Køb et Amino Sponsorlink
jeg kom til at tænke på om der er forskel på (det kunne være et hvilket som helst andet sted) om man bruger et billede der hedder "brugte biler", sat op imod en tekst der hedder "brugte biler" f.eks her i vores signaturer? Nu tænker jeg på at jeg vil styrke en artikel der omhandler brugte biler. Er ren tekst mere værd for Google end billeder med samme tekst?
Få relevante besøgende til din hjemmeside med organisk søgemaskineoptimering
Følg mig på TWITTER
Tak endnu en gang Mathias. Det var præcis det svar jeg søgte :-)
og så husk også, at istedet for at billeder hedder f.eks. IMG_9014.jpgså kald det brugte-biler.jpg, dette er også godt i forhold til søgemaskine optimering, både fordi google så også ved at billedet er en brugt bil, og der så er større chance for at blive fundet hvis folk søger efter billeder på google :)
Ejer og driver artikeldb.dk en dansk artikeldatabase
@Andreashdk: tak for svaret, det synes jeg også jeg er rimelig god til, men du kender sikkert selv det at døgnet har for lidt timer og så springer man over... Og ærgrer sig over det senere hen:-)
ja det kender jeg alt for godt det der med at man nogle gange springer lidt for hurtigt over tingene, og så ærgrer sig når man bagefter skal bruge det dobbelte tid på at rette det ;)
Høy: jeg kom til at tænke på om der er forskel på (det kunne være et hvilket som helst andet sted) om man bruger et billede der hedder "brugte biler", sat op imod en tekst der hedder "brugte biler" f.eks her i vores signaturer? Nu tænker jeg på at jeg vil styrke en artikel der omhandler brugte biler. Er ren tekst mere værd for Google end billeder med samme tekst?
MVH Kim
Udvikler af dansk SEO venligt CMS, som giver hjemmesiden det bedste udgangspunkt for synlighed på nettet.KTJ-Media.dk - Vi gør dig synlig! søgemaskineoptimering - Børnetøj og babytøj - Få hurtigere hjemmeside i dag
Jeg er ret sikker på, at der står i SEO-LEX, at en artikel vil være bedst, hvis du både bruger relevant tekst og billeder med ALT tekst.
Det du lidt spørger til er dog noget med din signatur herinde, og den er jo kun en del af de enkelte sider herinde. Personligt ville jeg fokusere at læse op på begynderting indenfor SEO og så ellers koncentrere mig om at få links med varierende ankertekster fra forskellige hjemmesider. Og klart rigtigt gerne nogen fra artikler, der er relevante, og dybe links engang imellem også. Helst follow-links, men det ser mere rigtigt ud hvis du også har en del no-follow-links.
Tilbage til signaturen, så skrev Rand Fishkin i 2010 at ankertekst fra HTML tekst parser mere værdi end et image link med ALT-tag. Jeg ved ikke om der har været nyere undersøgelser, der viser tingene har ændret sig. Se punkt 6 her:http://www.seomoz.org/blog/10-illustrations-on-search-engines-valuation-of-links
StreetPatrol.dkStreetPatrol.dk/WordPressKontaktwww.amino.dk/street
@Gita: uden egentlig at have læst noget om det, så TROR jeg at jeg har en god mavefornemmelse med hensyn til SEO. Jeg har ihvertfald været heldig med mange svære ord/sætninger (jeg TROR at det er svære ord), men jeg vil helt klart læse noget seriøst om emnet. ..så kan det være at pludselig VED, og ikke bare TROR Tak for rigtig fede svar alle sammen...