Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor præcis er Google Webmaster Tools?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer (:

Jeg kiggede idag Google webmaster tools igennem for min blog om penge, og da jeg tjekkede "links to your site" dvs. mine backlinks, så var der 4 links fra .org, .info, .com og .net.ua sider som jeg overhovedet ikke kender.

Nu tænker du sikkert "wtf, knægten er jo skør", for backlinks er jo dejlige, men da dem her er fra engelsk sprogede sider, og den sidst nævnte fra Ukraine, blev jeg lidt nysgerrig over hvorfor de var der, for min blog er kun en måned gammel, så de skal virkelig lede længe for at finde mig nogen steder... Og hvorfor skulle de i det hele taget linke til en side på et fremmedsprog så uforståeligt som dansk?

Min første tanke var at det var nogle konkurrenter der ville lave lidt sabotage, da alle siderne er af tvivlsom kvalitet (på nær én), med masser af spam kommentarer, men min side er pt. overhovedet ikke en trussel for nogen, så det tror jeg ikke umiddelbart, men man ved jo aldrig?

Men på den anden side kunne jeg heller ikke forestille mig, at det er hos Google webmaster tools fejlen ligger?

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Du kan jo se hvor linksene kommer fra i gwt, så ???

 

Mht nøjagtigheden, kan du blive misinformeret via dine affiliate links - der kan komme støj fra andre affiliates ind i din linkoversigt, så det fejlagtigt ser ud som om de linker til dig.

Et af mine sites får ifø gwt links fra ca. 10 konkurrenter - fordi vi benytter samme affiliate firma.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jonas Jørgensen:
Du kan jo se hvor linksene kommer fra i gwt, så ???

Ja, det kan jeg. En af dem er f.eks. den her: 100griven.net.ua, men kan ikke lokalisere præcist hvor linket kommer fra på siden?

Jonas Jørgensen:
Mht nøjagtigheden, kan du blive misinformeret via dine affiliate links - der kan komme støj fra andre affiliates ind i din linkoversigt, så det fejlagtigt ser ud som om de linker til dig.

Kan jeg få meningen af dette uddybet? :)

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

John Bakken:
Mht nøjagtigheden, kan du blive misinformeret via dine affiliate links - der kan komme støj fra andre affiliates ind i din linkoversigt, så det fejlagtigt ser ud som om de linker til di

 

 

Problematikken ligger i et af de affiliate netværk jeg bruger, I deres kode, opsnapper google noget, som de mener er et backlink til mit site.

DVS den måde affiliate netværkets setup er lavet på, forvirrer google til at tro, at min konkurrent rent faktisk backlinker til mig, via et "mellemliggende link"

Et kode eksempel kunne være:

http://tracking.affiliatenetværk.dk/system/tracking.php?sid=1&cpid=648&adid=538722&acid=2116&eatrackid=64971

 

 

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Så udgående affiliate links (hvilket jeg kun har en eller to af) kan skabe dette problem? - Det må jeg indrømme at jeg aldrig har hørt før, og forstår det sådan set heller ikke.

Men tak for dine svar!

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle andre der vil bidrage med deres mening om det, eller der vil melde sig enige med Jonas? :)

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)