Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny branche - samme firma?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg ejer et selskab (ApS) der udelukkende har investeringer i værdipapirer som formål, og en enkeltmandsvirksomhed der laver teaterproduktion. Førstnævnte er der ikke meget aktivitet i, og sidstnævnte er mit fokus. Dog er der ikke rigtig penge i noget af det lige pt., og derfor laver jeg forskellige konsulentopgaver ved siden af, for at få lidt cash flow.

Jeg skal have rådgivningen ind i et firma, men synes måske ikke lige, at jeg har 80.000 til at gøre godt med for at stifte et nyt ApS - ligesom jeg egentlig heller ikke har brug for mere administration i forhold til regnskaber, m.v.

Hvad er de mulige løsninger? Skal jeg ændre vedtægterne i selskabet, tilføje branche, m.v.? Kan jeg uden videre gøre det i enkeltmandsvirksomheden?

Al hjælp er velkommen. Tak!

Mvh

Søren 

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ændre branche inde på SKAT. Hvis dine vedtægter er rimelig bredt formuleret kan det nok godt lade sig gøre uden nærmere tilpasning :)

 

Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis jeg vælger at gøre det via ApS'et så skal jeg ændre vedtægterne (eller tjekke om de er bredt nok formuleret), men hvis jeg gør det gennem enkeltmandsvirksomheden, så skal jeg vel ikke...(der er jo ikke nogen) ?!

Og så kan jeg altså bare tilføje en bibranche? Fx. 62.02.00 Konsulentbistand vedr. IT, selvom hovedbranchen er 90.01.10 Teaterproduktion?

Er det strengt nødvendigt at tilføje/ændre branchen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)