Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online spørgeskemaundersøgelse

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle af jer, som har gode erfaringer med at foretage online spørgeskemaundersøgelser? Leder efter en udbyder, men synes at det er lidt af en jungle at finde rundt i. Hvem har i brugt og har i været tilfredse med ydelsen? 

Desuden vil jeg høre, hvad i har af erfaringer med online spørgeskemaer ift. svarprocent? Hvor mange kan man (i snit) regne med svarer på en sådan undersøgelse? Blot for at have en ca ektimat på hvor mange respondenter man skal ramme, for at lave en valid undersøgelse. 

Håber at der er nogen som ligger inde med nogle erfaringer og gode råd.

//Louise 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Louise_Antoinette:
Leder efter en udbyder,

Hvis du har mod på selv at rode med det, så kan LimeSurvey anbefales. Det er OpenSource, understøtter dansk og kan meget enkelt installeres på et webhotel. Det har den fordel, at der så ikke vil være yderligere omkostninger udover drift af webhotel, og du har fuldstændige frie hænder til hvordan du bruger det.

Jeg har selv brugt det ved flere lejligheder, men det har ikke været åbne undersøgelser via Internet, men til en kendt kreds, hvorfor vi som regel fik forholdsvis høje svarprocenter.

Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Tak for dit input. Jeg vil prøve at tjekke LimeSurvey ud og se om det kunne være det rette værktøj for os. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Jeg har tidligere brugt SurveyMonkey (www.surveymoney.com). Deres løsning koster lidt penge, men de har også et rigtig godt produkt.

Jeg kender ikke LimeSurvey, så måske det er lige så godt. Forskellen er at Surveymonkey bliver kørt fra deres hjemmeside, så der er ingen krav til installation på egen server.

Jeg har ikke erfaring med at få andre firmaer til at stå for indsamlingen af data. Men en ting er at have lavet et spørgeskema selv, noget andet er jo at finde folk til at udfylde dem. Så en udfordring bliver måske at sikre validiteten i de besvarelser i får, hvis i selv finder frem til dem der skal besvare skemaet.

Hilsen Jesper

Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg har også overvejet serveymonkey, da jeg har hørt flere anbefale dem. Faldt dog netop over webanalyser.dk og synes også at det ser ret fornuftigt ud - er der nogen af jer som har været i berøring med dem? Det virker umiddelbart til at de har en god og dækkende ydelse til en meget fornuftig pris.

Hvad angår respondenter har du helt ret. Det er klart noget man skal overveje meget nøje - men det afhænger jo også meget af undersøgelsens art, hvilke respondenter man skal have.Jeg har lidt erfaring med det fra tidligere job, hvor det dog ikke var online spørgeskemaer men kvalitative interviews, så det er jo en lidt anden sag - men stadig samme overvejelser man skal gøre sig. Derimod har jeg ingen erfaring med online spørgeskemaer og forventet svarprocent. Har du erfaring med det, hvis man tager udgangspunkt i at man sender til sin fulde permission kundebase?

//Louise 

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise.

Kommer an på hvor tit du skal lave et spørgeskema(Prismæssigt), og antal svar du regner med om måneden?

Svar procent kommer an på fremgangsmåden hvorpå du tænker at anvende dit skema :)

Hvis du kan svare på dette, så kan jeg nok godt hjælpe dig med svar ;)

Dennis

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I første omgang handler det om en enkeltstående kundetilfredshedsundersøgelse, hvor vi sender skemaet til hele vores database (ca. 20.000 kunder). Kan man sige noget ud fra det?

Vi har også tanke på andre undersøgelser, men denne er den primære lige p.t. 

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en database på tidligere aktive medlemmer eller ala co-regs? :).

Hvis det er en enkeltstående sag, så er der mange som er billigere end surveymonkey, og har selv fundet to som er gratis :)

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Både en på tidligere aktive og aktive medlemmer. 

Hvilke har du fundet som er gratis? og er det nogen du selv har anvendt? Vi har også andre undersøgelser i støbeskeen, så umiddelbart ville det nok være bedst for os med en form for "abonnement" service. Det er også meget væsentligt at tjenesten har et redskab til at analysere alle de svar som kan måles kvantitativt - men det kan de måske alle?

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kun prøvet surveymonkey og er fint til prisen, hvis man er ligeglad med at de brander for dem selv over det hele :).

Har fundet disse to opensource:

http://kwiksurveys.com/docs/?Features_Overview - Gratis
http://www.limesurvey.org/en/contribute/translations-status - Gratis

Så udover dem så ville jeg nok tage surveymonkey.

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)