Jeg søger leverandører til dropshipping af MC udstyr, tøj og hjelme. Hvordan fungerer dropshipping rent praktisk? Her mener jeg ikke med fragt osv., men mht. leverandører. Bestiller man ved producenten, den danske leverandør eller ved et uafhængigt firma (hvis ja, findes der en oversigt over firmaer der tilbyder denne service?)
Jeg har ikke kunnet finde nogle blandt de mange forhandlere i Tyskland, der vil dropshippe til mig. De danske importører vil heller ikke bruge denne form for forretningsmetode, så som jeg ser det er der følgende muligheder:
Køb lager hjem fra de enkelte danske importører
Lav aftale med de danske forhandlere om dropshipping
Køb enkelte varer hjem fra forhandler i Tyskland når den bestilles af kunden
1. Jeg skal binde rigtig mange penge i lager.
2. Jeg tror ikke en dansk forhandler vil dropshippe for mig, da han selv mister indtjening ved ikke at sælge direkte til kunden via sin egen webshop.
3. Leveringstiden vil blive lang og der vil være dobbelt porto, da jeg skal sende varen videre fra mig og til kunden.
Kan du komme på andre muligheder eller har du lige den gode ide, så lad mig endelig høre.
Jeg har valgt at rette fokus udelukkende på hjelme.
Jeg har forsøgt at finde nogle tal på danmarks statestik, men det lykkedes mig ikke helt. Det kan være du kan hjælpe mig med nogle tal inden for branchen. Jeg ville f.eks. gerne vide hvor mange der tog mc kort i 2011 og hvad forventningen er til 2012?
Jeg ved godt at branchen er presset for tiden, men jeg formoder at de fleste af dem der tager kortet har tænkt sig at investere i en mc. Hvis du skal køre mc, er det eneste krav at du har en hjelm så der må blive solgt nogle stykker af dem.
Jeg så nogle tal der sagde at der er 140.000 mc'er indregistrerede i DK og da kravet jo er at man som min. skal have en hjelm (selvfølgelig også en mc) må der også her være et marked.
Antallet af motorcykler er steget fra 49.000 i 1987 til knap 150.000 i 2010. Mange +40 er kommet til i de gode højkonjunkturår 2004 og frem. Jeg har personligt afholdt en stribe sommerkurser "Motorcykelfascination på Højskolen på Kalø, hvor kursisterne mødte op med overraskende lækre og dyre motorcykler.
Omvendt havde jeg også på fornemmelsen af at en del af disse maskiner var betalt gennem friværdier i folks ejerboliger, og eftersom at "friværdidanskeren" som national samlingsfigur er blevet afskaffet af de dalende ejendomspriser, kan man sige sig selv at nytilgangen af motorcykler bliver lille.
Omvendt har motorcykler en betydelig længere levetid end biler - de kører mindre og har ikke samme rustproblemer - hvilket betyder, at mange af de fine maskiner der er blevet bragt til landet, selvsagt får mange år at køre i. Kørerne af disse har selvsagt brug for nye styrthjelme, eftersom at en typisk styrthjelm bør udskiftes efter 5 år. Men sandt er det, at markedet er vild presset.
Jeg er tidl. motorjournalist (MC) ved Politiken (1997-2004)
Jeg har lige startet MC Gear hvor jeg ligger i de sidste forhandlinger med en tysk forhandler så vi parralimportør fra tyskland uden om den danske importør.
Vi har dog endnu ikke vare i shoppen, da vi som sagt er ved at forhandle det sidste.