Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan griber jeg det an ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skibby
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at starte virksomhed, men på denne måde, at en god bekendt skal arbejde for mig. Hun skal producere produktet (lidt med min hjælp). Jeg skal så sørge for videresalg, website, køb af materialer og alt det andet.

Mit problem er hvordan jeg skal gribe det an med betaling til hende. Jeg vil ikke føle at jeg snyder hende, men samtidig har jeg risikoen og ansvaret for firmaet. Altså hvor stor en del af salget, skal gå til hende ?

Og i det hele taget nogle gode råd om opstart.

På forhånd tak og god dag. Smile

Kh Susanne

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne

Held og lykke med foretagnet.

For at besvare dit spørgsmål: "hvor langt er et stykke snor?" Hvad der er "rimelig" løn afhænger vel af jeres opfattelse. Mit umiddelbare forslag ville være: tal med hende, og få afstemt hvad hun forventer.

Prøv forinden da at lave en oversigt over:

- hvad slags virksomhed skal du stifte? Er det en kapitalvirksomhed (A/S eller ApS)?

- hvad er de fast omkostninger ved produktionen - materialer, lokaler osv?

Jeg formoder, at du har en eller anden form for forretningsplan allerede?

Mvh

Jørgen

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I kunne jo overveje at opstarte sammen i et I/S. Ellers kunne du jo som du selv skrive overveje at aflønne din bekendte pr. solgte produkt - hvor stor en andel personen skal have er meget forskelligt efter branche, produkt osv.

Mit bedste råd er at du skal tage nogle af de kurser der udbydes for iværksættere og eventuelt komme i en netværksgruppe eller andet, hvor folk kan hjælpe dig med de problemer de selv har haft :)

Mange hilsner.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver en skriftelig aftale om at hun producere DINE vare (dvs. du har produktretighederne og at hun ikke må kopiere). Og så betaler du hende pr. faktura pr. gang. for det hun leverer til dig. Dermed er i beggge frit til at kunne opsige et samarbejde hvis noget brænder på.. Hun kan endvidere påtage sige andet arbejde ved siden af som underleverandører til andre, så hun ikke kun er afhændig af dig.

Det vigtigste af det hele er at der er styr på papirgangen, som jeg mener at I kan få i dette tilfælde. Så det er meget enkelt;  du bestiller pr. mail / fax - Hun fremstiller og levere og sender dig en faktura. Så e den ikke længere..

 

mvh.

Michael

Fra Skibby
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jeg har ikke en forretningsplan som sådan. Jeg har en del ideer, men jeg kan godt se, jeg skal strukturerer det lidt mere.

Det hele er meget nyt endnu, selvom jeg har gået med ideen i lang tid. Men det er også derfor, at nu skal der ske noget. Men jeg har det også sådan, at alt skal være i orden inden start, så evt. kunder også opfatter virksomheden som seriøs.

Jeg mener det skal være enkeltmandsvirksomhed - i hvert fald til at starte med. Og måske skal min medarbejder være en slags freelance. Det tror jeg er nemmere.

Du skal have mange tak for dit svar.

Mvh

Susanne

 

 

Fra Skibby
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du har ret i, at det kunne være en rigtig god ide, at tage kurser for iværksættere.

Jeg ved for lidt om de forskellige virksomhedsformer, men det man selvfølgelig hente viden om.

Tak for dit svar

 

Mvh

Susanne

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skibby
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Ja, det lyder nemt. Problemet er at hun er familie. Og så alligevel, burde det ikke være et problem.

Der skal selvfølgelig være noget på skrift.

Du skal have mange tak for dit svar

Mvh

Susanne

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)