Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad kræver i af jeres transportør

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Vi benytter UPS, og har indtil nu mistet 1 ud af over 15.000 pakker... Så at påstå at det sker tit, det er vist en udokumenteret påstand Wink

Ved DHL er tallet 4-5 ud af ca 900 pakker, da vi kun benytter dem til pakker ud af EU, eller til meget specielle destinationer.

Noget af det vigtigste er leveringssikkerheden, samt kundeoplevelsen. Hvis kunden har en dårlig oplevelse angående leveringen, så risikerer man, at miste en kunde, selvom man har verdens bedste service... Men prisen har selvfølgelig også en betydning, da det økonomisk skal hænge sammen...

der er mange transportører i lille danmark.

Jeg vil ikke skyde noget i skoende på nogle som jeg skrev er der bare flere skræk historier her på animo og andre steder på nettet.

Så hvis jeg har nævnt nogle der har 1000% styr på deres leveringer og service er jeg da glad for dette.

Jeg stilte bare spørgsmålet, fordi jeg er nys, og at EUs vækstråd har været ude med at Danske webshopejere ikke kan vækste fordi der ikke er rigtig konkurrance på det det danske pakketrasnport marked.

 

 

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru & Hr. Hansen:
Jeg vil ikke skyde noget i skoende på nogle som jeg skrev er der bare flere skræk historier her på animo og andre steder på nettet.

Nu fatter jeg ikke en skid af hvad det er du mener for før skrev du jo følgende

 

"Vi kender alt til GLS UPS PD OSV. med pakker der forsvinder.

og det er selvfølglig noget Urin at dette sker... har selv været ude for det og mener at det uanstændigt med disse svar man får fra overstående kundeservice "

Det vil jeg da nu kalde at hænge nogen ud uden nogen form for dokumentation af nogen art.

 

Mvh

Ravn

 

 

 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

"Vi kender alt til GLS UPS PD OSV. med pakker der forsvinder.

og det er selvfølglig noget Urin at dette sker... har selv været ude for det og mener at det uanstændigt med disse svar man får fra overstående kundeservice "

 

Vi har selv oplevet det Faktisk med GLS, DPD, PD men ikke lige UPS. GLS blev der sendt 6 pakker i en samlet forsendelse 2 af pakerne er ALDRIG kommet frem og vi har heller ikke fået erstatning vi ligger stadigvæk og bokser med dem.

DPD, var 2 pakker der blev sendt fra os omkring juni kom først frem til kunden i August.

PD der har vi ikke tal på hvor mange fejl vi har oplevet.

Af alle 3 firmaer er deres kundeservice medarbejder desværre så ubehøvlet at jeg ikke engang kan gentage det.

Men kan sige i sagen med GLS kan jeg sige deres kundeservice ligger godt i bunden, vi sender ikke pakker nok til at få tilknyttet en konsulent.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru & Hr. Hansen:
Men kan sige i sagen med GLS kan jeg sige deres kundeservice ligger godt i bunden, vi sender ikke pakker nok til at få tilknyttet en konsulent.

Lidt flabet, men har du overhoved et grundlag for, at vurdere deres service, hvis I ikke sender særlig mange pakker?

Jeg siger heller ikke, at ALLE københavnere er ubehøvlede, fordi jeg jeg har haft nogle uheldige oplevelser.

Pakker bliver fra tid til anden væk - det kan du ikke forhindre på nogen måde. Det man kan gøre er, at tage sine forholdsregler:

 - Sørge for at ens pakker skiller sig ud (en skrigende lyserød pakke bliver sjældent væk i forhold til en brun)

 - Forsikring og hurtig behandling af sager (samt hurtig opfølgning). Var det Thorborg der foreslog, at man sendte en mail til kunden få dage efter, at de "burde" have modtaget varen. Tænker noget i stil med, at man kunne skrive: "Du burde have modtaget din vare nu, vi håber du er glad for den. Skulle det mod forventning ikke være sket, så kontakt os - så bøllebanker vi vognmanden og får ekspress leveret en erstatning til dig!"

Jeg har gennem tiden sendt... rigtig mange pakker afsted - og vi har oplevet, at en 7-8 pakker er blevet væk og/eller beskadiget. Hvis man håndterer den slags på en fornuftig måde, så vil jeg påstå, at det ofte kan redde, hvis ikke styrke dit forhold til kunden.  

Har generelt gode oplevelser med transporter - uanset om de er udført af den ene eller anden transportør. Nogle er stærke på nogle områder, hvor de på andre er elendige. Det handler simpelthen om, at have erfaring og viden om sin transportleverandør. Når du sender med GLS til Tyskland, så er det Der Kurier som leverer din pakke osv. 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

BBmassage:
Lidt flabet, men har du overhoved et grundlag for, at vurdere deres service, hvis I ikke sender særlig mange pakker?

Jeg siger heller ikke, at ALLE københavnere er ubehøvlede, fordi jeg jeg har haft nogle uheldige oplevelser.

Pakker bliver fra tid til anden væk - det kan du ikke forhindre på nogen måde. Det man kan gøre er, at tage sine forholdsregler:

Hvis man skal havde tilknyttet en Konsulent i GLS fik jeg den besked at der skulle vi sende over 100pakker med dem om måneden.

Vi sendte kun 77stk med GLS sidste år.

Men nu var det også kun en lille undersøgelse jeg ville lave da jeg ville finde frem til om det kun var mig der synes der ikke er konkurrance på pakkefronten idanmark. og at de danske transportører nyder at konkurrancen ikke er der.

F.eks kunne man jo se det på telefronten bare 5-6år tilbage. lige til der kom andre på det danske marked, der gav konkurrance på det marked.

Jeg synes personligt at der mangler konkurrance på det danske transportør marked inden for pakker

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru & Hr. Hansen:

Hvis man skal havde tilknyttet en Konsulent i GLS fik jeg den besked at der skulle vi sende over 100pakker med dem om måneden.

Vi sendte kun 77stk med GLS sidste år.

Men nu var det også kun en lille undersøgelse jeg ville lave da jeg ville finde frem til om det kun var mig der synes der ikke er konkurrance på pakkefronten idanmark. og at de danske transportører nyder at konkurrancen ikke er der.

F.eks kunne man jo se det på telefronten bare 5-6år tilbage. lige til der kom andre på det danske marked, der gav konkurrance på det marked.

Jeg synes personligt at der mangler konkurrance på det danske transportør marked inden for pakker



Det lyder vel også meget fornuftigt - Vi sender i omegnen af 100 pakker dagligt, så vi har altid haft en kontaktperson, særlig kundeservice osv. hos de fleste danske forwarders.

Jeg vil påstå, at der er særdeles meget konkurrence på markedet. Særligt fordi der i krisetider er mindre gods, som mange skal slås om. Kigger du eksempelvis på søfragt, så kan fragtraten være negativ.

Samtidig med PostDK's prisstigning i år, så er der kommet mere kamp om pakkerne.

Handler artiklen ikke mere om maxibreve og pakkepost end pakkeforsendelser? For der er mere ulige konkurrence på det marked, i min optik, når PostDK er momsfritaget mm.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Becker | BBmassage.dk:
Handler artiklen ikke mere om maxibreve og pakkepost end pakkeforsendelser? For der er mere ulige konkurrence på det marked, i min optik, når PostDK er momsfritaget mm.

maxibreve og pakkepost. Der kom ideen.

Jeg vil da arbejde lidt videre men kan se at prisen er en stor betydning for alle

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil heller ikke besvare ovenstående, da jeg synes at feks service er en meget relativ for den enkelte.

En anden væsentlig faktor, som jeg synes er undladt i denne debat er modtageren. Der er meget stor forskel i udbudet af transportører til privat kunder og erhvervskunder.

Som tidligere ejer af en webshop havde vi et stort behov for forsendelser til private, hvilket var svært at finde til en fornuftig pris. Stadig er dette marked styret at PostDanmark og GLS.

Vores anden store udfordring er at bo i "udkantsdanmark" og så få fragtmænd til at kommer herud. Her taler vi både afhentning og levering. Chaufførne vil rigtig gerne springe de "besværlige" ture over.

For os som virksomhed (nu B2B) er leveringsikkerhed (både afhentning og levering) meget vigtig kombineret med en fornuftig pris. Dermed sagt, at vi vil gerne betale lidt ekstra for sikkerheden (kombineret med service - herunder webløsninger, der gør det nemt for at os at booke og tracke forsendelsen (hele vejen) samt tlf. kontakt i særlige tilfælde)

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ls90:
Vores anden store udfordring er at bo i "udkantsdanmark" og så få fragtmænd til at kommer herud. Her taler vi både afhentning og levering. Chaufførne vil rigtig gerne springe de "besværlige" ture over.

Ved det godt at udkant danmark er en stor høtel... og det er mega trist det skal være på den måde. Selvfølglig skal disse mennesker også dækkes*SS*

Hvordan og hvorledes man kan løse det er en meget svært ting, men jeg vil da kikke på det. Da jeg selkv bor der ude

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)