Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor søges til spritny iværksætter.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 02:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er ved at undersøge mulighederne for opsat af en internet butik. Jeg ønsker nogen forskellige tilbud fra revisorer. Jeg har overhoved ikke forstand på økonomi og derfor vil jeg hellere koncentere mig om det jeg kan i stedet for at bruge tid på det jeg ikke kan og det måske går galt for mig, så derfor vil jeg gerne betale mig fra det så jeg ikke kan blive uvenner med nogen eller det bliver noget uprof sjusk og kommer godt fra start rent økonomisk. Jeg har brug for at min evt. Kommende revisor laver ALT for mig, det eneste jeg skal er at blive sat ind i at "kasse afstemme" den daglige omsætning. Jeg ved ikke hvad med gør med internet shops? Og hvad gør man egentlige hvis man opretter et CVR. Nr og man i starten ikke tjener over de 50.000 kr? Skal jeg så kun indberette til skat eller hvordan? Hvis jeg også importere. Jeg vil bygge min virksomhed UDEN at låne penge. Jeg er flad, men planen er et lægge feks. 1000 kr. I et produkt, dernæst tjener jeg de 1000 ind plus overskuddet. Så har jeg feks. 2000 kr. Og der køber jeg nye vare for alle sammen sælger dem også bliver til 4000 indtil jeg har råd til et stort varelager og åbne shoppen og bilsen vækster af selv selv også kan jeg ikke tabe penge andet end det jeg har lagt i det og har ikke noget lån men allerede ny vil jeg gerne starte og selvom det måske er 50.000 som jeg vil tjene ønkser jeg stadig en revisor til at styre det. Håber at høre fra dig eller du kan anbefale nogen som kender nogen på forhånd tak. Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

S.Laursen:
Og hvad gør man egentlige hvis man opretter et CVR. Nr og man i starten ikke tjener over de 50.000 kr? Skal jeg så kun indberette til skat eller hvordan?

Når du har et CVR-nummer, så betyder det, at du skal opkræve moms af dit salg og du kan trække momsen fra i dine indkøb af varer og andre ting til din virksomhed. Du skal herefter indberette moms til Skat hvert kvartal.

Hvis du ikke har et CVR-nummer, så må du ikke lægge moms på ved salg, og du kan heller ikke trække noget moms fra i dine indkøb.

Grænsen for hvornår du skal have et CVR-nummer, hvis dit salg (omsætning) overstiger 50.000 kr. pr. år. Er dit slag under 50.000 kr. pr. år, så er det frivilligt om du vil lade dig registrere. Læg mærke til, at det er din omsætning og ikke hvad du tjener, der er afgøredende for hvornår du skal have et CVR-nummer. 

Uanset om du får et CVR-nummer, så bør du også lave en ny forskudsopgørelse, hvor du angiver hvilket overskud/underskud, du forventer at få i år. Det kan du selv gøre via Skats hjemmeside.

S.Laursen:
Hvis jeg også importere.

Hvis du ønsker at importere varer, så skal du registreres som importør, og det betyder at så skal du have et CVR-nummer uanset om din omsætning er over eller under 50.000 kr. pr. år. Du opretter et CVR-nummer på virk.dk (link).

Mvh.

Ole

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak, det har jeg lært på handelsskolen. Der hvor jeg ikke har fanget den er, hvordan gør jeg regnskab hvis jeh tjener under 50.000 kr og hvad med import ? De 50.000 er det hvad man har i overskud af slaget? Dvs at man ikke medregner varens købs pris?

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det kun på told og skat?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

S.Laursen:
Der hvor jeg ikke har fanget den er, hvordan gør jeg regnskab hvis jeh tjener under 50.000 kr

Du laver bare et normalt regnskab med indtægter og udgifter, og resultatet heraf er så dit overskud/underskud. Når du har en omsætning under 50.000 kr. pr. år, så skal der ikke regnes med moms. Det vil sige, at hvis du køber en varer til 100,- kr. inkl. moms, så er det den værdi (100,- kr.), som du skal bogføre som købspris. Hvis du så sælger den samme varer til en kunde for 150,- kr.

S.Laursen:
De 50.000 er det hvad man har i overskud af slaget? Dvs at man ikke medregner varens købs pris?

Nej, det er forkert. Det er omsætningen (læs den samlede salgspris), der ikke må overstige 50.000 kr. pr. år. Gør det så skal du have et CVR-nummer.

S.Laursen:
hvad med import

Som jeg skrev tidligere, så skal du være registreret som importør for at kunne købe varer i udlandet med henblik på videresalg. Du skal oprette et CVR-nummer og samtidig med dette angiver du, at du vil importerer varer fra udlandet.

Mvh.

Ole

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..importøregistrering gælder vel ikke for EU-import?

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
importøregistrering gælder vel ikke for EU-import

Det har du nok ret i vil gælde for det meste. Jeg fandt dog dette i vejledningen til Startblanketten:

Hvem skal registreres for import?

Hvis din virksomhed skal købe eller indføre varer fra et land, der ligger uden for EU, skal den registreres for import. Det samme gælder, hvis din virksomhed køber eller indfører varer efter EUs forsendelsesordning.

Jeg er ikke selv bekendt med undtagelsen "EUs forsendelsesordning", men der kan altså være tilfælde hvor man også skal registreres for import ved EU-import. Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

O.K. man lærer nyt hele tiden.

Ole..er du bekendt med, hvad denne forsendelsesordning går ud på?

 

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
hvad denne forsendelsesordning går ud på

Ved en søgning efter "forsendelsesordning" på Skats hjemmeside får jeg en lang række resultater, hvor der bl.a. var denne definition:

Forsendelsesordning -  Varemodtager modtager varen ufortoldet og skal selv sørge for at fortolde varen, når varen er modtaget her i landet.

Samt denne vejledning: Toldvejledning; Toldbehandling - 2012-1 hvor der bl.a. står: 

Formålet med forsendelsesordningen er at lette forsendelsen af varer. Der skal kun iagttages formaliteter og foretages kontrol ved afgangs- og bestemmelsestoldstederne.

Så i forhold til de mange spørgsmål omkring import, vil jeg fremover begrænse det til, at man skal registreres for import med CVR-nummer, når man ønsker at foretage import fra lande udenfor EU. Smile

Mvh.

Ole



Side 1 ud af 2 (17 indlæg)