Køb et Amino Sponsorlink
Jeg er i gang med et projekt hvor jeg overvejer at tilbyde nogle detail kunder display kasser til at promovere aerosolflasker . Det kunne enten være en stander som denne denne eller en bordmodel som denne.
Men det er en verden jeg ikke kender så jeg efterlyser nogle gode råd om:
Pålidelige Producenter
Kvalitetsmål - hvad er kristiske krav for at de holder?
Materiale valg - pap er vel ikke bare pap
Hvad efterspørger detailisterne - bordmodel eller stander og hvad er en god størrelse?
Jeg skal bruge 50 styk til første projekt
Der skal trykkes på pappet og jeg har en grafiker til at udforme budskabet, men alt det andet....
Jeg startede min første virksomhed som 12 årig hvor jeg købte ”skrammel” på svenske landsby auktioner og solgte det som antikviteter til antikvitetshandlere i Købehavn.
Siden det har jeg startet 7 virksomheder i DK og udlandet, og ind i mellem arbejdet som Country Manager for udenlandske koncerner. Men jeg kan bedst li’ små virksomheder.
Derfor hjælper jeg nu folk med at blive selvstændige og få friheden til at bestemme selv ved hjælp af Chem-Dry - en servicefranchise der har været 20 år i Danmark, hvor der tjenes rigtig gode penge. Lige nu søger vi en Franchisetager i Sønderjylland
Jeg har forresten også opfundet Barometret til at måle kundetilfredshed og Footcount, der er en simpel persontæller , men det er en helt anden historie...
Bump :-)
Nu kender jeg ikke helt dit budget, men jeg har brugt HEP Kommunikation mange gange til at lave pap displays. Du skal dog være opmærksom på, at du i første omgang også skal betale for en stanseform - koster omkring 3.000 kr.
Tak for tippet. Dem kigger jeg på. Jeg er med på omkostninger til stanseform, men der er vel også forskellige kvaliteter i pap?
Hej Peter
Jeg har selv arbejdet med emballage i mange år, jeg kan anbefale dig at kontakte Pro Display i Randers, de kan med ret stor sandsynlighed hjælpe dig med dine 50 displays både hvad angår konstruktion og valg af pap - held og lykke med det.
Mange hilsner
Lotte Smed
Det ser rigtig godt ud - Tak skal du have
/Peter
Hej Peter,
Pap er nemlig ikke bare pap. Hver producent har deres egen sammensætning - dvs at bølgepap typisk består af tre lag papir, som hver kan være forskellig. Sammensætningen og kvaliteten af papiret giver styrken. Tit sker der det at man sammenligner et display på udseende og pris - derfor ender rigtig mange displays med at falde sammen i en butik eller se rigtig dårlige ud.
Der er ingen tommelfinger regler for hvad der skal til for at få et display til at holde. Det er vigtig at tænke på:
Der er altså mange parametere som gør sig gældende og som du i den sidste ende er ansvarlig for - det er jo dig som godkender/tester en skære / produktions prøve!!!
i forhold til detailhandel skal du være mere specifik... i hvilke butikker / kæder skal du distribuere til? f.x. er der begrænset plads til borddisplays i forhold til et gulvdisplay, som er let at få plads til. et bord display er oftest placeret ved kassen og anvendes til spontan-købs produkter (lighterer på tankstationer, mobil abonnementer i supermarkeder og værtindegaver i isenkrammere). Gulvdisplays bør placeres og distribueres på palle, da supermarkederne flytter alt rundt med palleløftere. Supermarkeder elsker displays, så hold fast i det - men vælg et at typen "shelf-ready" som er lettest for handlen at håndtere.
Og så lige et fif: overvej hvor meget dit display med produkter skal sælges for. de forskellige kæder har alle forskellige beløb for hvor meget de vil investere uden at blinke - kan du finde / ramme det beløb undgår du meget bøvl. hvis du bliver henvist til kædekontor er dit mix for dyrt eller idé meget god! en tommelfingerregel siger at et papdisplay (ex. produkter) må koste max 10% af vejl. udsalg.
Der er mange producenter som vil kunne løfte denne opgave - umiddelbart vil jeg prøve http://pappe.dk/ som ikke kun er god på store oplag og dermed kan hjælpe med din opgave.
Dan Kjærsgaard
Kreativ Direktør - Emballage Bureauet A/S - 75500036 - www.embu.dk
Tak skal du have Dan,
Rigtigt interessant indlæg som gjorde mig meget klogere, og bedre klædt på til at specificere opgaven.
Nu har jeg noget at arbejde videre med :-)