Fyren fra århus Jo mere du kan segmentere din målgruppe - desto bedre vil du kunne ramme dem! ALLE der søger håndværkertilbud? Jamen hvad hvis jeg ikke står og skal have lavet noget og er P**** ligeglad med sådan et tilbud? Så er jeg jo ikke din målgruppe, men måske jeg har en kammerat der er? Kan du se hvad jeg mener? Du får så meget hjælp, så brug det.. Få nu skåret din målgruppe ud i pap og papir og så markedsfør dig specifikt til dem!! Så rammer du nok også flere salg.. |
Fyren fra Århus:Derfor mener jeg at vi har en STOR målgruppe.
Her begår du en typisk fejl.
I har ikke en STOR målgruppe - og bred annoncering vil derfor give jer en dårligere konvertering.
I har to primære målgrupper - nemlig håndværkere, der mangler opgaver - og folk, der mangler hjælp fra en håndværker.
Ni ud af ti, der har brug for en håndværker ringer til den de plejer at bruge - eller bare den nærmeste - Jeres primære målgruppe er de måske 10 procent, der shopper rundt før de vælger.
Det første du skal gøre er at fastlægge dine to primære målgrupper på køn, alder etc for den ene gruppe og firmastørrelse alder etc på den anden gruppe.
Som sekundær målgruppe kan du så udse dig eksempelvis nogle af dem, der normalt bruger den håndværker de plejer at bruge - måske de kan lokkes med billige priser og rating-systemer.
Men i første omgang - hvor du ikke har det store markedsføringsbudget - så er det dine to primære målgrupper du skal have i sigtekornet, når du bestiller bannerannoncer. Bredspektret omtale kan du sideløbende forsøge at få i pressen gennem pressemeddelelser etc. men brug kronerne der , hvor du får mest for dem. I hvert fald i starten.