde ikke den store succes med at ha overskud til egne lønninger.
Når det så er sagt, er jeg vild med ideen, da jeg mener at det er utroligt vigtigt, at bevare de mindre samfund. Og hvis du kan få fingre i butikken til rimelige penge, kan det måske lykkes. Dog skal du ikke regne med stort overskud til ansatte vedligeholdelse og modernisering.
Så hårdt arbejde og lille fortjeneste. Du er 23år, så du skal måske mere spørge dig selv om du vil fortryde senere, hvis du ikke prøver. Så pøj pøj med det.
Mvh Henrik
Ehrnberg:Mit mål med det, er at bringe den gamle charme ind i butikken igen.
Jeg fik helt kuldegysninger...uha...
Smukke tanker du har, men lyt efter en gammel købmand, der selv har prøvet det :
Drop din idé, FOR GUDs SKYLD eller rettere din...
Det er gammel-romantiske drømme, som overhovedet ikke kan lade sig gøre i dagens Danmark. Danskerne er blevet et discount-folk og med vores krejler-gener ændrer det sig aldrig.
Desuden skal du nok regne med mindst 1 mill. for overhovedet at kunne starte bare en lille dagligvare-forretning op i dag. Alle dine leverandører skal f.eks. have bankgarantier , og så skal der jo også lige ligges lidt til husleje og måske indretning inden, og du skal jo naturligvis også have et varelager...
Og en anden vigtig ting: Lad være med at høre når folk fortæller dig, at det er en rigtig god idé med udsigter i. For det første har de sjældent evnen til at kunne gennemskue en økonomi i en forretning ("de synes jo f.eks. altid der er så mange kunder - ja, men hjælper jo ikke ret meget når de kun køber cigaretter og lignende lavprofit-varer), og for det andet, så kommer dui ikke til at se dem ret meget i din forretning, nårt det kommer til stykket.
Danskerne er blevet sådan, at man næsten snyde dem eller kan sparke dem i hovedet - de skal nok komme tilbage hvis det er billigt nok. Det er der set rigtig mange eksempler på.
Så lov mig, at du slår den tanke HELT ud af hovedet, for eller er det næsten helt sikkert du kommer til at hænge med gæld resten af dit liv...Pensionsopsparing vil være det sidste du kommer til at tænke på....
Hilsen én, der stadig betaler kr. 6300,- af hver eneste måned samt, hvad næste værre, forbrugt 5 år af en mands bedste alder på at lytte efter "folks" ønsker og prøve at gøre en forskel i et lokalområde (der forøvrigt hører til et af de rigeste mht. rådighedsbeløb).
Tænk dig godt om, og søg råd og vejledning hos folk i branchen.
Tænk ikke købmandbutik uden kæde
Købmandsbutik betyder lange arbejdsdage alle ugens dage, det skal du være forberedt på. Kender en som har en Rema butik, han arbejder måske 10 timer hverdag + hans koner hjælper ham i weekenden. Men den indsats betyder så også at butikken gir flot overskud.
Men man skal være villig til at ofre nogle år, hvor virksomheden betyder alt